فرماندار هندیجان عنوان کرد:

آب رهاسازی شده به هندیجان رسید

فرماندار هندیجان تاکید کرد که آب رهاسازی شده از سد کوثر به هندیجان رسیده است.

آب رهاسازی شده به هندیجان رسید

علی بویری گفت:رهاسازی آب از سد کوثر از ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۲۵ مهرماه با دبی متوسط ۲۵ متر مکعب برثانیه برای بهبود کمیت و کیفیت آب رودخانه زهره در شهرستان هندیجان و تامین آب شرب و احشام مناطق پایین دست انجام که تا دیروز به مدت ۱۲ روز ادامه داشت.

فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه خروجی سد آسک پیش از رهاسازی به کمتر از ۱ متر مکعب بر ثانیه می رسید افزود: در مدت ۱۲ روز رهاسازی خروجی آب از سد آسک بطور میانگین ۲۲/۵ مترمکعب برثانیه به سمت هندیجان جریان داشت.

رئیس شورای حفاظت منابع شهرستان هندیجان همچنین خاطرنشان کرد:تا پیش از رهاسازی آب از سد کوثر EC آب در مقطع هندیجان به بالای ۱۳ هزار میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که خوشبختانه این رهاسازی باعث بهبود کیفیت و کمیت آب شرب شهرستان هندیجان شد و هم اکنون EC به حدود ۳ هزار میکروموس رسیده که ۱۰ هزار میکروموس کاهش داشته است.

بویری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و نظارت دکتر خلیلیان استاندار محترم خوزستان و ایجاد هماهنگی لازم بین فرمانداران جهت رسیدن آب به شهرستان هندیجان،از دکتر آقاجری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی،همکاری فرمانداران،مجموعه مدیریت سازمان آب و برق خوزستان و مدیریت سد کوثر نیز تشکر و قدردانی کرد.

منبع: روابط عمومی فرمانداری هندیجان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها