با افزایش حضور نظامی به ۶۰۰۰ نفر

آمریکا کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را بدست گرفت

آمریکا کنترل تردد هوایی در کابل را بدست گرفته و حضور نظامی خود را به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می دهد تا از خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش اطمینان حاصل شود.

آمریکا کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را بدست گرفت

به گزارش اسپوتنیک، با در دست گرفتن کنترل کابل و اکثریت کشور از سوی طالبان، گفته می شود که تمام خروجی ها مسدود شده اند و تنها فرودگاه بین المللی کابل برای کسانی که قصد خروج یا ورود به این کشور را دارند باز است.

بر اساس بیانیه مشترک وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: درطی ۴۸ ساعت آینده ، حضور امنیتی خود را به نزدیک به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می دهیم ، مأموریتی که فقط بر تسهیل خروج متمرکز شده و کنترل ترافیک هوایی را به دست می گیرد.

مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که "هزاران شهروند آمریکایی که در افغانستان اقامت داشته اند و همچنین کارکنان محلی ماموریت نمایندگی ایالات متحده در کابل و خانواده های آنها و دیگر اتباع افغان به ویژه آسیب پذیر" طی چند روز آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

در این بیانیه تاکید شده است: ارتش آمریکا آمادگی تخلیه "هزاران افغان واجد شرایط روادید ویژه مهاجرتی آمریکا را دارد ، که تقریباً ۲۰۰۰ نفر از آنها طی دو هفته گذشته وارد آمریکا شده اند

وضعیت فرودگاه بین المللی کابل بدتر شده است ، زیرا صدها نفر در حال خروج از پایانه ها در تلاش برای خروج از کشور دیده می شوند. این فرودگاه در حال حاضر تنها تأسیسات هوایی مناسب است و بر اساس گزارش ها از ۱۵ آگوست همه پروازهای تجاری ممنوع شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها