گلایه شهروندان ابهری از وضعیت روشنایی معابر شهری

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: شهروندان ابهری از وضعیت روشنایی معابر سطح شهر گلایه‌مند هستند.

گلایه شهروندان ابهری از وضعیت روشنایی معابر شهری

خدیجه نوروزی صبح امروز (۲۸ فروردین‌ماه) در جلسه شورای اسلامی شهر ابهر که با بررسی مشکلات‌ مربوط به روشنایی معابر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شورای شهر با تعامل و هم‌فکری با دستگاه‌های مرتبط با امر خدمت‌رسانی به مردم به دنبال فراهم کردن رفاه و آسایش شهروندان است، اظهار کرد: در راستای خدمت به مردم و در جهت تحقق توسعه و پیشرفت شهری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صحن شورای شهر، برای بررسی و حل مسائل و مشکلات شهری دعوت و در خصوص حل این مشکلات رایزنی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح شهر مردم به خاطر خاموشی‌های معابر گلایه‌مند هستند؛ چراکه این خاموشی‌ها باعث ایجاد جرم و ناامنی در محلات می‌شود و باید هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود، ادامه داد: برای حل این‌ مشکل نیز تعامل بین دو دستگاه شهرداری و اداره برق باید افزایش یابد.

نوروزی با توضیح اینکه طراحی روشنایی شهری نه تنها موضوعی صرفاً تزئینی نیست، بلکه روشی در جهت پاسخ به جست‌وجوی ما برای روش پیشرفته تأمین امنیت و آسودگی بهتر و محیط است، افزود: امروزه نورپردازی، تعریف کننده هویت و سیمای شبانه شهر است و نبود نور و وجود تاریکی شب، عوارضی همچون افزایش حوادث، تصادفات، جرایم و بزه‌کاری و کاهش امنیت اجتماعی را نیز سبب می‌شود.

شهردار ابهر نیز در ادامه این‌ جلسه با اشاره به اینکه زیباسازی شهر یکی از موضوعات مهم شهرسازی است، زیرا محیط شهری می‌تواند به آرامش روح و روان و سلامت روانی شهروندان کمک کند، بیان کرد: روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم موجب راحتی و آسایش شهروندان برای حضور در فضاهای شهری می‌شود.

علیرضا عباس‌نیا با بیان اینکه امنیت و آرامش شهروندان اصلی‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، تصریح کرد: گاهی اوقات به علت روشنایی نامناسب، شهروندان نمی‌توانند از فضاهای ساخته شده توسط مجموعه شهرداری استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر رفع خاموشی‌های معابر سطح شهر، گفت: ایجاد روشنایی مناسب در معابر، خیابان‌های سطح شهر ضروری است و می‌طلبد دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکلات مردم و ایجاد روشنایی در شهر با یکدیگر تعامل داشته باشند؛ چرا که آسایش و آرامش شهروندان مسئله مهمی است.

این مسئول خاطرنشان‌ کرد: امیدواریم که با همکاری اداره برق و شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر سطح خدمات کیفی و کمی به شهروندان ارتقا یابد.

اسلامی، رئیس اداره برق شهرستان ابهر نیز در ادامه این جلسه در خصوص خاموشی یک در میان تیرهای برق معابر، اضافه کرد: کاهش روشنایی معابر از سیاست‌های شرکت توانیر است که ما طبق بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مجبور به اعمال خاموشی‌های معابر هستیم ولی در خصوص رفع خاموشی‌های خارج از برنامه اداره برق با همه توان تلاش خواهیم کرد تا رضایت‌مندی شهروندان را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمدی
    0

    کوچه و خیابانهای سطح شهر کلا تاریک هستند یا لامپ ندارن یا سوخته یا ضعیف هست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها