توصیه های رئیس سازمان اورژانس در خصوص حوادث چهارشنبه سوری

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در هنگام بروز حادثه افراد باید با ۱۱۵ تماس گرفته و خونسردی خود را حفظ کنند.

توصیه های رئیس سازمان اورژانس در خصوص حوادث چهارشنبه سوری

جعفر میعاد فر  گفت: متاسفانه چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است. بیماران قلبی عروقی و سالمندان از جمله گروه‌هایی هستند که دچار آسیب غیر مستقیم در حوادث چهارشنبه سوری می‌شوند.

به گفته وی، در سال گذشته ۸۱ درصد از آسیب دیدگان خانم بودند. اکثر آسیب دیدگان در رنج سنی ۶ تا ۱۸سال و ۳۳ درصد از آسیب دیدگان عابران هستند. آسیب‌های چشمی در حدود ۲۴ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است و میزان سوختگی در حدود ۲۷ درصد رشد داشته است؛ در سال جاری در آذربایجان شرقی هفت نفر فوت کرده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در هنگام بروز حادثه افراد باید با ۱۱۵ تماس گرفته و خونسردی خود را حفظ و فرد آسیب دیده را از محیط ناسالم خارج کنند.

او اضافه کرد: اگر لباس به پوست بدن چسبیده بود نباید لباس را جدا کنند و از ترکاندن تاول جدا بپرهیزند؛ در صورت بروز آسیب به چشم سعی کنید تا چشم را شست‌وشو دهند و از ابزار‌های سنتی مانند سیب زمینی و خمیر دندان برای درمان سوختگی  استفاده نکرده و بیمار آسیب دیده را به دلیل شوکه بودن، گرم نگه دارند.

او افزود: عضو قطع شده را همراه خود به بیمارستان برده زیرا احتمال انجام پیوند اعضا وجود دارد.

میعادفر گفت: برای ایام تعطیلات عید نوروز ۱۸۵۰ پایگاه جاده ای، دو پایگاه دریایی و بیش از ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در نظر گرفته شده است ، همچنین ۸۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت رسانی در ایام عید در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها