ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی بدون داشتن روادید ورود و پروانه کار در ابهر

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی ابهر اعلام کرد: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی بدون داشتن روادید ورود و پروانه کار ممنوع است.

ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی بدون داشتن روادید ورود و پروانه کار در ابهر

یوسف داوودی، با بیان اینکه یکی از وظایف سازمانی این اداره، برخورد قانونی با واحدهای تولیدی و خدماتی است که اتباع بیگانه بدون مجوز را جذب کارگاه یا واحد تولیدی خود جذب کنند، عنوان‌ کرد: برابر گزارش‌های واصله و با توجه به پایین بودن دستمزد اتباع بیگانه، امکان به کارگیری آنان در واحدهای مرغ‌داری، دام‌داری و گاوداری در حواشی این شهرستان بسیار بالا است که این موضوع می‌تواند کارفرمایان مربوطه را با مشکلات حقوقی و جرائم سنگین مواجه کند.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی بدون داشتن روادید کار ممنوع است، مگر اینکه فرد یا افراد مورد نظر اولاً دارای روادید با حق کار مشخص باشند و ثانیاً مطابق قوانین اشتغال پروانه کار دریافت کرده باشند.

داوودی با اشاره به اینکه در هر کارگاه یا واحد دامداری یا کشاورزی که کارگر اتباع بیگانه فاقد پروانه کار مشاهده شود، کارفرما به ازای یک روز کارکرد، سه روز (حداقل دستمزد) جریمه خواهند شد، تاکید کرد: فرصت‌های شغلی منطقه مختص کارگران و نیروی انسانی داخلی و منطقه‌ای است و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و پروانه اشتغال رسمی آن هم در فرصت‌های شغلی از پیش تعیین شده به کار گرفته شوند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی ابهر خاطرنشان کرد: از کارفرمایان و بویژه دام‌داران و کشاورزان منطقه درخواست داریم که با توجه به بازدیدهای میدانی بازرسان این اداره، از جذب هرگونه اتباع بیگانه فاقد مجوز و پروانه اشتغال خودداری کنند تا مورد بازخواست قانونی و مشمول جرائم سنگین نشوند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها