رییس سازمان اورژانس کشور:

افزایش چشمگیر مصدومان چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته/ قطع عضو 7 نفر تا به امروز

رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش چشمگیر مصدومان چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته/ قطع عضو 7 نفر تا به امروز

پیرحسین کولیوند با اشاره به مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: تقریبا حدود دو سال است که درباره چهارشنبه سوری آخر سال فعالیت خوبی داشتیم و هم در مساجد و مدارس آموزش و فرهنگ سازی خوبی انجام می شد.

وی ادامه داد: با همکاری آتش نشان ی این اقدامات انجام می شد و انصافا باید از این عزیزان پر تلاش هم تشکر کرد. فرهنگ خوبی ایجاد شد و در سه سال گذشته سعی کردیم تعداد مصدومان و تلفات چهارشنبه سوری آخر سال را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

کولیوند با بیان اینکه سال گذشته با توجه به شیوع کرونا این آمار کاهش داشت، تصریح کرد: از پیش هم آموزش هایی داده بودیم اما امسال که آمار تا به حالمان را با سال قبل مقایسه می کنیم، می بینیم که سال گذشته در مدت مشابه ٢٠ مصدوم داشتیم، اما امسال تا به حال حدود ٨٠ مصدوم داشتیم که مربوط به همین چهارشنبه آخر سال است و از این تعداد نیز حدود ۶ یا ٧ نفر هم دچار قطع عضو شدند.

رییس سازمان اورژانس خاطرنشان کرد: این علامت خوبی نیست و از همین حالا باید گفته شود که مردم به این موضوع توجه کنند.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شهروند
    0

    چهار عنصر اصلی : آب خاک هوا آتش / رسم و سنت ایرانیان باستان روشن کردن آتش مختصر و جشن و شادی و نوعی عبادت خدای یکتا بوده بخاطر نعمت هایش . متاسفانه چون فرهنگ اصیل ایران تدریس نمی شود موضوع بصورت آتش بازی و ترقه و . . . تعبیر شده . / در فرهنگ ایرانی ترقه و این مواد منفجره فعلی هیچ جایگاهی ندارد . عملکرد نابخردانه بعضی از ایرانیانی که ناخواسته و به خاطر ناآگاهی چنین کارهایی را می کنند موجب شده به فرهنگ باستانی و اصیل ایران بی حرمتی کنند و رسم و سنت ایران را مردود و ناهنجار بنامند . ایران زمین 2500 سال فرهنگ اصیل در تاریخ دارد . افسوس که بخاطر نادانی و ناآگاهی از فرهنگ و سنت اصیل ایران زمین تیشه به ریشه خودمان می زنیم .

  • ل
    0

    لطفا مثل کشورهای دیگر این جشن ملی و کهن را برگزار کنید و به بهانه چندتا مصدوم و اتش سوزی با این جشن ملی مقابله نکنید.مسوولان که زبانشان لال است و همیشه اسم این جشن را عوضی ۴شنبه اخر سال می گویند و حسابی باعث جوک و خنده مردم می شوند

  • ....!
    0

    خداروشکر که مادرم هیچ وقت نزاشت سمت این چیزا برم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها