مشهد و خراسان رضوی به سمت وضعیت قرمز کرونا پیش می‌رود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند افزایش مبتلایان و فوتی های احتمال قرمز شدن وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد و هم اکنون نشانه‌هایی از ورود استان به موج چهارم شیوع این بیماری مشاهده می‌شود.

مشهد و خراسان رضوی به سمت وضعیت قرمز کرونا پیش می‌رود

دکتر سید مهدی قلیان افزود: در حال حاضر پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، مشهد، بینالود و بردسکن در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، ۲۵ شهرستان استان در وضعیت زرد و فقط سه شهرستان تایباد، باخرز و زاوه شرایط آبی را سپری می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه در استان به بیش از ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته است که این میزان طی ۱۰ روز گذشته ۱۳۰ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت کل بستری‌شدگان در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از ۵۰۰ به بیش از ۷۴۰ نفر افزایش یافته است و از سوی دیگر آمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ۲ رقمی شده است در حالی که تا چند روز گذشته آمار فوت‌شدگان یک رقمی بود.

قلیان افزود: کرونای انگلیسی در تمام استان خراسان رضوی و کشور پخش شده است لذا همه موارد مشکوک از نوع جهش یافته تلقی می‌شود و باید توجه داشت که سرایت و واگیری نوع جهش یافته جدی و خطرناک است.

وی اضافه کرد: از افرادی که هر گونه علائم مشکوک دارند تقاضا می‌شود که در خانه‌هایشان بمانند و اگر از مسافرت و به ویژه سفرهای خارجی برگشته‌اند به مدت ۱۰ روز به دیدار بستگانشان نروند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۷۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.

در این مدت ۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۳۶۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها