مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

شرایط بازگشایی مدارس دراصفهان مهیا نیست/ممنوعیت فعالیت چایخانه‌ها

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: هنوز شرایط برای فعالیت مدارس در اصفهان وجود ندارد و در این زمینه ابلاغیه‌ای برای استان نداشته‌ایم.

شرایط بازگشایی مدارس دراصفهان مهیا نیست/ممنوعیت فعالیت چایخانه‌ها

سید مهدی میرجهانیان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل آلودگی هوا بیش از کرونا شهروندان اصفهان را آزار می‌دهد، اظهار داشت: در این زمینه کاهش دمای هوا و همچنین تردد خودروهای تک سرنشین عوامل جدی هستند.

سهمیه گاز نیروگاه‌های اصفهان کاهش یافت

وی استفاده از مصرف مازوت در دو نیروگاه محدوده مرکزی اصفهان را منتفی دانست و ابراز داشت: باید توجه داشت که سهمیه گاز نیروگاه‌ها کاهش یافته اما گزارش مصرف مازوت در این مراکز را نداشته‌ایم.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه افزایش مصارف گاز خانگی نیز بر افزایش آلاینده‌های جوی تأثیرگذار است، ادامه داد: از سوی دیگر طی چند روز اخیر دو هزار گزارش در خصوص سوزاندن ضایعات در شهر اصفهان داشتیم که به خوبی به آنها رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در حوزه آلودگی هوا را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

مجوز فعالیت تالارهای پذیرایی با ۵۰ درصد جمعیت

میرجهانیان در ادامه با اشاره به اجازه فعالیت به تالارهای پذیرایی ابراز داشت: برای این امر اجازه فعالیت با ۵۰ درصد جمعیت داده شده است، ضمن اینکه نظارت و بازرسی مستمر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی در خصوص فعالیت استخرها نیز گفت: در این زمینه باید توجه داشت که برای این مراکز پروتکل‌های خاصی تعریف شده و قرار است با ۵۰ درصد جمعیت فعالیت داشته باشند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های ویژه برای استخرها به صورت آزمایشی در دو استخر اجرایی خواهد شد، ادامه داد: ضروری است که اعتماد مردم به استخرها بازگردد تا شاهد رونق فعالیت این مراکز و خروج از رکود در این بخش نیز باشیم.

ممنوعیت فعالیت آموزشگاه‌ها و برگزاری مراسم با جمعیت انبوه

وی با تاکید بر اینکه در شهرهای زرد فعالیت گروه‌های چهار همچنان ممنوع است، ادامه داد: بر این اساس همچنان برگزاری مراسم با جمعیت زیاد، فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس ممنوع است.

میرجهانیان در ادامه در خصوص فعالیت مدارس در استان اصفهان نیز گفت: هنوز شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس اصفهان مهیا نیست و در این زمینه ابلاغیه‌ای را دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بین صنوف نیز فعالیت چایخانه‌داران همچنان ممنوع اعلام شده است.

منبع: مهر

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها