فعالیت ۱۲ واحد صنعتی تولید قارچ در استان همدان

کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فعالیت ۱۲ واحد صنعتی تولید قارچ در سطح استان خبر داد.

فعالیت ۱۲ واحد صنعتی تولید قارچ در استان همدان

کوروش کاظمی، با اظهار کرد: این تعداد واحد صنعتی در شهرستان‌های همدان، ملایر و بهار با ظرفیت تولید چهار هزار و ۷۸ تُن دارای فعالیت هستند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای صنعتی فوق بیش از ۶۵ واحد تولیدی قارچ نیز با ظرفیت تولید ۷۹۲ تن به صورت مشاغل خانگی در سطح استان در این امر فعالیت دارند.

کاظمی تولید سالیانه قارچ استان همدان را توسط واحدهای صنعتی و مشاغل خانگی در حال فعالیت چهار هزار و ۵۱۱ تن برشمرد و تصریح کرد: سه واحد کمپوست قارچ با ظرفیت ۲۴ هزار و ۶۰۰ تن تولید نیز در استان فعال هستند که کمپوست تولید شده این واحدها برای مصارف خود و نیز سایر واحدهای سطح استان و سایر استان‌ها مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به ظرفیت سالیانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن تولید قارچ در استان این میزان قارچ تولیدی نیاز استان را برطرف کرده و مازاد آن به سایر استان‌ها ارسال و بخشی نیز به سایر کشورها صادر می‌شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به آغاز فصل بهار و رشد قارچ‌های خودرو در سطح مزارع و رویشگاه‌های طبیعی یاد آور شد: قارچ‌های خودرو یکی از ویژگی‌هایی که دارا هستند شناسایی این قارچ‌ها از قارچ‌های سمی و خوراکی مشکل بوده و باید به صورت علمی توسط متخصصان شناسایی شوند.

این کارشناس تاکید کرد:از مردم درخواست داریم از برداشت قارچ‌های خودرو و غیر پرورشی که قابل شناسایی از خوراکی نیستند خودداری کرده و از قارچ‌های عرضه شده در فروشگاه‌های مجاز و در بسته‌بندی‌های دارای مجوز استفاده کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها