مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان:

کاشت ۶۰ نهال به مناسبت روز درختکاری در اهواز

مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان گفت: به مناسبت روز درختکاری ۶۰ نهال در اهواز توسط دانش‌آموزان کاشته شد.

کاشت ۶۰ نهال به مناسبت روز درختکاری در اهواز

به گزارش خبرنگار خبر فوری شهرام دهکردی در حاشیه مراسم درختکاری دانش‌آموزان اهوازی در پارک لاله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز 15 اسفند روز درختکاری و شروع هفته منابع‌طبیعی است؛ دانش‌آموزان را برای درختکاری به پارک لاله اهواز آوردیم چون اعتقاد داریم رخداد وقایع خوب در حوزه محیط‌زیست باید فرهنگ‌سازی را از کودکان و گروه‌های پایه در مقطع ابتدایی و دبیرستان شروع کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی باید از مقاطع پایه باشد، افزود: انجمن مهرورزان زمین پاک حدود هشت سال فعالیت محیط‌زیستی دارد و در سطح خوزستان پویش‌های مختلف از جمله پویش ملی جنگلانه (کاشت نهال طی ۶ سال) را برگزار کرده است.

مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان با اشاره به کاشت ۶۰ نهال در برنامه روز درخت کاری اهواز خبر داد: امسال بر اساس نقشه راه انجمن برنامه‌های کاشت نهال، پاکسازی محیط، ته‌سیگار و آموزش عمومی مردم را داشتیم.

دهکردی با اشاره به اینکه حضور و همراهی مردم یکی از الزامات برای رخداد اتفاقات خوب محیط‌زیستی در کشور به ویژه خوزستان و شهر اهواز است، عنوان کرد: یکی از مواردی که در حوزه پسماند به آن توجه نشده ته‌سیگار است؛ هیچ دستورالعملی‌ در حوزه پسماند شهرداری برای جمع‌آوری آن نداریم، در حالی که خیلی به محیط‌زیست ضرر می‌رساند.

وی اضافه کرد: ته‌سیگار به زمین و پرندگان آسیب می‌رساند چون ۱۰ برابر شعاع خود زمین را آلوده می‌کند؛ اگر پرندگان آن را میل کنند وارد سیستم هاضمه آنها شده و پرندگان را از بین می‌برد.

مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان یادآور شد: ته‌سیگار اثرات سوء دیگر و مباحث اقتصادی متعدد هم دارد که پرداختن به آن در این گفت‌وگو نمی‌گنجد؛ باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود چون وضعیت فضای سبز و محیط پارک‌های مختلف با وجود ته‌سیگار خیلی بد است.

دهکردی تصریح کرد: اعتقاد داریم همین حالا هم برای محیط‌زیست دیر اقدام کردیم و همه باید از یک جایی شروع کنیم چون وضعیت محیط‌زیستی جهان خراب شده و هر شهروندی در حوزه درختکاری، پسماند و آموزش باید فعالیت خود را شروع کند.

وی تأکید کرد: مردم باید همکاری لازم را به ویژه در حوزه آموزشی داشته باشند تا یک محیط‌زیست خوب، تأثیرگذار و بهتر را برای آینده داشته باشیم.

مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان گفت: در دین و فرهنگ ایرانی شهروندان هسته هیچ میوه‌ای را دور نریخته و آن را در طبیعت رها می‌کردند؛ در روایات دینی هم قید شده که امام علی (ع) هسته خرماها را کاشت می‌کرد و اکنون هم نخلستان‌های گسترده موجود در کشور عراق بر این امر صحه می‌گذارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها