مهم ترین نکات برای رهن و اجاره خانه که از آن بی خبرید

وقتی صحبت از اجاره و رهن می شود، همه به مهم ترین مسئله یعنی مبلغ اجاره بها و ودیعه فکر می کنیم. همانطور که می دانید صاحبخانه هدفش از اجاره دادن خانه، بیشتر کسب سود مالی است تا اینکه مستاجر رفاه و آسایش داشته باشد. از این رو شما باید با در نظر گرفتن نکاتی، بهترین و به صرفه ترین خانه را برای اجاره انتخاب کنید.

مهم ترین نکات برای رهن و اجاره خانه که از آن بی خبرید

پس اگر در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید پیشنهاد می شود، این مطلب را که توسط تیم تولید محتوای باربری قیطریه به تحریر در آمده است، تا انتها مطالعه فرمایید.

بررسی وضعیت خانه

منظور از بررسی خانه، بررسی وضعیت نوساز یا کلنگی بودن آن است زیرا این موضوع تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر تعرفه های رهن و اجاره دارد. باید گوشه های ساختمان را به طور کامل بررسی کنیم و ببینیم رطوبت دارد یا خیر. اگر ساختمانی وجود داشته باشد که آب و رطوبت به داخل آن جریان پیدا کند، رطوبت وارده، به وسایل و لوازم شما آسیب می زند و رفته رفته باعث به وجود آمدن قارچ در گوشه و کنار خانه می شود.

بررسی وضعیت کنتورها

بررسی کنتورهای آب، برق، گاز، تلفن از اهمیت بالایی برخوردار است. عدم بررسی این کنتور ها می تواند جریمه های سنگینی را از طرف دولت برای شما به همراه داشته باشد. این امر محتمل است که ایراد و اشکالاتی در کنتور وجود داشته باشد که برای شما ایجاد دردسر کند.

بررسی پارکینگ و انباری

سیببسیب

همانطور که می دانید  در سال های اخیر تولید خودرو آمار رو به افزایشی داشته است و بالا رفتن سطح ترافیک به معضل و دغدغه ای جدی تبدیل شده است. داشتن یک پارکینگ امن و اختصاصی برای هر خانه ای یک مزیت ویژه محسوب می شود. همچنین خانه هایی که دارای انباری هستند می توانند کالاهای غیر ضروری خود را در آن جا، جای گذاری نموده و از وارد شدن آسیب به آن ها جلوگیری کنند. البته طبق بررسی که تیم باربری فرشته  انجام داد، داشتن پارکینگ و انباری، تا حد زیادی میزان اجاره خانه را بالا می برد.

تفاوت های اجاره یک خانه نو و قدیمی

شاید اجاره کردن یک خانه نو ساز و جدید برایتان بسیار جذاب و خیره  کننده باشد، اما حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که خانه های نوساز علی رغم زیبایی که دارند اما هزینه ی اجاره ی بالایی را شامل می شوند. معمولا صاحبان خانه های نوساز به دلیل هزینه های بالایی که برای بازسازی، تعمیر و نوسازی خانه انجام داده اند می خواهند زودتر آن هزینه ها جبران شود.

از جهتی دیگر، خانه های قدیمی مشکلات زیادی را به همراه دارند. این خانه ها به دلیل قدیمی بودن زیر ساخت ها و تاسیساتشان، احتمال وجود مشکلاتی از قبیل خرابی لوله ها، مشکلات سیم کشی و برق و همچنین  نم دیواره ها در آن ها بسیار شایع است. پس برای اجاره ی این نوع خانه ها حتما بررسی و مداقه نهایی را به عمل بیاورید و سپس نتیجه غایی را خدمت کسی که به شما ملک را معرفی کرده اعلام کنید.

توجه به تعداد طبقات و واحدها

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از رهن و اجاره ی خانه باید به آن توجه کنید، تعداد طبقات و واحد های آن است. به طور مسلم خانه ای که تعداد طبقات زیادی دارد، وجود آسانسور برایش نعمت است. خانه ی بدون آسانسور، شاید در روز های اول زیاد برایتان مهم نباشد و اصلا به این مسئله به عنوان یک مشکل نگاه نکنید، اما روزی می شود که از خرید برگشته اید و قصد حمل خریدهایتان را تا طبقه ی چهارم دارید، آن لحظه است که از عدم وجود آسانسور شاکی می شوید. پس از همان اول به فکر این موضوع باشید.

نکته ی دیگری که در اجاره ی خانه بسیار حائز اهمیت است، تعداد واحد ها می باشد. مسلما اگر در هر طبقه واحد های زیادی وجود داشته باشد، این مسئله باعث می شود علاوه بر تردد و رفت و آمد های زیاد، آرامش هم از شما گرفته شود.

بررسی اخلاق و برخورد صاحبخانه

ثصثقصثق

شاید یکی از نکاتی که کمتر کسی هنگام اجاره و رهن، به آن فکر می کند، اخلاق صاحبخانه باشد. بعضی از صاحبان خانه حساسیت بسیار بالایی روی خانه ای اجاره می دهند دارند. ممکن است در مورد موضوعاتی مانند تعداد اعضای خانواده، تعداد مهمان های شما و همچنین ساعت رفت و آمد شما حساس و سخت گیر باشند. البته این احتمال وجود دارد که شما فقط مستقیما با  بنگاه در ارتباط باشید و اصلا صاحبخانه را نبینید، اما پیشنهاد می شود خانه ای که قصد سکونت در آنجا را دارید، برای احساس راحتی بیشتر، صاحبخانه در آن جا سکونت نداشته باشد.

مزایا و معایب اجاره خانه از نظر انصاف بار

همانطور که می دانید مبلغ اجاره به صورت هر ماه توسط مستاجر پرداخت می شود، اگر صاحبخانه کارها و وظایفی که مربوط به او می شود را به موقع انجام ندهد و به وظایف خود عمل نکند، مستاجر می تواند مبلغ اجاره را پرداخت نکند و صاحبخانه تحت فشار قرار بگیرد. از آن جایی که مبلغ اجاره نسبت به  مبلغ رهن بسیار پایین تر است و به صورت ماهیانه پرداخت می شود، بسیاری از افراد آن را انتخب می کنند.

یکی از معایب بزرگی که اجاره دارد، این است که مبلغی که به عنوان اجاره بها پرداخت کرده ایم، در هنگام تحویل خانه به ما برگشت داده نخواهد شد و به دلیل اینکه اجاره خانه هر ماه باید پرداخت شود، مستاجر تحت فشار اقتصادی بالایی قرار می گیرد.

 آشنایی با باربری انصاف بار

شرکت باربری انصاف بار با بهره مندی از زبده ترین و نیرومند ترین  پرسنل در زمینه حمل و نقل بار و لوازم منزل  می کوشد تا حمل و نقل لوازم و اثاثیه منزل شما را با ظرافت و کاملا حرفه ای انجام دهد. برای استفاده از خدمات بی نظیر باربری این مجموعه می توانید به سایت انصاف بار مراجعه نمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها