در آیین روز «درختکاری» ضمن غرس یک اصله نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری

رئیسی: کاشت یک میلیارد اصله درخت برنامه‌ریزی شده است

رئیس جمهور گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم احداث هیچ کارخانه و کارگاهی موجب ایجاد آلایندگی و آسیب به محیط زیست و ایجاد خطر و ضرر برای مردم شود

رئیسی: کاشت یک میلیارد اصله درخت برنامه‌ریزی شده است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در آیین روز «درختکاری» ضمن غرس یک اصله نهال در محوطه دفتر ریاست جمهوری، این روز را نماد اهمیت درختکاری، صیانت از درختان، ایجاد و حفظ فضای سبز به مسئولان، دولتمردان و مردم دانست و تصریح کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است تا ضرورت توجه به درختکاری و حفاظت از درختان و فضای سبز در راستای ایجاد فضا،‌ هوا و محیط زیست سالم و در نتیجه فضای پرنشاط و مفرح زندگی برای مردم یادآوری شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست شخصا سنت حسنه غرس نهال در روز درختکاری و اهمیت و ارزش آن را در عمل به همه ما یادآوری کرده و آموخته‌اند، افزود: اهمیت توجه به محیط زیست و فضای سبز در آموزه‌های اسلام نیز به شکل ویژه مورد توجه قرار دارد.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز تهران که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هکتارها زمین به خصوص در شهر تهران که از مشکل آلاینده‌ها نیز متاثر است، درختکاری و تبدیل به فضای سبز شده است. برنامه کاشت یک میلیارد اصله درخت نیز در دولت برنامه‌ریزی و اعلام شده و اگر چه مسئولیت‌محوری این موضوع با وزارت جهادکشاورزی است، اما همه بخش‌ها در کشور و استان‌های مختلف باید برای اجرای این طرح مسئولانه و جدی اقدام کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و آلایندگی آب و هوا گفت: توجه به حفاظت از محیط زیست از الزامات توسعه‌یافتگی است و همانگونه که در قانون اساسی ما توسعه‌یافتگی فرع بر حفاظت از محیط زیست قرار داده شده، به هیچ وجه نباید اجازه دهیم احداث هیچ کارخانه و کارگاهی موجب ایجاد آلایندگی و آسیب به محیط زیست و ایجاد خطر و ضرر برای مردم شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و اقدامات حفاظتی از محیط زیست باید در همه عرصه‌های آبی، خشکی و جنگلی و امثال آن به دقت رعایت شود، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مسئولان بخش‌های مختلف و مردم با توجه جدی به ضرورت حفاظت از محیط زیست اقداماتی مانند درختکاری و دیگر اقداماتی را که می‌تواند به سلامت فضا و محیط زیست جامعه کمک کند، به طور جدی دنبال کنند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • J
    0

    برای آبیاریش هم برنامه ریزی دارید ؟؟؟

    نظرات شما -
    • غیر قابل نشر
      0

      دیم کاری میکند .مثل مملکت داریش .

  • ناشناس
    0

    اگر در بیابان های ایران " گلوله بذر" می پاشیدند. حالا سیل های سیستان نمی آمد/ اگر در بیابان های ایران درخت کاکتوس غول پیکر و بائوباب که قدرت جذب بالا دارند با هر بار باران این درختان با قابلیت ارتجاعی و جذب اب بالا سیل را را در بدنه خویش جذب می کردند حالا شاهد چنین اتفاقاتی نمی بودیم

  • بهلول
    0

    هردرخت دومترجاميخواددوميلياردمترزمين ازكجاميارى

  • زند
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب رئیس جمهور

    عرض ادب و احترام

    یکی از دلایل مشارکت ضعیف مرد در انتخابات وعده بزرگیست که داده‌اید و عمل نکرده آید.

    ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی!!

    کاشت یک میلیارد نهال!!

    آقاجان فعلا ده درصد این عدد را وعده داده ولی عمل نمایید.

    چکار میکنید آقا جان؟.؟

  • غیر قابل نشر
    0

    عین یک میلیون مسکن .

  • ناشناس
    0

    زندانیان و سربازان و نیروهای بسیجی و جهادی باید برای کاشت درخت در کمربند شهرها فعالیت بیشتری داشته باشند

  • ناشناس
    0

    حرف های رو هوا مثل ساخت سالانه یک میلیون مسکن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درست میشه

    • ✊✌
      0

      درکتاب درسی داشتیم پیرمردی درخت می‌کاشت گفتن چکار میکنی پیرمرد گفت:: آنان کاشتن ماخوردیم حالا ما میکاریم تا دیگران بخورند...اینجوری که بوش میاد شما میکارید تا خودتان بخورید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها