پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران که یکی از جاهای دیدنی تهران است، به معرفی کامل دایناسورها می ‌پردازد؛ موجودات عظیم‌الجثه‌ای که زمانی تنها ساکنان روی کره خاکی بودند.

پارک ژوراسیک تهران

چون این پارک در بالای شهرساخته شده، چشم‌انداز جالب و دیدنی ازغرب شهر و کوه‌های اطراف بهتان می ‌دهد. این پارک مکانی است که برای علاقه‌ مندان به مطالعه جانوارن عصر کهن ساخته شده تا در محیطی آرام از دنیای دایناسورها بیشتر بدانند و حتی آن‌ها را از نزدیک لمس کنند. دایناسورها در این پارک به شکل مجسمه‌های متحرکی هستند و ویژگی‌هایی نظیر حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها سبب می‌شود این موجودات بسیار طبیعی به نظربرسند به طوری که خود را به شکل واقعی در دنیای دایناسورها می ‌ببینید. دراین مقاله آس چارترسعی دارد تا درباره این پارک زیبا مطالبی را دراختیار شما قراردهد. شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتربه تهران سفرکنید.

 

 نام ژوراسیک

ژوراسیک که نام آن از کوه‌های ژوا در آلپ گرفته شده است، به یکی از دوره‌های زمین‌ شناسی گفته می ‌شود. ژوراسیک به سه دوره پسین، میانی و پیشین تقسیم می‌شود. در دوره ژوراسیک پرندگان برای اولین ‌بارظهورکردند ومهره‌ دارانی مانند ماهی‌ها و دایناسورها فراوان شدند. مایکل کرایتون نویسنده و پزشکی که به داستان‌های علمی تخیلی‌اش شهرت دارد، برای اولین‌ باردرسال 1990 اسم پارک ژوراسیک را با گذاشتن برروی یکی ازکتاب‌هایش برسرزبان‌ها آورد.

معرفی پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، نخستین پارک آموزشی و موضوعی در شهر تهران است که می ‌توانید درآن مجموعه‌ای از حیوانات ماقبل تاریخ با قابلیت تحرک را ببینید. این پارک در سال 1393 افتتاح شده‌ و حدود 30 هزارمترمربع مساحت دارد. درحقیقت این پارک، یکی اززیباترین و دیدنی‌ ترین مجموعه‌های دایناسورهای ماقبل تاریخ را دارد و درفضایی کاملا طبیعی طراحی شده‌ است. ازقدم زدن در این پارک به میلیون ها سال پیش میروید، زمانی که انواع مختلفی ازدایناسورها دراین کره خاکی زندگی می کردند. ژوراسیک در سال ۱۳۹۲ احداث شد و در ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید. این پارک منحصربه ‌فرد، هم یک محیط تفریحی و هم آموزشی برای کودکان و نوجوانان است. دیدن دایناسورها وگشت‌وگذارمیان این مجسمه‌های واقع‌گرا، حس و حال برگشت به حدود 65 میلیون سال پیش به تماشاچی می ‌دهد و تجربه بسیارجالب وجذابی از سفربه دنیای دایناسورها برای بازدیدکننده بوجود می‌آورد.  درادامه با امکانات و بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک آشنا می ‌شوید. شما می توانید برای بازدید ازاین پارک زیبای دایناسورها بلیط مشهد تهران را ازسایت آس چارتر تهیه کنید و سپس به این مجموعه دیدنی سربزنید.

سینما چهار بعدی ژوراسیک پارک

سینما چهاربعدی ژوراسیک پارک، جایی است که می ‌توانید در آن هیجان را به معنای واقعی کلمه حس کنید. آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه، اسباب‌بازی و کارگاه سفال از دیگر امکانات پارک ژوراسیک است که می ‌توانید علاوه برگردش درپارک ازآن‌ها دیدن کنید و لحظات شادی را برای خود رقم بزنید.

غرفه حشرات پارک ژوراسیک

غرفه جهان ازدید حشرات و بخش میکروسکوپی حشرات، از جالب ‌ترین بخش‌های پارک ژوراسیک است. دراین بخش کودکان می ‌توانند با حشرات مختلف ونحوه زندگی آن‌ها به صورت علمی آشنا شوند.

استودیو ژوراسیک پارک

اگر به پارک ژوراسیک رفتید، حتما برای گرفتن عکس یادگاری با این غول‌های مهربان سری به استودیو ژوراسیک بزنید و با انداختن چند عکس فوری، بازدیدتان را برای همیشه در ذهن خود حک کنید.

Screenshot_20220111_111621

اسپایدر پارک

اسپایدرپارک که درکنارپارک ژوراسیک واقع شده، یکی دیگراز مکان‌های جالب این پارک است. ماکت‌های غول‌پیکر و متحرک 20 حشره مانند؛ زنبور، پروانه، مانتیس، کفش‌دوزک، حلزون و همچنین ماکت‌هایی از خزندگان غول‌ پیکرمانند مارپیتون، تمساح، لاک‌پشت از ماکت‌های دیدنی در این بخش هستند. اینجا می‌ توان اطلاعاتی درمورد نام علمی و مشخصات گونه، زیستگاه، شرایط زندگی و خورد و خوراک دایناسورها هم کشف کرد.

کافه رستوران ژوراسیک پارک

شما همچنین می ‌توانید برای استراحت به ژوراشاپ یا مجموعه کافه رستوران ژوراسیک پارک بروید و از غذاها و نوشیدنی‌های آن‌ میل کنید.

یکی از دایناسورهای پارک ژوراسیک تهران

بعدها در سال ۱۹۹۳ فیلم پارک ژوراسیک برگرفته از همین کتاب و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد. این شروع تاسیس پارک‌هایی با موضوع ژوراسیک شد. هم اکنون بزرگ‌ ترین پارک‌های ژوراسیک دنیا در اوهایو، آلمان و نیویورک قرار دارند.

امکانات مختلف پارک ژوراسیک

اینجا تمام امکانات یک پارک مجهز مثل سرویس بهداشتی، بوفه، پارکینگ، سینما، جاذبه‌های دیدنی، فضایی کافی و دلنشین برای دورهمی‌های خانوادگی و محیطی هیجان‌انگیز مخصوص کودکان و نوجوانان فراهم ساخته است.  به غیر از جنبه علمی این پارک و کارگاه‌های آموزشی که برگزار می ‌کنند، غرفه‌هایی برای بازی، مسابقه و جایزه مخصوص کودکان نیز برپا شد‌ه‌اند. بازی‌هایی مثل هاکی، فوتبال دستی و… که البته باید برای هرکدام بلیط جداگانه تهیه کنید. همچنین فروشگاه اسباب‌بازی برای خرید دایناسورهای عروسکی برای کودکان نیز وجود دارد. در فضای پارک سینما چهار بعدی هم به چشم می‌خورد که فیلم‌های جالبی در مورد تاریخ گذشته‌ زمین به نمایش می ‌گذارند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط ارزان هواپیما شیراز تهران در مشهد می باشد.

تفریح در پارک ژوراسیک

در این پارک  28 مجسمه ازگونه‌های مختلف دایناسورها وجود دارد که سعی شده تمام ابعاد و جزئیات آن نزدیک به مشخصات واقعی دایناسورها ساخته شود. فرقی که تین مجسمه‌ها با مجسمه‌های دیگر دارد متحرک بودن آن‌هاست. در این مجسمه‌ها سنسورهایی گذاشته‌ اند که وقتی  به آن‌ها نزدیک می‌ شوید، چشم‌ دایناسورها پلک می ‌زنند و شروع به حرکت دادن دست و پاهایشان می ‌کنند. تازه هر دایناسورصدای منحصربفردی دارد که باعث می ‌شود تماشاچیان تجربه ‌ای هیجان‌انگیز وواقع‌ گرایانه نسبت به فضا و تصورشان از دایناسورها داشته باشند. چند نمونه از دایناسورهایی که مجسمه‌های آن‌ها در این پارک وجود دارد می‌ توان به برکیوسور، تیرانوسوروس و سوسمار بالدار اشاره کرد.

 

امکان عکاسی با مجسمه دایناسورها

همچنین مجسمه متحرک تخم دایناسورنیزطراحی شده که نوزاد دایناسورازآن بیرون می‌آید و دوباره به تخم برمی ‌گردد. یکی ازویژگی‌هایی که پارک ژوراسیک تهران دارد این است که برخلاف پارک‌های ژوراسیک در جهان، کودکان می ‌توانند به مجسمه‌های دایناسور دست بزنند.

نکته قابل توجه در بازدید کودکان از پارک ژوراسیک!

از آنجایی که ممکن است بدون شناخت قبلی کودکان از این مجسمه‌های غول‌آسا، آن‌ها را بترساند و هیجان و جذابیت پارک ژوراسیک برایشان از بین برود، بهتر است قبل از آمدن به پارک تعریف کوتاهی در مورد خصوصیات این موجودات ماقبل تاریخ برای آن‌ها داشته باشید. یا عکسشان را نشان کودک بدهید تا با آگاهی و اشتیاق بیشتری با این مجسمه‌ها روبرو شوند تا یک روز به یادماندنی برای شما و خانواده ‌تان باشد.

آدرس پارک ژوراسیک:

منطقه سعادت آباد، میدان بهرود (انتهای بلوار پاکنژاد)، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز.

پارک ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورها، در بخش شمالی پارک پرواز یا پردیس کوهستانی درست بالای محله سعادت‌آباد تهران، در غرب شهر قرار گرفته‌ است و اولین پارک موضوعی پایتخت به شمار می ‌رود. در این پارک گردشگران می‌توانند از 30 نماد حیوانات متحرک، 30 نوع دایناسور، سینما ژوراسیک، شوی زنده دایناسورها، میدان دایناسور سواری و استودیو ژوراسیک دیدن کنند.

بلیط پارک ژوراسیک

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران در سال 1400 برای چهار مجموعه، 130 هزار تومان است.

زمان بازدید:

پارک ژوراسیک شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۱ برای عموم باز است.

شماره تماس: ۲۲۳۶۷۶۶۰

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها