راهکار های افزایش امنیت سرور مجازی با نوین هاست

برای بالا بردن امنیت سرور مجازی خود روش هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن تکنیک ها از امنیت بالایی برخورد دار شوید.

راهکار های افزایش امنیت سرور مجازی با نوین هاست

یکی از مسائل قابل اهمیت در تهیه سرور مجازی امنیت بالای آن می‌باشد به دلیل اینکه دیتا هایی که افراد یا ارگان ها در سرور آپلود می‌کنند ممکن هست که محرمانه و دارای ارزش بالایی باشد که با از بین رفتن آن خسارت و زیان  غیر قابل جبران را وارد نماید .

البته در نظر داشته باشید که مدیریت کامل سرور مجازی در اختیار کاربر خواهد بود و پسورد و یوزری که به صورت پیش فرض تعریف شده است را می‌توانید تغییر دهید. برای بالا بردن امنیت سرور مجازی خود روش هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن تکنیک ها از امنیت بالایی برخورد دار شوید. که به مختصر توضیحی در مورد آن ها می‌پردازیم ، با شرکت نوین هاست همراه باشید...

استفاده از گواهی نامه SSL

یکی از این روش ها استفاده از گواهی نامه ssl می‌باشد، این گواهی نامه به شما کمک می کند تا یک کانال رمزنگاری شده میان سرور و کاربر به وجود آید تا محیطی امن و مطمئن ایجاد شود. به دلیل این که داده های حساس خود را حفظ نمایید، استفاده از گواهی نامه هایssl  بسیار ضروری می باشد. بنابراین در همه ی مسائل از فرستادن ایمیل ها یا انتقال فایل ها گرفته تا درخواست ورود به سرور می‌توانید از گواهی SSL استفاده نمایید

شما می‌توانید از دیتا های موجود در سرور مجازی ایران و خارجی خود بکاپ گیری کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل مانند هک شدن سرور یا اختلالات پیش آمده دسترسی به اطلاعات قبلی خود داشته باشید که البته بکاپ گیری از سرور مجازی بستگی  به نوع کاربری شما دارد . برای سایت های  خبر گزاری نیاز هست که شما هر روز از اطلاعات خود فایل بکاپ تهیه نمایید این در صورتی است که شاید کاربری دیگر  از دیتا ها هفتگی یا ماهانه بکاپ تهیه کند.

استفاده از نرم افزار ها و فایروال

یکی دیگر از نرم افزار هایی که به امنیت سرور شما کمک می‌کند کانفیگ فایروال می‌باشد فایروال یا دیواره آتش  است هدف اصلی فایروال تفکیک کردن داده‌ی امن از ناحیه‌ی ناامن و کنترل ارتباطات بین این دو است  و ترافیک ورودی و خروجی را کنترل و فایروال در حقیقت فیلتری است که داده‎‌ها باید از آن عبور کنند و  از دسترسی های غیر مجاز به شبکه جلوگیری می نماید.

و تفاوت فایروال  نرم افزاری  و سخت افزاری با یک دیگر این است که سرعت و سطح امنیت و هزینه اجرا و استفاده از فایروال های سخت افزاری بیشتر از نرم افزاری می باشد. نحوه‌‌ی عملکرد فایروال‌های نرم‌افزاری به صورتی می‌باشد که با نصب  کردن بر روی سیستم‌ عامل‌ها به کنترل ترافیک‌های ورودی و خروجی می‌پردازند. نوع کاربری آنها خانگی بوده و یا توسط شرکت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و آنها را در برابر خطراتی مانند دسترسی‌های غیر مجاز اینترنتی محافظت می‌کند.

قفل سخت افزاری سرور

البته  برای امنیت می‌توانیم به قفل های سخت افزاری نیز  اشاره کنیم  که با پورت USB  طراحی شده که به سرور یا کامپیوتر  شما متصل شده و می تواند با نرم افزار ارتباط برقرار کنند. این مدل قفل های سخت افزاری با داشتن  فرایند رمزنگاری قدرتمند ، در مقابل حملات هکرها سرسختی بسیار زیادی از خود نشان می دهند.

سرور های امن نوین هاست

شرکت نوین هاست ، با بهره گیری از زیرساخت های امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری لازم اقدام به ارائه سرویس های امن و بروز کرده است. جهت سفارش و خرید سرویس های موردی نیاز ، به وب سایت https://www.novinhost.org/  مراجعه نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش نوین هاست بهره مند شوید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها