یک روش آسان برای پاک کردن لکه کره بادام زمینی از فرش

در مورد لکه های فرش تنها کودکان مقصر نیستند.

یک روش آسان برای پاک کردن لکه کره بادام زمینی از فرش

کره بادام زمینی یک صبحانه یا میان وعده بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که اغلب بزرگسالان نیز عاشق آن هستند. کره بادوم زمینی علاوه بر طعم فوق العاده، یک خوراکی پرانرژی برای تمام سنین است.

اما هنگامی که ساندویچ کره بادوم زمینی شما وارونه روی فرش می افتد، بدون شک فشار عصبی زیادی را تحمل می کنید. اما نگران نباشید. اگر لکه کره بادوم زمینی را به محض ریختن بر روی فرش خود تمیز کنید، می توانید آن را به طور کامل از فرش پاک کنید.

لبالا

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن لکه کره بادوم زمینی از فرش

ابتدا مواد و وسایل زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق یا چاقوی کره خوری
  • استون (لاک پاک کن)
  • حوله جاذب
  • سرکه سفید
  • مایع شونده
  • اسفنج

نحوه پاک کردن لکه کره بادام زمینی از روی فرش

1.سریع وارد عمل شوید

بلافاصله پس از ایجاد لکه کره بادوم زمینی روی فرش خود، برای تمیز کردن آن پیش قدم شوید یا از خدمات قالیشویی توحید کمک بخواهید. یک چاقوی کره خوری یا یک قاشق بردارید. از کناره های چاقو استفاده کنید تا مقدار اضافی باقی مانده روی فرش را بلند کنید. تا جایی که می توانید به آرامی کره را از روی فرش بردارید تا وارد الیاف فرش نشود. دقت کنید که فرش را ماساژ ندهید و مراقب جدا شدن الیاف باشید.

2.از استون استفاده کنید

مقدار کمی استون یا پاک کننده لاک ناخن را که معمولا در تمام خانه ها پیدا می شود، برداشته و به طور یکنواخت روی لکه کره بادام زمینی بمالید. اگر استون در منزل ندارید و به جای آن پدهای استونی دارید، می توانید از همان پدها استفاده کرده و به آرامی روی لکه بکشید. پس از اینکه استون را به لکه زدید، یک دستمال یا حوله جاذب بردارید و محل لکه را پاک کنید.

نکته: بهتر است استون را ابتدا روی یک قسمت از فرش که دید ندارد، امتحان کنید.

3.از سرکه سفید استفاده کنید

کمی سرکه سفید درون یک کاسه یا ظرف بزرگ بریزید. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و در سرکه فرو ببرید. سپس دستمال را از ظرف خارج کرده و خوب بچلانید تا سرکه اضافی از آن خارج شود. سپس دستمال را روی لکه کره بکشید. دقت کنید که تمیز کردن لکه را از سمت خارج به سمت مرکز لکه ادامه دهید. با این کار از پخش شدن لکه جلوگیری خواهید نمود.

4.اگر لکه همچنان پاک نشده است، مخلوط سرکه سفید و مایع شوینده را امتحان کنید

لکه های سرسخت کره بادام زمینی ممکن است با روش های قبلی پاک نشوند. برای چنین لکه هایی، مخلوطی از سرکه سفید و مایع ظرفشویی آماده کنید. یک قاشق غذاخوری مایع شوینده را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید و 2 فنجان آب گرم ترکیب کنید.

محلول آماده شده را درون بطری اسپری بریزید و بر روی لکه بادوم زمینی فرش اسپری کنید. پس از ان یک دستمال پارچه ای بردارید و لکه را به کمک آن تمیز کنید. دقت کنید که نیازی به استفاده از مقدار زیادی مایع بر روی فرش نیست و تنها کافیست هر بار کمی از محلول را روی لکه بپاشید.

چنانچه بطری اسپری ندارید، یک دستمال را در محلول فرو برده و پس از خارج کردن آب اضافی آن، روی لکه بکشید. به یاد داشته باشید که از حرکات فشاری و دورانی برای پاک کردن لکه کره بادام زمینی از روی فرش استفاده کنید و فرش را مالش ندهید.

این مرحله را تا جایی تکرار کنید که لکه کاملا از روی فرش پاک شود. در صورتی که لکه همچنان مقاومت کرده و پاک نشده است، می توانید از خدمات قالیشویی باغ فیض استفاده کنید.

سیبسیبسیب

5.محل لکه را بشویید

یک اسفنج را در آب تمیز و شفاف بشویید. هنگامی که اسفنج کاملا آب را به خود جذب کرد، آن را به آرامی بر روی لکه بکشید تا سرکه و باقی مواد شوینده را از فرش خارج کند. در صورتی که مواد شوینده از فرش خارج نشود، می تواند منجر به جذب آفات و حشرات شود. جذب حشرات در فرش نیز می تواند پوسیدگی فرش را به دنبال داشته باشد.

دقت کنید در این مرحله نیز آب اضافی به فرش وارد نکنید و تنها در حد نیاز، فرش را مرطوب کنید.

6.خشک کردن را فراموش نکنید

در انتها، فراموش نکنید که خشک کردن، یک اقدام مهم برای جلوگیری از کپک زدن فرش است. در صورتی که آب درون الیاف فرش شما باقی بماند، می تواند منجر به رشد کپک و هاگ قارچ ها شده و در نهایت می تواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن فرش شما شود.

بنابراین اقدام نهایی و البته مهم شما پس از تمیز کردن هر نوع لکه ای، خشک کردن فرش است.

یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی حوله ای با قدرت جذب بالا را بردارید و تا جایی که امکان دارد، با فشار دادن روی لکه، سعی کنید آب را به حوله جذب کنید.

7.جاروبرقی بکشید

پس از خشک شدن فرش، با جاروبرقی کشیدن می توانید الیاف فرش را به حالت اولیه خود بازگردانید. همچنین می توانید این کار را با دست نیز انجام دهید و الیاف را پف دهید.

چنانچه پس از انجام دادن تمامی مراحل گفته شده، لکه هنوز پاک نشده است، می توانید روی خدمات قالیشویی شهران حساب کنید.

قالیشویی با دستگاه های اتوماتیک

در قالیشویی توحید تمامی خدمات براساس استانداردهای روز جهانی ارائه می شود. تمامی خدمات قالیشویی محدوده باغ فیض با تجهیزات به روز به مشتریان ارائه می شود. برای دریافت خدمات آنلاین قالیشویی محدوده شهران و دریافت تخفیف ویژه، تنها کافیست وارد پورتال مجموعه توحید شده و درخواست خود را ثبت نمایید.

یشسیشسی

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با بیشتر از سی سال سابقه، امروزه شعبه های مختلفی را در شمال و جنوب و شرق و غرب تهران تاسیس نموده است تا همشهریان عزیز در هر کجای تهران و کرج که هستند، بتوانند به سرعت خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. خدمات ما با قیمت مناسب، کیفیت بالا و در اسرع وقت ارائه می شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها