نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

مباحث اقتصادی که از سوی مسوولین مطرح می شود عمدتا بندانگشتی است/ اراده لازم برای برخورد با فساد وجود ندارد/ سران سه قوه اقدامات موثری انجام ندادند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در 40 سال سپری شده از عمر انقلاب اسلامی اراده و عزمی برای برخورد با فساد در کشورمان وجود نداشته است.

مباحث اقتصادی که از سوی مسوولین مطرح می شود عمدتا بندانگشتی است/ اراده لازم برای برخورد با فساد وجود ندارد/ سران سه قوه اقدامات موثری انجام ندادند

سید حسن حسینی شاهرودی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر شفافیت فعالیت‎های اقتصادی در کشور و مبارزه با فساد و اینکه چه راهکارها و رویکردهایی باید در این راستا در کشور اتخاذ شود، اظهار کرد: من احساس می‎کنم اصلا نیاز به راهکار نداریم و ما در شرایط فعلی که در دهه پنجم انقلاب قرار گرفتیم و دهه چهارم را پشت سر گذاشتیم همه زیرساخت‎های لازم برای شفافیت اقتصادی چه در حوزه‎های پولی و بانکی و چه در حوزه اقتصادی موجود است.

وی افزود: ده‎ها و صدها سامانه در کشورمان برای تحقق شفافیت اقتصادی وجود دارد ، اما به هم متصل نیستند از این رو برای عملیاتی شدن این روند ما نیازمند اراده دولتمردان در بالاترین سطح یعنی در حد رئیس‎جمهور و وزرا هستیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین باید اراده کنند تا نظام ما در عرصه‎‏های مختلف به خصوص در عرصه اقتصادی و سیاسی به رویکردهای مدنظرمان دست پیدا کنیم، چرا که تا به امروز مباحثی که از سوی مسئولین در عرصه اقتصادی مطرح شده است پوسته نازکی است و عمق ندارد و بند انگشتی است.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: مسئولین باید رویکردهای اقتصادی را باید با سامانه‌هایی که وجود دارد مورد نظارت قرار دهند چرا که با اتخاذ این تدبیر امکان استفاده از رانت وجود ندارد و به راحتی عملکرد نهادهای از سوی دستگاه‎های نظارتی و حتی مردم قابل دسترسی است.

وی تاکید کرد: ما برای ایجاد یک نظام شفاف مالی و اقتصادی در کشورمان نیازمند یک اراده هستیم که متاسفانه این اراده برای تحقق منویات رهبری در این چهل سال وجود نداشته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مبارزه با فساد نیز متاسفانه اراده‎ای در هیچ کدام از نهادها وجود نداشته است و باید اراده و رویکردی دقیق در سران سه قوه برای تحقق این موضوع وجود داشته باشد.

حسینی شاهرودی اظهار کرد: به عنوان مثال فردی که به فساد اقتصادی آلوده است هیچ‎گاه به دنبال این نیست که شفافیت ایجاد کند از این رو ما باید برای ایجاد یک جامعه پاک خصوصا در عرصه اقتصادی و ایجاد شفافیت نظام ما باید سیستمی شود، چرا که اگر سیستم‎ها به هم وصل شوند ما نمی‎توانیم تغییراتی را مثلا در ثبت سفارش‎ها انجام بدهیم، چراکه اگر تغییراتی انجام شود بانک مرکزِی، وزارت اطلاعات و سایر نهادها متوجه تخلف می‎شوند ولی اگر مستقل باشیم هراتفاقی که انتظار آن را نداریم ،رخ می‎دهد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رضا
    0

    هر کی میاد از کی معلوم نیست انتقاد میکنه میره .اینا رو به کی داری میگی.خودتون که در راسین .به خودتون میگین؟

  • تنها
    0

    به والله دست هر سه قوه تو یه کاسست و ما هم بازیچه ایم وگرنه که اینهمه تناقض تو یه ایران والله به مافیا هم نمیخوره این سه قوه روی مافیا رو سفید کرده

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    آقای شاهرودی شما که نائب ریس کمسیون اقتصادی مجلس هستید با باید ها ونبایدها که کاردرست نمیشه شما فقط میگید بیاید چکار کنیم ولی کاری انجام نمیشه شما ها نماینده مردم هستید باید ازحقوق مردم دفاع کنید وگرنه مجلس را میدادیم افغانیا کنترات ازشما هم بهتر میچرخوندنش شما مثل معلمی هستید که فقط کلاس را ساکت میکنید ولی درس نمیتونید بدهید این چه وضعیه به سر مردم دراوردید باید رهبری بگه چکار کنید این همه نماینده راست رهبری نمیفهمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها