5 نکته طلایی در افزایش سرعت سایت در سرور مجازی با نوین هاست

اگر شما نیز جز افرادی هستید که کسب و کارتان در دنیای وب میزبانی و محصولات یا خدمات شما در بستر اینترنت عرضه می‌گردد، بی شک سرعت سایت شما از جمله مواردیست که بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

5 نکته طلایی در افزایش سرعت سایت در سرور مجازی با نوین هاست

در این مقاله با نوین هاست همراه باشید تا نکات مهم برای دستیابی به این امر را مورد بررسی قرار دهیم.

ممکن است به دلیل افزایش تعداد بازدیدها یا حجم اطلاعات سایت خود در پی افزایش سرعت آن باشید، درتعیین نکات مهم برای افزایش سرعت سایت در خرید سرور مجازی ایران یا خارج هم فاکتورهای سخت افزاری و هم فاکتورهای نرم افزاری تاثیرگذار خواهد بود، ابتدا به بررسی موارد تعیین در سخت افزار و سپس نرم افزار می‌پردازیم.

 

سی پی یو

بی شک یکی از نکات موردبحث قدرت پردازشی پردازنده و یا CPU انتخابی شماست، همانطور که مطلع هستید هر فعالیتی که در سایت شما و یا بیانی بهتر هر اکشنی که در سرور شما صورت میگیرد توسط پردازنده پردازش شده و درنهایت نتیجه دلخواه شما را نمایش خواهد داد. بنابراین انتخاب یک سی پی یو قدرتمند با قدرت پردازشی بالا می‌تواند سرعت عملکرد سرور و به تبعِ آن سرعت سایت شما را افزایش دهد.

 

رم

رم یکی دیگر از فاکتورهایی است که در سرعت پاسخگویی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود، رم یکی از حافظه های در دسترس برای ذخیره و پردازش موقت اطلاعات می‌باشد که  سی پی یو  به صورت تصادفی  به اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کرده و اطلاعات را پردازش می‌کند. نتیجتا هرچه میزان فضای حافظه رم بیشتر باشد اطلاعات بیشتری را ذخیره کرده و سی پی یو می‌تواند به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته و نهایتا به سرعت اطلاعات را پردازش نموده و نتیجه دلخواه را در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهد؛ همچنین در صورت اجرای همزمان چند نرم افزار، در صورت کافی بودن فضای رم می‌توان به سرعت توسط رم پردازش و در دسترس قرار گیرد.

 

پهنای باند

از عوامل مهم در افزایش سرعت سایت شما  پورت و یا پهنای باند سرور  انتخابی توسط شما خواهد بود.  هنگامی  که تعداد زیادی درخواست به سایت شما ارسال می‌شود و یا به بیانی دیگر  هنگامی که  تعدادی بالایی کاربر به صورت همزمان به سایت شما وارد شده و یا قصد بازدید از سایت شما را دارند درصد بالایی  از پهنای باند مصرفی شما را درگیر خواهد کرد . هرچقدر این پهنای باند از محدودیت کمتری برخوردار باشدبی شک سرعت پاسخگویی به درخواست های ارسال شده و در نهایت سرعت لود سایت شما بیشتر خواهد شد.

 

حال که برخی از فاکتورهای سخت افزاری را مورد بررسی قرار دادیم می‌توان به نکات مهم نرم افزاری برای افزایش سرعت سایت بپردازیم.

 

بهینه سازی تصاویر

از جمله موارد موثر بر سرعت بارگذاری سایت، حجم صفحات است، تصاویر فاکتورهای تعیین کننده ای درحجم صفحات سایت شما هستند، بنابراین می‌توانید به منظور افزایش سرعت سایت هنگام بارگذاری تصاویر از سایز و فرمت مناسب استفاده نمایید.

معمولا مناسبترین فرمت برای فعالیت های گرافیکی PNG و و برای تصاویر طبیعی از JPG می‌باشد، همچنین می‌توانید پیش از بازگذاری تصاویر در سایت آنها را روی فرمت زیپ قرار دهید.

 

استفاده از افزونه‌ی کش مرورگر

زمانی که از سایت شما بازدید می‌گردد سرورِ میزبان سایت شما اطلاعاتی را از پایگاه داده دریافت می‌کند و در قالب Html  نمایش می‌دهد که طی شدن این پروسه به زمان زیادی نیاز دارد. طولانی بودن این فرآیند در سرعت لود سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. به منظور افزایش سرعت لود سایت می‌توانید از افزونه کش استفاده نمایید تا در زمان ورود کاربر به سایت بدون نیاز به طی شدن مراحل اولیه از کش استفاده نموده و به سرعت اطلاعات در اختیار کاربران شما قرار گیرد.

موارد ذکر شده تنها بخشی از بیشمار مواردیست که شما به منظور افزایش سرعت عملکرد سایت خود می‌توانید از آن بهره بگیرید، همچنین همراهی تیم پشتیبانی حرفه ای https://www.novinhost.org/vps/  می‌تواند شما را در به کار گیری فاکتورهای کارآمدِ بسیاری یاری دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها