پایگاه خبری اکسیوس:

آمریکا و رژیم صهیونیستی کارگروه مشترک درباره ایران را دوباره به راه می‌اندازند

پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد که رژیم صهیونیستی و آمریکا طی روزهای آتی در قالب کارگروهی به رایزنی در خصوص ایران می‌پردازند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی کارگروه مشترک درباره ایران را دوباره به راه می‌اندازند

آمریکا و رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند که بار دیگر یک کارگروه در خصوص ایران تشکیل دهند و انتظار می‌رود که اولین دور مذاکرات بر سر اطلاعات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در روزهای آتی اتفاق بیفتد.

به نوشته اکسیوس، ایالات متحده و اسرائیل دیدگاه‌های کاملا متفاوتی درخصوص برنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران دارند اما احیای کارگروه نشانه آن است که دو دولت قرار است کارشان را به جای یک دعوای سیاسی با گفت‌وگویی جدی و حرفه‌ای آغاز کنند.

این کارگروه محرمانه در سال ۲۰۰۹ در اوایل دوران اوباما پس از دیدار نتانیاهو از کاخ سفید تشکیل شده بود. این کارگروه محل اصلی برنامه‌ریزی برای اعمال فشار علیه ایران در دوره اول اوباما بود و در دور دوم اوباما محلی برای طرح اختلافات بر سر مسئله هسته‌ای ایران شده بود.

در دوره ترامپ از کارگروه برای گفت‌وگو درخصوص خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و هماهنگ‌سازی "فشار حداکثری" استفاده می‌شد.

این کارگروه توسط مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شوند و شامل مقامات ارشد آژانس‌های اطلاعاتی، سیاست خارجی و امنیت ملی هر دو کشور می‌شود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشنهاد ادامه فعالیت کارگروه را در اولین تماس تلفنی خود با بن شبات، همتای صهیونیستی خود مطرح کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها