شهردار تهران عنوان کرد

شهرداری در هیچ یک از بارش‌های امسال غافلگیر نشد

شهردار تهران از آمادگی شهرداری تهران برای بارش‌های مجدد تهران از امشب خبر داد و با اشاره به تشکیل ستادی با حضور شهرداری تهران، پلیس راهور و صدا و سیما، گفت: امسال ۹ بارش داشتیم و در هیچ یک از آنها غافلگیر نشدیم و برخی تنها علاقه خود را بازگو می‌کنند.

شهرداری در هیچ یک از بارش‌های امسال غافلگیر نشد

علیرضا زاکانی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران، گفت: خشنودیم که این افتتاح در روزهایی انجام می‌شود که هنوز بوی ایام دهه فجر به مشام می‌رسد. حضور گسترده ملت ایران فراتر از تصورات و باورها بود و یک بار دیگر نشان داد این ملت، ملتی بزرگ و عظیم الشأن است. توجه به ۲۲ بهمن مایه یأس و ناامیدی دشمنان خواهد بود. امیدواریم این راه و حرکت به سمت قله‌ها در زمانی کوتاهتر طی شود و مشکلاتی که مردم از آن رنج می برند به پایان برسد و شادی و عظمت بیشتر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ناظر به شرایط آب و هوایی شهر تهران و بارش برف اخیر جا دارد از شهروندان تشکر کنم. مردم عزیز تهران خوب و مناسب با رعایت شرایط موجود سختی‌های شرایط آب و هوایی را پشت سر گذاشتند. یکشنبه گذشته با میانگین ۱۹ سانتیمتر بارش به صورت کلی و حدود ۲۶ سانتیمتر بارش در شمال شهر تهران بیشترین بارش را شاهد بودیم، به شکلی که از بهمن سال ۹۶ تا کنون چنین بارشی را نداشته‌ایم و در چنین شرایطی حتی یک جا هم گزارشی از مسدودی و گرفتاری شهروندان نداشتیم. بی تردید ابتدا باید از مردم تشکر کنم و وظیفه خود می‌دانم از همکارانم در شهرداری، پلیس راهور و صدا و سیما قدردانی کنم. برای نخستین بار ستادی تشکیل شد و نشان داد که اگر در کنار هم باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند

شهردار تهران تاکید کرد: در شهر تهران ۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند و با شن پاشی و تلاش خود معابر بزرگ و در مرحله بعد سایر معابر را بازگشایی کردند. در این میان ۱۶ هزار نفر نیروهای فضای سبز و ۱۰۰۰ نفر نیروهای شهربان نیز تلاش کردند.

زاکانی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات در بارش برف اخیر مشغول خدمت رسانی بود، افزود: در کنار این موارد همکاری پلیس راهور، صدا و سیما و مجموعه خبرنگاران رسانه‌ها کمک کردند که این یکشنبه را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: دوباره از امشب مجددا از حدود ساعت ۲۴ و یک بامداد بارش شروع می‌شود که باید برای این نعمت‌ها سجده شکر به جا بیاوریم و البته بار دیگر این ستاد تشکیل شده و کارها را به پیش می‌برد. امسال ۹ بارش داشتیم و در هیچ یک از آنها غافلگیر نشدیم و برخی تنها علاقه خود را بازگو می‌کنند. از امشب نیز این ستاد تشکیل می‌شود و کار جدی است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ البته ممکن است در شهر در گوشه‌ای حادثه‌ای رخ دهد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در بارش‌های امسال تا امروز ۱۴ هزار تن شن و ماسه مصرف شده است، افزود: گاهی در گوشه‌ای از شهر حادثه‌ای رخ می‌دهد که خارج از اختیار ماست اما باید به سرعت نسبت به حل آن اقدام کنیم. برای مثال در بارش برف اول تصادفی رخ داد که خیابان بند آمد. در برف دوم در اتوبان ارتش مه گرفتگی رخ داد که قابل کنترل نبود و اینها جنبه‌های حادثه محسوب می‌شوند. قطعا فردا نیز همکاری خوبی با سایر دستگاه‌ها و مهمتر از همه مردم خواهیم داشت تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: امروز نیز همکاری مشترکی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده، موضوع حمل و نقل گره گشای ترافیک و آلودگی هواست و موضوع ایمنی نیز با نوسازی شهری رقم خواهد خورد. بی تردید حوادثی که در خوی و در ابعاد بزرگتر آن در سوریه و ترکیه روی داد برای ما درسی است که در شهر تهران برای مشکلات، راهکارها و پاسخ‌های تک وجهی ندهیم و مجموعه‌ای از مشکلات را با راه حل‌های درست و منطقی طوری پوشش دهیم که مردم در معرض خطر قرار نگیرند.

 

تکمیل خطوط هفتگانه مترو به قیمت امروز ۶۰ همت نیاز دارد

احداث خطوط هشت تا ۱۱ مترو نیازمند ۳۰۰ همت اعتبار

زاکانی با تاکید بر اینکه موضوع حمل و نقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است، افزود: مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل و نقل، ستون فقرات مترو خواهد بود که توسعه آن برای ۱۴۲۰ به گونه‌ای باشد که ۱۰ میلیون جابجایی را در بر بگیرد. ما بنا داریم این افق را به صورت پنج ساله در نظر بگیریم و این خدمت را زودتر به شهروندان ارائه دهیم. برای تحقق این مهم دو مسیر دنبال شد. یکی تکمیل خطوط هفتگانه که به قیمت امروز ۶۰ همت نیاز دارد اما تا حدود ۶۰ درصد مطلوبیت در سفرهای با مترو را ایجاد می‌کند و از سوی دیگر احداث خطوط هشت تا ۱۱ که ۳۰۰ همت اعتبار به قیمت امروز نیاز دارد تا ۳۲۵ ایستگاه در حریم شهر تهران ایجاد شود.

تکمیل خطوط هفتگانه مترو تا ۳ سال آینده

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری جدی در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: حدود سه سال آینده تکمیل خطوط هفتگانه را انجام خواهیم داد و چهار خط دیگر نیز که آغاز می‌شود ظرف حدود شش سال تکمیل و ما را به سمت شرایطی سوق خواهد داد که تهران از بزرگترین شبکه ریلی کامل برخوردار باشد. از سوی دیگر جنبه‌های ساخت و ساز پیرامون ایستگاه‌ها، ایمنی را نیز برای شهر به ارمغان می‌آورد.

خط ۴ پرمسافرترین خط مترو می‌شود

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم با عبور سریع از مقدمات بتوانیم دو ساله توسعه این قطعه را که از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود شاهد باشیم. این بخش به طول شش کیلومتر با شش ایستگاه به قیمت امروز ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تحقق آن خط ۴ به عنوان پرمسافرترین خط مترو مطلوبیتش افزایش پیدا کند.

مشکل ۱۵ درصد پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو حل شد

زاکانی با اشاره به موضوع تأمین واگن برای خطوط مترو گفت: به حمدالله با عنایت دولت خدمتگزار و رئیس جمهور مشکل ۱۵ درصد پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن حل شده و با این قبول اعتبار این گردونه بعد از شش سال به راه افتاد. همچنین ۱۶۰ دستگاه واگن هم به آن الحاقیه شده که با همین پیش پرداخت مسیر آن هموار شود و از سوی دیگر ۱۳ دستگاه واگن ملی که به صورت مشترک میان بخش خصوصی، جهاد دانشگاهی، مپنا و شهرداری ساخته شده برای تکثیر مسیر آن هموار می‌شود. همچنین اورهال و بروز رسانی واگن‌ها که آغاز شده تا پایان سال آینده بیش از ۵۵ درصد را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات شهرداری تهران در بارش‌های بعدی افزود: قطعا فردا قابلیت‌های ما از روز یکشنبه بیشتر است و با ظرفیت‌های بیشتری ارائه خدمات به شهروندان را انجام خواهیم داد.

آغاز جداسازی کامل واگن‌های ویژه بانوان از سایر واگن‌ها

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود آقایان به واگن‌های ویژه خانم‌ها نیز اظهارکرد: آقایانی که به واگن خانم‌ها می‌روند کار بدی می‌کنند. بی تردید یک ونیم واگن ابتدایی و انتهایی هر قطار به بانوان اختصاص پیدا کرده که این امر برای ایجاد آسایش آنها بوده، بر همین اساس دو کار جدی که یکی جداسازی کامل بخش‌های ویژه بانوان از سایر واگن بوده آغاز شده، بخشی از واگن‌ها تجهیز شده و مابقی نیز به مرور تجهیز خواهد شد. همچنین یگان انتظامات مترو شکل گرفته تا مانع از تضییع حقوق بانوان شوند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0


    فقط دروغ وزیر بار مسئول بودن شانه خالی میکنی

  • ناشناس
    0

    الان اینکه وظیفتون رو انجام دادید افتخار می کنین؟ نباید هم غافلگیر می شدید.

  • رفیع
    0

    سما که هرگز غافلگیر نمیشوید ایم مردم هیتند که ساعتها در ترافیک مانده و میمانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها