آموزش زبان آلمانی

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به معنی آشنا شدن با فرهنگ و هنری جدید باشد و همراه خود تجربه‌های متنوع و نوینی را به همراه داشته باشد.

آموزش زبان آلمانی

یادگیری یک زبان علاوه بر اینکه اطلاعات زیادی را به سمت شما روانه می‌سازد می‌تواند یک سکوی عالی برای یادگیری دیگر زبان‌ها باشد. شما با یادگیری یک زبان امکان این را خواهید داشت تا در زمانی کوتاه به زبان‌های هم پایه و مشابه آن نیز تسلط پیدا کنید. زبان آلمانی از جمله زبا‌ن‌هایی است که یادگیری آن می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد و زمینه ساز دستیابی به موفقیت‌ها و دانش‌های بسیاری شود. در ادامه این متن بیشتر در خصوص آموزش زبان آلمانی و ویژگی‌های این زبان توضیح خواهیم داد.

کاربرد و گستره استفاده از زبان آلمانی
زبان آلمانی از جمله زبان‌هایی است که ظاهر و تلفظی ترسناک دارد. با توجه به اینکه شباهت‌های گرامری و آوایی زبان آلمانی با زبان فارسی تقریبا هیچ است، آشنایی با این زبان و یادگیری آن می‌تواند دشوار باشد اما خوب است بدانید که سختی یادگیری آلمانی تنها در ابتدای راه است. پس از کمی آشنایی و درگیر شدن با این زبان متوجه می‌شوید که یادگیری آن خیلی دشوار هم نیست.

درخصوص استفاده از این زبان باید گفت که بیش از 81 میلیون نفر از زبان آلمانی به عنوان زبان مادری خود استفاده می‌کنند. در کنار این عدد باید بدانید که بیش از 120 میلیون نفر نیز زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم خود مورد استفاده قرار می‌دهند. با توجه به این موضوع باید گفت بیش از 220 میلیون نفر در دنیا به نحوی نسبت به این زبان تسلط دارند.

از زبان آلمانی در کشورهایی مانند:

· اتریش

· سوئیس

· تیرول جنوبی

· بخش‌هایی از بلژیک

به عنوان زبان اصلی استفاده می‌شود. همچنین زبان آلمانی در مناطقی مشابه:

· جمهوری چک

· برزیل

· ایتالیا

· لهستان

· دانمارک

· مجارستان

· روسیه

· نامیبیا

به عنوان زبان دوم و یا زبان جانبی استفاده می‌شود. با توجه به این مسائل می‌توان گفت یادگیری زبان آلمانی باعث گسترش ارتباطات شما در کشور‌های زیادی خواهد شد.

مزایای یادگیری زبان آلمانی
ممکن است یادگیری زبان‌هایی مانند انگلیسی و فرانسوی برای افراد اولویت بیشتری داشته باشد و کسی نسبت به یادگیری این زبان جز علاقه شخصی اهمیت ندهد اما خوب است بدانید تسلط به این زبان می‌تواند مزایای و فرصت‌های بسیاری را با خود به همراه داشته باشد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم:

· مهاجرت به آلمان
آلمان از جمله کشورهایی است که با توجه به اقتصاد قوی و فرصت‌های کاری بسیار خود به عنوان مقصدی مطلوب برای مهاجرت شناخته می‌شود. با تسلط داشتن بر روی زبان آلمانی شما می‌توانید زمینه‌های مهاجرت خود را آسان و سریع فراهم کنید و یک امتیاز ویژه برای مهاجرت داشته باشید.

· یادگیری زبان‌های بیشتر
جالب است بدانید که زبان‌های زیادی هستند که با زبان آلمانی هم پایه محسوب می‌شود و نقاط مشترک زیادی با این زبان دارند. وجود این شباهت‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی زبان‌های دیگر را نیز فرا بگیرید. از جمله زبان‌های مشابه به زبان آلمانی می‌توان به دانمارکی، هلندی و بسیاری از زبان‌های هندی و اروپایی اشاره نمود.

· آشنایی با فرهنگ و هنر آلمان
شما با یادگیری زبان آلمانی می‌توانید به سادگی کتاب‌ها و آثار فرهنگی و علمی آنها را مطالعه کنید و از سوی دیگر برای سفر به این کشور و ارتباط برقرار کردن با شهروندان این کشور راحت خواهید بود.

یادگیری زبان آلمانی می‌تواند فرصت‌های شغلی و تحصیلی و تفریحی بسیاری را با توجه به شرایط هر شخص در اختیار او قرار دهد.

آموزش زبان آلمانی
شما در دوره‌های آموزش زبان و یادگیری آن مهارت‌های مختلف مانند صحبت کردن، نوشتن، خواندن و... را بر اساس زبان مورد نظر یاد گرفته و تقویت می‌کنید. درخصوص زبان آلمانی باید گفت که به طور کلی این زبان گرامری به نسبت مستقل از زبان‌های دیگر دارد اما استثناها و حالت‌های خاص در مورد آن بسیار کم است. چنین شرایطی باعث می‌شود اگر چه یادگیری این زبان کاملا جدید و برخلاف دانسته‌های پیشین شما است اما فرایند تسلط برآن راحت‌تر باشد. از جمله ویژگی‌های این زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· جنسیت زبان
در زبان آلمانی شما برای مخاطب قرار دادن افراد از سه حالت مونث، مذکر و خنثی استفاده خواهید کرد. زبان آلمانی از جمله زبان‌هایی است که با توجه به جنسیت افراد افعال و صفت‌های گوناگونی را اختصاص می‌دهد.

· ساختن کلمات
در زبان آلمانی شما می‌توانید با اضافه کردن پسوندها و پیشوندهای مشخصی به کلمات، کاربردهای جدیدی برای آنها ایجاد کنید. اضافه کردن پسوندها و پیشوندهای مناسب به شما کمک خواهد کرد تا زمان افعال را به درستی به کار ببرید و صفات و قیدهای مناسب را بسازید. ساختار ترکیبات و افعال متفاوت با زبان انگلیسی است اما اصول مربوط به آن کامل واضح خواهند بود.

· الفبای زبان آلمانی
جالب است بدانید که الفبای زبان آلمانی کاملا مشابه زبان انگلیسی است منتها در حروف صدا دار و آواها دارای تفاوت‌های اساسی با زبان انگلیسی است.

· دوره‌های آموزشی
شما برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است که از پیش به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشید چرا که کتاب‌های خودآموز و یا آموزشگاهی معتبر این زبان اغلب به زبان انگلیسی ارائه داده می‌شوند.

در صورتی که هیچ ذهنیتی از زبان آلمانی ندارید یا از پیش با زبان انگلیسی آشنایی ندارید توصیه می‌شود تا از انواع موسسه‌های آموزش زبان کمک بگیرید. موسسه زبان ایرانمهر یکی از آموزشگاه‌هایی است که شما می‌توانید برای یادگیری اصولی و کامل زبان آلمانی به آن مراجعه کنید و از خدمات آموزشی آن بهره مند شوید.

جمع بندی
یادگیری یک زبان جدید در کنار فرصت‌ها و مزایایی که با خود به همراه دارد می‌تواند چالش‌های زیادی را نیز به دنبال داشته باشد. آموزشگاه زبان ایرانمهر از موسسه‌های آموزش زبانی است که چالش‌های یادگیری زبان جدید را هموار می‌سازد. شما می‌توانید با توجه به سن، سطح دانش و شرایط خود در دوره‌های مناسب آموزش زبان شرکت کنید و با انتخاب خود از دوره‌های آنلاین و یا حضوری استفاده کنید. موسسه زبان ایرانمهر با کمک گرفتن از متد روز آموزش زبان و استفاده از کتاب‌ها و منابع معتبر شما را برای تسلط آسان و موفقیت آمیز بر روی یک زبان جدید همراهی خواهد کرد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها