گراتن سوسیس و سیب‌زمینی، یک شام خوشمزه

گراتن سوسیس و سیب‌زمینی ترکیب بسیار خوشمزه‌ای است که به سادگی تهیه و پخته می‌شود. این غذا را می‌توان نوعی کاسرول هم دانست چون در ظرف فر عمیق تهیه می‌شود که بهتر است از جنس سرامیک یا پیرکس باشد.

گراتن سوسیس و سیب‌زمینی، یک شام خوشمزه

گراتن سوسیس و سیب زمینی را می‌توانید به عنوان صبحانه یا شام میل کنید یا حتی می‌توانید آن را به شکل قطعات کوچک برش بزنید و در یک مهمانی شام به عنوان پیش‌غذا سرو کنید.

مواد لازم برای گراتن سوسیس و سیب زمینی

سوسیس 450 گرم

سیب زمینی رنده شده 3 پیمانه

کره 1/4 پیمانه

پنیر چدار رنده شده 330 گرم

پیاز رنده شده 1/2 پیمانه

پنیر کاتیج 450 گرم

تخم مرغ بزرگ 8 عدد

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . کف و دیواره‌های یک قالب فر حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی را با چند قطره روغن چرب کنید .

سوسیس‌ها را حلقه حلقه و بعد هر حلقه را چهار قسمت کنید . سپس آن را داخل یک تابه چرب شده بریزید و روی شعله متوسط سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شود . سوسیس سرخ شده را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید .

سیب زمینی را رنده کنید . کره را داخل مایکروفر یا روی حرارت غیرمستقیم آب کنید و با سیب زمینی رنده شده مخلوط نمایید . حال سیب زمینی و کره را کف قالبی که قبلاً آماده کردید بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید .

در کاسه‌ای، سوسیس سرخ شده، پنیر چدار رنده شده، پیاز، پنیر کاتیج و تخم مرغ‌ها را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در قالب، روی لایه سیب زمینی بریزید.

مایه گراتن سوسیس

بگذارید مخلوط ۱ ساعت در فر پخته شود. بعد از پخت، یک خلال دندان داخل آن فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد گراتن سوسیس و سیب زمینی آماده است.

بگذارید ۵ دقیقه خنک شود سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.

سرو کسرول سوسیس و سیب زمینی

نکته : می‌توانید مقدار سیب زمینی را تا چهار پیمانه افزایش دهید و مقداری فلفل و ادویه هم به دلخواه به آن اضافه کنید .

منبع: ایران کوک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها