واکنش زاکانی به انتصاب فامیلی در شهرداری تهران

شهردار تهران با رد هرگونه انتصاب فامیلی از سوی خودش در مجموعه شهرداری تهران گفت: هر کسی تخصصی داشته باشد و به درد شهرداری تهران بخورد در کانون ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت در مجموعه شهرداری تهران جذب خواهد شد.

واکنش زاکانی به انتصاب فامیلی در شهرداری تهران

در نوبت صبح جلسه امروز شورای شهر تهران (دویست و هفدهمین جلسه)‌ بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

بر همین اساس تحصیل و مصارف منابع و درآمدهای عمومی و اختصاصی، اجرای بودجه، انضباط و شفافیت مالی، تنظیم روابط مالی با دولت، بانک‌ها و موسسات مالی، تفویض اختیار، حوادث پیش‌بینی نشده، کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی، تکریم بازنشستگان و مدیریت سرمایه انسانی و بافت فرسوده و شهرسازی ۸ تبصره‌ای بودند که در نوبت صبح امروز شورای شهر تهران به آنها رسیدگی و به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در جریان بررسی تبصره هفتم (تکریم بازنشستگان و مدیریت سرمایه انسانی) صحبت‌هایی از سوی مهدی اقراریان؛ عضو شورای شهر تهران درخصوص انتصابات فامیلی مطرح شد.

وی خطاب به شهردار تهران نسبت به انتصاب برخی از پسرخاله‌ها و پسرعموها در مجموعه شهرداری تهران انتقاد کرد.

در ادامه علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران پشت تریبون قرار گرفت و با رد هرگونه انتصاب فامیلی از سوی خودش در مجموعه شهرداری تهران گفت: هر کسی تخصصی داشته باشد و به درد شهرداری تهران بخورد در کانون ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت در مجموعه شهرداری تهران جذب خواهد شد.

وی با انتقاد از صحبت‌های اقراریان درخصوص انتصابات فامیلی در مجموعه شهرداری تهران بیان کرد: اینگونه حرف زدن مناسب نیست و به همکاران ما آسیب می‌زند، ضمن اینکه بنده نزدیک‌ترین فرد خودم که آقایان سروری و چمران هم از آن اطلاع دارند، ماه‌ها بیکار بود و هیچ‌گاه در مجموعه شهرداری تهران آن فرد را جذب نکردم، علی‌رغم اینکه می‌دانستم این فرد به درد شهرداری می‌خورد.

شهردار تهران ادامه داد: خواهشم این است که از اینگونه مباحث پرهیز شود. فرایند جذب در شهرداری کاملاً مشخص است و اعضا می‌توانند از طریق آقای باقری؛ معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران از این فرآیند مطلع بشوند.

زاکانی درخصوص جذب نیرو در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر ما برای راننده نیاز به جذب افراد بیشتری داریم همچنین در آینده نزدیک با ورود اتوبوس‌های جدید این نیازمندی بیشتر خواهد شد.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما اصراری نداریم که در مجموعه شهرداری جذب بیشتری صورت بگیرد، گفت: اما اعتقاد داریم که اگر جذبی می‌شود که می‌شود حداقل رعایت در فرآیند جذب‌ها انجام بشود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ما تعداد قابل توجهی از افراد متخصص را در شهرداری تهران متخصص کردیم که این افراد باسواد هم هستند اما هیچ کدام در فرآیند جذب قرار نگرفتند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    عجبا !! فقط نمی دونم همیشه چرا فک و فامیل لیاقت دارند و بقیه ندارند

  • ناشناس
    0

    بدترین دوران شهردای تهران را زاکانی رقم زد. واگذار کردیم به روز قیامت اگر پاسخ‌گو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها