چهارشنبه‌ سوری در زنجان با ۴ مصدوم آغاز شد

انفجار دو نارنجک دست‌ ساز در زنجان چهار نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

چهارشنبه‌ سوری در زنجان با ۴ مصدوم آغاز شد

مجید امیرفضلی، اظهار کرد: شب گذشته و بامداد امروز انفجار دو نارنجک دست‌ساز حادثه ساز شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه این دو حادثه در منطقه کوی فرهنگ و اسلام‌آباد رخ داده است، اضافه کرد: انفجار هر دو نارنجک در منزل مسکونی و حین ساخت رخ داده است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه‌های 2 و 6 برای برای امدادرسانی به این حوادث گفت: متاسفانه این انفجارها موجب مصدومیت 4 نفر شده است.

امیرفضلی با بیان اینکه سالانه چندین نفر از همشهریان زنجانی در مراسم چهارشنبه آخر سال مصدوم یا معلول می‌شوند، در نتیجه برخی از خانواده‌ها سال نو را با غم و اندوه آغاز می‌کنند، اظهار کرد: لحظه‌ای غفلت مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد، هیچ فردی اعم از تولیدکننده، مجری آتش‌بازی، ناظران یا حتی عابران پیاده و رهگذران از آسیب‌های چهارشنبه‌سوری در امان نیستند.

فضلی با بیان اینکه چشم و صورت بیشترین آسیب را در چهارشنبه‌سوری می‌بیند و آسیب دست و پا نیز شایع است، به شهروندان توصیه کرد: مواد سوختنی و ترقه را به مقدار کم یا زیاد در منزل نگهداری نکنند.

وی افزود: شهروندان اتومبیل‌ خود را در کوچه‌های تنگ پارک نکنند، زیرا آتش‌بازی در نزدیکی وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختنی بوده و در صورت کمترین نشت و حتی در شرایط عادی این وسایل را مبدل به بمبی کرده‌اند که چاشنی انفجار آن کشیده شده است.

امیرفضلی با تاکید بر اینکه زنجانی‌ها از پرتاب فشفشه و سایر مواد محترقه بر روی شاخه‌ درختان، پشت‌بام، بالکن منازل خودداری کنند، یادآور شد: هیچگاه مواد محترقه و منفجره را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار نداده و استفاده نکنیم، زیرا در صورت انفجار، ذرات آن به اطراف پرت شده و سبب صدمات و خطرات جانی می‌شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن
    0

    اینکه اسم یک رسم زیبای آبا و اجدادی به خاطر یک سری از افراد نااگاه از طرف یک خبرگزاری بهش توهین بشود اصلا مورد قبول نیست
    چهار شنبه سوری را چرا چهار شنبه سوزی نوشته اید
    این بسیار زشت و ناپسند است
    خجالت بکشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها