طرز تهیه سیب زمینی آتشفشانی

برای تهیه این غذا و بسیاری از غذاهای گوشتی مثل بیفتک و استیک باید از گوشت لخم و بدون استخوان استفاده کنید و ضخامت گوشت مورد استفاده را کم کنید تا وسط گوشت خام نماند.

طرز تهیه سیب زمینی آتشفشانی

مواد لازم:

سیب زمینی: 3 عدد

نمک و فلفل: به مقدار لازم

گوشت گوساله: 150 گرم

پنیر پیتزا: یک لیوان

جعفری خرد شده: یک قاشق سوپخوری

خامه: 2 قاشق غذاخوری

پیازچه: مقداری برای تزیین

روغن هسته انگور: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را تنوری کنید.

3 عدد سیب زمینی متوسط مایل به درشت را با پوست بشویید تا گل و خاک آن شسته شود، سعی کنید از سیب زمینی هایی با پوست ضخیم استفاده کنید، پس از شستن، پوست آن ها را با دستمال خشک و تمیز کنید.

سپس یک سینی را بیاورید یک قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را داخل آن بریزید سیب زمینی ها را داخل روغن ها بغلتانید و مقداری نمک روی آن ها بپاشید.

هر عدد سیب زمینی را داخل یک فویل آلمینیومی قرار دهید و فویل را ببندید، این کار را برای هر سه عدد سیب زمینی انجام دهید.

یک سینی فر را بیاورید و سیب زمینی های پیچیده شده در فویل را روی آن قرار دهید، سینی را در فری با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته شوند.

مایه پنیری درون شکم سیب زمینی ها را آماده کنید.

سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شوند، آن ها را از فویل بیرون بیاورید، قسمت بالای آن ها را با چاقو ببرید از یک قاشق کوچک مربا خوری استفاده کنید و به آهستی درون سیب زمینی ها را خالی کنید به گونه ایی که دیواره های سیب زمینی ها آسیب نبینند.

محتویات درون هر سه سیب زمینی پخته را داخل یک کاسه ریخته و با چنگال له کنید تا پوره شود، سپس 2 قاشق غذاخوری خامه، 1 قاشق سوپخوری جعفری خرد شده و نصف لیوان پنیر پیتزا را داخل آن بریزید و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

سیب زمینی ها را برای پخت نهایی در فر آماده نمایید.

با قاشق از این مواد بردارید و داخل شکم سیب زمینی های پخته بریزید این کار را برای هر سه عدد سیب زمینی انجام دهید.

(در ابتدا توضیحاتی داده شد اما کسانی که می خواهند گوشت را بدون مزه دار کردن مورد استفاده قرار دهند این روش را انجام دهند) 150 گرم گوشت گوساله بدون استخوان را بیاورید سعی کنید گوشتی که خریداری می کنید یک برش طولی بلند باشد با یک چاقو تیز آن را به قطعات بلند و باریک و نازک برش بزنید.

هر باریکه گوشت را دور یک سیب زمینی بپیچید، حتما حتما باریکه های گوشت را نازک کنید تا سریع پخته و گریل شوند؛ برای محکم کردن باریکه های گوشت به دور سیب زمینی از خلال دندان چوبی استفاده کنید، سیب زمینی ها را ایستاده قرار داده و روی سطح بالایی سیب زمینی ها پنیر فراوان بریزید و آن را داخل فری با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا گریل شوند.

وقتی سیب زمینی را از فر خارج می کنید می بینید که باریکه گوشت دور آن کاملا به روغن افتاده و تنوری شده است و پنیر روی آن آب شده، حالا با مقداری سس دلخواه، پیازچه خرد شده و نمک و فلفل آن را تزیین کرده و سرو کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • tn
    0

    شرم بر شما و لعنت به مسئولین بی کفایت ، مردم به نون شبشون محتاجند اونوقت تهیه پخت غذاهای آنچنانی را میزارید.

  • ناشناس
    0

    این دستور تهیه غذا مخصوص مقامات و اختلاس گرهاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها