آشنایی با استرچ پالت | قیمت استرچ پالت

امروزه در صنعت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های متفاوت از دستگاهی به نام استرچ پالت استفاده می شود.

آشنایی با استرچ پالت | قیمت استرچ پالت

این دستگاه انواع پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و… بسته بندی و سلفون کشی می کند. در ایران صنایع پیشرفته ای با استانداردهای روز دنیا در حال تولید و عرضه ی این دستگاه پرکاربرد هستند و با قیمت و مشخصات ویژه ای آن را برای عرضه به صنایع مختلف آماده می کنند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر با این دستگاه، عملکردها و مزایای آن آشنا شویم.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

اگر به بسته بندی های کارخانجات مختلف نگاه کرده باشید خواهید دید که بیشتر آن ها به وسیله ی سلفون پیچیده شده اند. دستگاه استرچ پالت با کاربرد سلفون کشی انواع محصول در سایز و اندازه های متفاوت تعادل محصولات را حفظ کرده و از بهم ریختگی آن ها جلوگیری کرده است.

حفظ تعادل و جلوگیری از بهم ریختگی محصولات همواره یکی از دغدغه‌ی کارخانجات تولیدی بوده است و برای حمل و نقل محصولات کوچک همواره سختی های وجود داشته است که به لطف این دستگاه، بسته بندی محصولات آسانتر گشته و باعث می شود چند محصول کوچک با یک بسته بندی مرتب عرضه شود و محصول در پروسه تولید تا عرضه دچار آسیب دیدگی نشود.

در بحبوحه ی تولید انواع محصولات و دغدغه های بسته بندی این دستگاه کاربردی ،راه حلی  دقیق و هوشمندانه  می باشد تا با استفاده از رول پلاستیکی شفاف یا رول استرچ محصولات مرتب تر به دست مشتری برسند.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل با شماره 09121173904 تماس بگیرید

 

شباهت عملکرد دستگاه استرچ پالت با دستگاه شرینک پک

عملکرد این دستگاه تا حدودی شبیه دستگاه شیرینگ پک است و با پیچاندن نایلون، نایلکس، فوم و پلاستیک به دور محصولات بسته بندی آن ها را تکمیل می کند. تنها تفاوت این دستگاه با شیرینگ پک در این است که بسته بندی ها در دستگاه استرچ پالت بر روی پالت های مخصوصی از جنس چوب ، فلز و پلاستیک صاف و مسطح انجام می شود. اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی یکی از این دو دستگاه را انتخاب کنیم قطعا دستگاه استرچ پالت با هزینه های کمتر در خرید و هزینه کمتر مواد مصرفی و استهلاکی گزینه بهتری است. در سلفون کشی ابعاد و اندازه مهم نیست و انواع پالت های کتاب، رول های فلزی، رول کابل، رول پارچه، بطری های آشامیدنی، پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری و … می توان با سلفون رول پیچی کرد.

 

نحوه عملکرد دستگاه استرچ پالت

زمانی که از دستگاه استرچ پالت اتوماتیک استفاده می کنید باید فیلم استرچ یا همان سلفون را به پایه پالت گره بزنید و دکمه استارت را بزنید. پس از شروع عملکرد دستگاه با توجه به پارامترهایی است که دریافت می کند مانند پیچش فیلم استرچ در قسمت پایین و یا قسمت بالا و تعداد رفت و برگشت عمودی سلفون روی پالت.

پس از آن با تنظیمات دو دستگاه اینورتر و میکروسوئیچ اورلپ و کنترل سیستم مکانیکی کشش فیلم، دستگاه شروع به استرچ پیچی می کند و تا انتهای عملیات استرچ پالت مشغول است.

پس از پایان کار و متوقف شدن دستگاه، فیلم به وسیله ی اپراتور دستگاه پاره می شود و با استفاده از لیفتراک، پالت انتقال داده می شود و دستگاه برای عملکرد دوباره راه اندازی می شود.

نایلون استرچ مورد استفاده در دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت با استفاده از نایلون استرچ یا فیلم استرچ بسته بندی را انجام می دهد.  این نایلون رول های شفافی هستند که در ترکیبات آن ها از  پلی وینیل کلراید  (PVC) یا پلی وینیلیدین کلرید (PVDC) استفاده شده است. قطعا کیفیت نهایی کار بستگی به شفافیت و استقامت کششی فیلم دارد و هر چه این دو پارامتر بالا باشند کیفیت نهایی افزایش پیدا می کند. ویژگی های دیگری که این نایلون ها دارند ضخامت، طول و عرض رول ها می باشد که با توجه به کارایی و قابلیت دستگاه و نوع مصرف نمونه مناسب انتخاب می شود.

برخی از قابلیت های استرچ پالت

از مهمترین قابلیت هایی که دستگاه استرچ پالت دارد شامل موارد زیر است.

تنظیمات این دستگاه به نحوی است که می توان میزان کشش سلفون را تنظیم نمود.

تنظیم کردن سرعت صفحه گردان و نگهدارنده سلفون با استفاده از اینورتر

در این دستگاه می توان تعداد دور صفحه گردان برای مکث پایین و بالای نگهدارنده سلفون را به راحتی تنظیم نمود.

دارا بودن سنسور برای تنظیم ارتفاع

در زیر صفحه گردان غلطک های پی وی سی نصب شده که تحمل بارهای سنگین را ممکن کرده است.

در قسمت زیری دستگاه لولا وجود دارد که برای جابجایی آسان دستگاه کاربردی است.

قابلیت کنترل دستی و اتوماتیک دستگاه وجود دارد.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل با شماره 09121173904 تماس بگیرید

 

انواع دستگاه استرچ پالت

انعطاف پذیری در ساخت دستگاه استرچ پالت طیف خاصی از نیازها را پوشش می دهد. این دستگاه در انواع مدل های زیر طراحی می شود.

Screenshot_20220109_095548

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

عملکرد این دستگاه به نحوی است که از طریق صفحه گردان چرخشی سلفون به درون محصول پیچیده می شود. کاربرد این دستگاه بیشتر برای محصولاتی می باشد که وزنی کمتر از یک  تن و ارتفاع دو متر دارند. این دستگاه با سرعت ۲۵ عدد پالت در ساعت و اشغال فضای کم در صنایع مختلفی پر تقاضا است. برای مشاهده فیلم دستگاه به صفحه دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل مراجعه کنید.

 

مشخصات فنی دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل

دستگاه دارای طول cm 274  ؛ عرض cm 158 ؛ ارتفاعcm 200 اgیcm 300 ؛ قطر صفحه دوار: Φ1500می باشد.

ابعاد پالت این دستگاه حداکثر طول: cm120 ؛عرض:  cm120 ؛ ارتفاع cm240  تا 310 قابل سفارش است.

وزن حداکثری پالت 1000 کیلوگرم

برخورداری از توان مصرفی   1ø AC220V,50Hz 1.5KW

قطر صفحه دوار تعادلی 900mm می باشد

کشش فیلم استرچ بوسیله تنظیم کردن با کنترل کننده دور موتور انجام می شود ( pre-stretch type )

سرعت صفحه دوار 0-12 r/min می باشد

وزن کل دستگاه 800 کیلوگرم

مشخصات فیلم :      حداکثر ضخامت فیلم 0.035mm

قطر لوله توپ: Ф50-75mm

حداکثر قطر خارجی فیلم استرچ: Ф250m

عرض فیلم: 500mm

بالابر فیلم: تنظیم کننده استاندارد ارتفاع پیچش فیلم

قطعات به کار گرفته شده اصل کره می باشد.

Screenshot_20220109_095426

 

مزایای دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل

  • دستگاه پالت استرچر یا لفاف پیچ پالت ساخت شرکت DSI کره و بابهره گیری از سیستم کنترل PLC با برند Siemens ساخته شده است.
  • این دستگاه با بهره گیری از 3 سیستم کنترل سرعت موتور با برند تله مکانیک آلمان که از نوع مبدل فرکانس هستند میتواند سرعت چرخش صفحه دوار ، سرعت حرکت عمودی رول لفاف و سیستم مدرن Pre stretch pallet را کنترل نماید.
  • با استفاده از یک صفحه دوار که در بالای دستگاه قرار دارد شما میتوانید کالاهای ،سبک بلند و نامتعادل را که بر اثر نیروی گریز از مرکز چرخش صفحه اصلی دستگاه ، تعادل خود را از دست میدهند را به راحتی بسته بندی نمایید.
  • سیستم Pre stretch pallet :با بهره گیری از این سیستم نوین شما میتوانید حداکثر تا 4 برابر از  مصرف فیلم لفاف صرفه جویی کنید  که رقم بسیار قابل توجهی در سال می باشد.
  • حرکت کاتریج فیلم نرم و آرام با سیستم انتقال توسط زنجیر می باشد.
  • صفحه گردان نیزجهت چرخش با ثبات به محرک زنجیری مجهز گردیده وسرعت آن هنگام کار قابل تنظیم می باشد.
  • بهنگام جابجائی میتوانید بدون جدا کردن کاتریج لفاف ستون دستگاه را بخوابانید که باعث صرفه جویی در وقت و عدم ایجاد خطایاآسیب هنگام نصب مجدد می شود.
  • این دستگاه مجهز به چشم الکترونیکی با برند PEPPERL+FUCHS آلمان می باشد که به صورت اتوماتیک ارتفاع پالت را تشخیص می دهد.

     

قیمت استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با تولید دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گامی نوین در صنعت بسته بندی برداشته است . قیمت دستگاه در مقایسه با دستگاه های مشابه خارجی بسیار با صرفه تر است. برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه استرچ پالت صفحه گردان مدل GCW-2000 لطفا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

Screenshot_20220109_095408

دستگاه استرچ پالت مرغک دار

زمانی که وزن و ارتفاع محصولات بسته بندی زیاد باشد باید از مدل مرغک دار استفاده کرد. عملکرد این دستگاه تفاوت چندانی با مدل چرخشی ندارد و فقط قطعه مرغک نگهدارنده در این دستگاه باعث حفظ تعادل بیشتر میشود و مناسب محصولاتی است که در حین استرچ به دلیل فشار وارده از نایلون استرچ  احتمال ریزش داشته باشند و یا محصولاتی که سطح اتکای کمی بر روی صفحه گردان دارند. از مهمترین قابلیت های این دستگاه می توان به مواردی از قبیل  کنترل سرعت صفحه گردان، کنترل سرعت حرکت عمودی نایلون استرچ، تنظیم ارتفاع استرچ برای کالاهای مختلف، تنظیم ارتفاع مرغک، تنظیم تعداد لایه های استرچ بر روی محصول، مکث نایلون استرچ در قسمت بالا و پایین محصول اشاره کرد.

تمام این قابلیت ها در یک دستگاه منجر به یک بسته بندی ایده آل و بدون نقص می شود. جدای این همه قابلیت امکان طراحی قالبی مرغک در بالا بردن عملکرد دستگاه بسته بندی برای محصولاتی چون درب ضد سرقت بسیار مطلوب و تاثیر گذار بوده است.

 

دستگاه استرچ پالت دروازه ای

از آنجا که استرچ پیچ کردن محدودیت استفاده ندارد و برای هر محصولی یک نمونه پالت طراحی شده است. پس برای جابجایی قطعات و محصولات سنگین و بزرگی چون قطعات بزرگ خودرو، یخچال و کولر باید از دستگاه های پالت دروازه ای دکل گردان استفاده کرد.. عملکرد این دستگاه به نحوی است که با استفاده از اپراتور پالت ها به کمک لیفتراک ها در داخل چهارچوب دستگاه قرار می گیرد و استرچ کشی کالا به شکل ۳۶۰ درجه انجام می شود. از مزایای این دستگاه استفاده ی آن برای کالاهای با طول دو و نیم متر و سرعت بالای ۲۰ پالت در دقیقه می باشد.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل با شماره 09121173904 تماس بگیرید

 

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

اگر تجربه سفرهای هوایی، زمینی و دریایی را داشته باشید حتما با استرچ کشی چمدان ها و وسایل مسافران مواجه شده اید. این کار برای جلوگیری از آسیب به وسایل انجام می شود. بر روی بستر این دستگاه زاییده ای وجود دارد که از پرت شدن وسایل حین استرچ کشی جلوگیری می کند. این دستگاه با برق شهری ۲۰۰ ولت کار می کند و می توان در ابعاد کاری گوناگون آن را سفارش داد.

Screenshot_20220109_095345

دستگاه استرچ رولی

زمانی که بخواهید محصولات استوانه ای را استرچ پیچ کنید باید از این دستگاه استرچ رولی استفاده کنید. اگر محصول طول زیادی هم داشته باشد باز هم می توان از این دستگاه استفاده کرد. از کاربردهای آن برای استرچ پیچ کردن رول‌های کاغذ، توپ های پارچه با قطر نهایتا ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

 

دستگاه استرچ پالت حرارتی

برای بسته بندی انواع محصولات بزرگی چون یخچال از دستگاه استرچ پالت  حرارتی استفاده می شود. این دستگاه با قابلیت مثبت پیش کششی باعث صرفه جویی در مصرف نایلون استرچ می شود. منبع تغذیه این دستگاه گاز شهری می باشد که هزینه های مصرف انرژی حداقلی را دارد.

 

نکات مهم قبل از خرید دستگاه استرچ پالت

در هنگام خرید دستگاه های صنعتی همچون دستگاه استرچ پک باید پارامترهای زیادی را مد نظر قرار بگیرید.  این پارامترها شامل سایز پالت

وزن پالت

میزان مصرف فیلم استرچ ( مصرف نایلون استرچ )

ارتفاع دستگاه استرچ پالت

شرایط محیطی

ابعاد دستگاه استرچ پالت

هستند که در زیر مختصرا به هر کدام از آنها می پردازیم.

  1. سایز پالت:با توجه به نیاز مشتری پالت ها در سایزهای مختلفی تولید می شود. این دستگاه با محدودیت ثبات مواجه است و از پالت هایی که دارای طول و عرض یک متر الی یک متر و چهل سانت و حجم یک متر الی یک متر و بیست سانت باشند، پشتیبانی می کند .
  2. وزن پالت: مهمترین معیار در بسته بندی، وزن پالت می باشد که وزن های زیاد باعث ایجاد محدودیت در بسته بندی می شوند. اغلب استرچ پالت ها توانایی تحمل وزن ۱ الی یک و نیم کیاوگرم را دارند.
  3. میزان مصرف فیلم استرچ: معمولا دستگاه هایی که تکنولوژی های پیشرفته در آن ها به کار گرفته شده است میزان مصرف فیلم استرچ در آن ها بسیار کمتراست و همین مصرف محدود، سرعت اجرای کار را بالا می برند و هزینه ها را کاهش می دهد.
  4. ارتفاع دستگاه استرچ پالت: به طور معمول بیشتر دستگاه های استرچ پالت محدودیت ارتفاع را دارند و ابعاد مشخصی را می توان استرچ کشی کرد.
  5. شرایط محیطی: شرایطی از قبیل دسترسی آسان به برق و میزان رطوبت در محل قرار گیری دستگاه. برای مهیا شدن شرایط محیطی دستگاه هایی طراحی شده اند که با باتری یا گاز کار می کنند‌. نوع باتری این دستگاه ها بهترین مدل می باشد چون در محیط هایی که گاز وجود داشته باشد برق هم وجود دارد.

برای کسب اطلاع از قیمت دستگاه استرچ پالت صفحه گردان گواتر کنترل با شماره 09121173904 تماس بگیرید

کلام آخر

امروزه در صنعت برای بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های متفاوت از دستگاهی به نام استرچ پالت استفاده می شود. این عملیت سلفون کشی به علت خاصیت کششی بسیار بالا، چسبندگی و شفافیت زیاد، جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و رطوب به کالا، ماندگاری زیاد کالا، کم شدن هزینه حمل و نقل و افزایش راندمان صنعت بسیار پر استفاده می باشد.

صنایع بسته بندی گواتر کنترل با یک عمر تجربه ،بهترین مشاوره شما برای خرید دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد. ما تکنولوژی روز دنیا را به ارمغان آورده ایم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها