دامپزشکی زنجان ۱۴ پرونده تخلف را در ایام نوروز به مراجع قضایی ارجاع داد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در اجرای طرح نوروزی با تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات، ۱۴ پرونده تخلف از کشتارگاه‌های دام و طیور، واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی تشکیل و به مراجع قضایی این استان ارجاع دادیم.

دامپزشکی زنجان ۱۴ پرونده تخلف را در ایام نوروز به مراجع قضایی ارجاع داد

محمدباقر حاج کاظمی افزود: طرح تشدید نظارت های بهداشتی و نوروزی و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه های دام وطیور، واحدهای تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی از ۱۴ اسفند سال گذشته آغاز شده است. 
وی اظهارداشت: تا پایان ۱۵ فروردین امسال ۲ هزارو ۴۱ مورد بازرسی و نظارت از این واحدها، انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از این واحدها ۱۹ مورد نمونه برداری انجام و بیش از ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم شد.
حاج کاظمی اظهار داشت: علاوه بر این سه هزارو ۳۶۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی نیز ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
وی ادامه داد: در این بازدیدها ۲۲۴ مورد غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به نظارت بر کشتار طیور در کشتارگاه ها اشاره کرد و گفت: بر ذبح سه میلیون و ۱۸۳ هزارو ۷۷۰ قطعه طیور در مدت بیان شده نظارت شده است.

به گفته حاج کاظمی، بر نحوه ذبح سه هزار و ۸۹۰  راس گوسفند وبز،۲ هزار و ۲۶۶ راس گاو و گوساله نظارت شده است.
وی ادامه داد: سه هزارو ۴۷۶ کیلوگرم گوشت خام دامی از دام های کشتار شده و ۲۹ هزارو ۶۷۲ کیلوگرم نیز گوشت طیور به دلیل موارد بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

حاج کاظمی، رعایت نکردن موازین بهداشتی درنگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیربهداشتی برشمرد.

وی تاکید کرد: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیرمجاز می کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

در نوروز امسال روزانه حداقل ۸ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۲۴ نفر بازرس بهداشتی در هشت شهرستان استان فعالیت داشتند.

مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در این طرح تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار داشتند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها