برف و باران جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برف، جاده‌های کوهستانی و باران نیز آزادراه های این استان را لغزنده کرده است، رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

برف و باران جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

عبدالحسین علی اکبری، افزود: در زمان حاضر بارش باران در آزادراه های زنجان به قزوین، زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت زنجان - خرم دره- ابهر و زنجان - میانه را لغزنده کرده است.

وی تاکید کرد: بارش باران علاوه بر این مسیرها در سایر جاده های اصلی و فرعی استان جریان دارد.
تردد در همه آزادراه ها و سایر جاده های اصلی و فرعی استان به صورت عادی و روان جریان دارد. 
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف نیز در جاده های زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق جریان دارد.
به گفته علی اکبری، تردد در این جاده های کوهستانی ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.
وی ادامه داد: رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده ای نباشیم.
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، از هموطنان خواست، قبل از تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک آن اطمینان داشته باشند و تجهیزات زمستانی اعم از وسایل گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
علی اکبری یادآوری کرد: رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی  را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند. 
وی افزود: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها