بهترین میوه‌ها در پاندمی کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در ارتباط با مصرف میوه و میوه‌های خشک در پاندمی کرونا، نکاتی را توضیح داد.

بهترین میوه‌ها در پاندمی کرونا

زهرا عبداللهی گفت: مصرف میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی گوناگون ازجمله ویتامین‌های A، C، B، املاح معدنی آهن، منیزم، پتاسیم و مواد آنتی‌اکسیدانی همچون فلاونوئید و کارتنوئید می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی ما را در برابر بیماری‌های زیادی به‌خصوص کرونا بیمه کند.

وی افزود: آنتی‌اکسیدان‌ها از طریق ترکیب شدن با رادیکال‌های آزاد که به دنبال واکنش‌های اکسیداسیونی در بدن تولید می‌شوند از آسیب و تخریب سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند. در واقع مصرف سبزیجات رنگارنگ به دلیل املاح معدنی و ویتامین‌های مختلف می‌توانند بروز بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی، فشارخون، دیابت، سرطان به‌خصوص سرطان‌های دستگاه گوارش و چاقی را در افراد کاهش دهند.

عبداللهی ادامه داد: همچنین مصرف میوه و سبزی می‌تواند از افزایش وزن و چاقی که احتمال ابتلا به کرونا را در فرد افزایش می‌دهد جلوگیری کند. چاقی خود یک عامل خطر مهم ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: در میان میوه‌ها، مرکبات و سیب از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها هستند. مصرف موز به دلیل داشتن کالری زیاد باید محدود شود. خیار نیز چون کالری بسیار کمی دارد و برای کسانی که اضافه‌وزن دارند یا دچار دیابت یا چاقی هستند، بسیار مناسب است.

عبداللهی افزود: بهتر است در ایام کرونا از توت‌فرنگی که میوه فصل بهاری است به دلیل بافت میوه که نمی‌توان به‌خوبی ضدعفونی کرد تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.

منبع: زندگی آنلاین

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    درسته

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر هم میوه ارزان است خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها