رئیس شورای شهرستان اهواز :

امسال کشاورزان قادر به خرید گندم و نهاده برای کشت نیستند/ برای جبران خسارت پمپ های کانال آبیاری کانون ریزگرد روشن شود

رئیس شورای شهرستان اهواز با اشاره به فراهم نبودن شرایط کشت کشاورزان دیم کار به دلیل خاموش کردن پمپ ها کانال توسط سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگر دولت می خواهد خسارت کشت پارسال را جبران کند، باید آب کشاورزان دیمی از این کانال را تامین کند.

امسال کشاورزان قادر به خرید گندم و نهاده برای کشت نیستند/ برای جبران خسارت پمپ های کانال آبیاری کانون ریزگرد  روشن شود

نادر زرگانی در گفت و گو با خبر فوری  با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار کرد: امسال در خوزستان به ویژه در شهرستان، اهواز بعد از برداشت گندم با ‌وجود محصول خوب آنها اما با پرداخت نشدن به موقع پول کشاورزان متضرر شدند و این مسأله موجب شد که امسال کشاورزان دیگر قادر به خرید گندم و نهاده برای کشت مجدد نیستند.

وی با بیان اینکه ای کاش مسئولان از قشر کشاورز بودند تا بدانند کشاورز چقدر زحمت می کشد، افزود: کشاورزان دیمی که در کنار کانال آبیاری کانون ریزگرد هستند امسال به امید کانال کشت گندم را به صورت آبی کشت کردند اما متاسفانه در حال حاضر   سازمان آب و برق پمپ های این کانال را خاموش کرده است این در حالی است که از فروردین ماه تا ۱۵ آبان ماه پمپ های آن روشن بود و دقیقا در فصل کشت گندم پمپ ها را خاموش کردند.

زرگانی با اشاره به اعلام آمادگی کشاورزان برای انعقاد تفاهم نامه با سازمان آب و برق برای پرداخت هزینه آب مورد استفاده از این کانال بیان کرد: با بسته شدن پمپ های این کانال و کشت این کشاورزان، اشتغال وسیعی در بخش روستایی ایجاد می شود و قسمتی از زمین ها که منشأ ریزگرد هستند با این کشت فصلی مهار خواهند شد.

رئیس شورای شهرستان اهواز افزود:  اگر دولت می خواهد خسارت کشت پارسال را جبران کند، باید آب کشاورزان دیمی از این کانال را تامین کند.

وی در خصوص طرح  ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد: مقرر بود این طرح در زمین های بدون آب و بایر اجرا شود که متاسفانه طبق شنیده ها مسئولان ذی ربط می خواهند این طرح را در زمین های آبی و حاشیه رودخانه کارون در بخش اسماعیلیه و شهرستان کارون اجرا کنند. با این کار در واقع تنها می خواهند بگویند طرح را اجرا کردیم و هیچ تغییری درسطح کشت ایجاد نمی‌کنند. 

وی افزود: از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار محترم، نمایندگان خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در زمین های دیمی در بخش غیزانیه و شهرستان کارون اجرا کنند تا هم ریزگرد را مهار و هم اشتغال جوانان را تامین کنند.

زرگانی بیان کرد: باید تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم که از سال ۷۵ تاکید کرده بودند در زمین های که تحت کشت نیستند کشت کنید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اردبیل
    1

    کاهش بیش از اندازه کشت گندم نگران کننده است .به جای امیدواری به واردات گندم از روسيه کشاورزان را تشویق به کشت گندم کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها