پرداخت تسهیلات میلیاردی برای کشت موسیر در روستای حبشی

بخشدار پیرسلمان از پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات ستاد اجرایی بنیاد برکت امام (ره) به متقاضیان واجد شرایط کشت موسیر در روستای گردشگری حبشی خبر داد.

پرداخت تسهیلات میلیاردی برای کشت موسیر در روستای حبشی

محمود فیروزبخت، اظهار کرد: در دو سال گذشته از محل اعتبارات بنیاد برکت امام (ره) شهرستان اسدآباد بمنظور اشتغالزایی ۴۰ نفر اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان کم درآمدی که بازگشت معکوس به روستای حبشی را داشته‌اند برای  کشت کم آب بر موسیر پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد کارگاه فرآوری موسیر به نام "الماس ربیع" در  روستای گردشگری حبشی تصریح کرد: این کارگاه در زمینه  اقدام به کاشت، تولید، فرآوری، گرانول و بسته بندی موسیر و نیز همکاری در بحث بازاریابی محصول موسیر اهالی روستا و صادرات آن به بازار فعالیت دارد.

فیروزبخت تعداد اشتغال این واحد فرآوری تخصصی موسیر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۷۵ نفر برشمرد و یاد آور شد: موسیر فرآوری شده این کارگاه علاوه بر استان‌های دیگر، به کشورهایی چون عراق، ترکیه و حوزه خلیج فارس بدون هیچ گونه واسطه به صورت مستقیم و از طریق واسطه نیز به کشورهای اروپایی و آمریکا موسیر فرآوری شده صادر می شود.

وی اضافه کرد: روستای حبشی با توجه به شرایط مساعد و خاک حاصلخیز می‌تواند به عنوان قطب کشت و فرآوری موسیر مطرح شود ضمن اینکه در حال حاضر محصول موسیر این روستا پس از فرآوری توسط کشاورزان بومی منطقه به کشور عراق و استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود و توسعه این امر از نقش مؤثری در ارزآوری کشور برخوردار خواهد بود.

روستای حبشی در سال ۸۶ به عنوان روستای هدف گردشگری شهرستان اسدآباد انتخاب و معرفی شده و در حال حاضر این روستا دارای ۴۰۰نفر جمعیت با ۱۱۰ خانوار بوده که اکثریت جمعیت این روستا به کشاورزی، باغداری و دامداری می پردازند ضمن اینکه این روستا یکی از روستاهای تولید و کشت موسیر در شهرستان اسدآباد به شمار می رود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها