استاندار قم خبر داد:

بیمارستان های قم در وضعیت بحرانی

استاندار قم با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در قم گفت:برای بی نیازی به بیمارستان صحرایی،به مدیریت تخت و فضا نیازمند هستیم.

بیمارستان های قم در وضعیت بحرانی

بهرام سرمست گفت: به دنبال اجرای دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، از امروز ورود پلاک‌های غیر بومی به استان قم و همچنین خروج پلاک‌های بومی از استان قم ممنوع است و این ممنوعیت تا روز جمعه هفته آینده پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

استاندار قم تصریح کرد: به مدت شش روز ادارات و دستگاه‌های غیر ضروری به استثنا دستگاه‌های امدادی، عملیاتی، خدماتی و نیروهای مسلح که فعالیت‌های ضروری را به عهده دارند تعطیل خواهند بود و باید از این فرصت تعطیلی برای قطع زنجیره استفاده حداکثری را داشته باشیم.

وی افزود: مشاغل ضروری در این مدت با یک سوم ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد.

سرمست با اشاره به اینکه بیشتر هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت: تاکید ما بر این است که مراسم عزاداری امام حسین با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

استاندار قم ادامه داد: دسته روی حتی برای روز تاسوعا و عاشورا هم ممنوع خواهد بود همچنین مراسم عزاداری باید در فضاهای باز صورت بگیرد.

وی وضعیت بیمارستان‌ها را بحرانی دانست و افزود: متأسفانه بیمارستان‌های ما در حال تکمیل ظرفیت است و برای اینکه به راه اندازی بیمارستان صحرایی نیازی نداشته باشیم، نیاز به مدیریت تخت و فضاهای بیمارستانی را داریم.

بهرام سرمست در پایان صحبت‌های خود به واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در جهت توسعه واکسیناسیون علاوه بر افزایش مراکز واکسیناسیون، گروه‌های سنی واکسیناسیون را هم ده سال نسبت به استان‌ها همجوار کاهش دادیم تا افراد بیشتری را واکسینه کنیم.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها