طرز تهیه کیک برنج، کدو، مرزنجوش

امروز می خواهیم دستور تهیه

طرز تهیه کیک برنج، کدو، مرزنجوش

مواد لازم:

شیر پرچرب: یک لیتر

روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: 60 گرم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

برنج نیم دانه: 180 گرم

مرزنجوش: یک دسته کوچک

تخم مرغ: 2 عدد

پیاز: یک عدد

کدو سبز: 4 عدد

آب: یک لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول :

برای تهیه این غذای گیاهی و جدید قبل از هر کاری باید سبزیجات را آماده نمایید. برای این منظور یک عدد پیاز درشت را پوست بگیرید و بشویید و سپس آن را خرد نمایید.

به یک دسته کوچک گیاه مرزنجوش جوان و تازه نیاز داریم، مرزنجوش گیاهی پرخاصیت بوده که برای سلامتی پوست و مو حائز اهمیت بسیار است و جایگزین خوبی برای پونه کوهی به حساب می آید. اگر به هر دلیلی مرزنجوش نداشتید می توانید از پونه کوهی استفاده کنید. مرزنجوش را پاک کنید ساقه بلند آن را کوتاه کرده و سپس بشویید.

4 عدد کدو سبز سالم و قلمی داریم آن ها را بشویید و بدون آن که پوستشان را بگیرید به صورت نازک حلقه حلقه کنید.

کیک برنج

مرحله دوم:

یک تابه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن ریخته و اجازه دهید روغن گرم شود سپس پیاز خرد شده را داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن پیاز با روغن.

کمی که پیاز تفت خورد و بوی آن بلند شد کدو سبز های حلقه حلقه شده را داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن پیاز با با کدو، باید کدوها با پیاز تفت بخورند.

مقداری نمک و فلفل به کدو و پیاز تفت داده شده بزنید و گاز را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید.

کیک برنج

مرحله سوم:

اکنون باید برنج را به همراه شیر بپزید. توجه داشته باشید از برنج های نیم دانه که مدت زمان پخت آن ها کم است استفاده کنید برای این منظور برنج را از قبل پاک کنید، یک آب بشویید و به مدت 4 الی 5 ساعت در آب بخیسانید.

هنگام آشپزی ، آب روی برنج را بریزید و برنج خیس خورده را داخل یک قابلمه ریخته و 1 لیتر شیر به آن اضافه کنید و 1 لیوان آب هم به آن بی افزایید، حرارت گاز را ملایم کنید و قابلمه را روی گاز بگذارید و اجازه دهید برنج به مرور نرم شود.

وقتی به مرحله ایی رسیدید که پخته و برنج نرم شده ولی حالت شل دارد حرارت گاز را خاموش کنید سپس 60 گرم پنیر پارمزان رنده شده را به آن بی افزایید و با یک همزن مفتولی همه مواد را با هم مخلوط کنید تا پنیر پارمزان کاملا با ترکیب برنج و شیر مخلوط شود.

اجازه دهید مواد قبل گرمای زیاد خود را از دست بدهد؛ در این فاصله دو عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید تا از سلامت آن ها مطمئن شوید سپس تخم مرغ ها را داخل مایه شیر و برنج و پنیر بریزید و باز به همزدن ادامه دهید، در آخر گیاه مرزنجوش (اگر لازم بود ساقه ها و برگ های آن را کمی خرد کنید) و پیاز و کدوی تفت داده شده را هم به آن بی افزایید.

همه مواد فوق را با هم مخلوط کنید، مقداری از آن را بچشید اگر لازم بود کمی نمک و فلفل به آن بی افزایید.

کیک برنج

مرحله چهارم:

برای پخت این کیک گیاهی نیاز به فر دارید برای این منظور فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا محیط فر گرم شود.

از یک قالب گرد استفاده کنید و آن را با روغن زیتون به خوبی چرب کنید سپس مایه کیک را داخل آن بریزید و سطح آن را کاملا یکنواخت نمایید.

قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید این کیک باید حدود یک ساعت در فر بماند تا رویه آن طلایی شده و به طور کامل بپزد. پس از یک ساعت پخت، آن را از فر خارج کرده و مانند کیک برش بزنید و با سس دلخواه نوش جان کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها