رئیس‌جمهور:

ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی است

رئیس‌جمهور گفت: رژیم جدید آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید اما در این راستا توفیقی بدست نیاورد.

ایران در صف مقدم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ایام میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق (ع) و هفته مبارک وحدت را محضر همه حضار گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین خدمت همه میهمانان عزیز، برادران مسلمان و فرهیخته و اندیشمند که از کشورهای مختلف اسلامی افتخار میزبانی آنان را داریم، خیرمقدم عرض می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به موضوعی که در دستور کار این کنفرانس قرار دارد، تصریح کرد: این موضوع یکی از مهمترین مباحث جهان اسلام است، اگرچه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که موضوع قدس شریف را از موضوع اول دنیای اسلام خارج کنند و به فراموشی بسپارند اما افکار عمومی اسلام و مسلمانان و فرهیختگان این اجازه را به آنان نداده و نخواهند داد.

روحانی بیان کرد: مهمترین نقشه‌ای که در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمانان طراحی کرده‌اند، تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند و همه تلاش آنان بر این بوده که فراموش کنیم که غرب و در رأس آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته است.

وی افزود: همه تلاش‌ها بر این مبنا است که فراموش کنیم که سرزمین مقدس فلسطین توسط گروه‌های استعمارگر به تصرف درآمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در منطقه و جهان آواره شده‌اند و از اهمیت آن کاسته شود و اراده مسلمانان مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها به سرزمین مادری خود بازگردند، به فراموشی سپرده شود.

رئیس‌جمهور متذکر شد: آنان تاکنون در این زمینه توفیقاتی به دست آورده‌اند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیده‌اند چرا که می‌خواستند اسرائیل در منطقه، یک کشور عادی و عمومی و مورد پذیرش مردم منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد؛ حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامله قرن نامید و تلاش کردند که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاوردند.

روحانی تأکید کرد: عدم موفقیت آمریکا و اذنابش در سایه بیداری و هوشیاری دنیای اسلام است و اگر آنان بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های به حق دور کنند و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در این راه موفق شده‌اند اما امروز هیچ‌کس در دنیای اسلام و منطقه تردید ندارد که هیچ اثر نیکی از استکبار جهانی و آمریکا در منطقه وجود ندارد.

وی یادآور شد: حداقل در سه دهه اخیر هر چه جنگ، کشتار، خونریزی و تشتت در منطقه وجود داشته است، منشأ آن به آمریکا و رژیم صهیونیستی برمی‌گردد که مؤید این مسئله، کشتار مردم افغانستان، عراق و یمن و همچنین ایجاد اختلاف در کشورهای مختلف است که همه این موارد حاکی از توطئه‌های شوم آمریکا در منطقه بوده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند آمریکا به دنبال راه‌حل است، موردی را به ما نشان دهند که آمریکا در طول سال‌های گذشته به مردم کدام کشور و کدام منطقه خدمت کرده‌ است و کدام کودتا، جنگ و اختلاف در منطقه را سراغ دارند که منشأ آن، آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

روحانی اظهار داشت: اولین مسئله مهم در دنیای اسلام این است که این تردید را از ذهن جوانان بزدائیم و به آنان بفهمانیم که آمریکا به عنوان دوست منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: همان کسانی که قبلاً می‌گفتند که برای نجات مردم کویت و ایجاد امنیت آبراه‌ها به منطقه آمده‌ایم و هواپیماها و واحدهای نظامی خود را برای مبارزه با تروریسم به منطقه آورده‌ایم، امروز به صراحت می‌گویند که هدف ما چاه‌های نفت سوریه است و این جمله صریح را از رژیم حاکم بر کاخ سفید شنیده‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: البته ما می‌دانستیم که هدف آمریکا در منطقه نفت و تاراج منابع مسلمانان است اما هیچ‌وقت این تعبیر را نشنیده‌ بودیم که برخی از کشورها گاو شیرده هستند و ما باید از شیر این گاوها به نفع خودمان استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: رژیم فعلی حاکم بر واشنگتن و کاخ سفید روشن‌تر و واضح‌تر اهداف خودشان را مطرح می‌کنند اگرچه این اهداف از قبل برای ما روشن بود؛ مبنی بر اینکه آمریکا دشمن دنیای عرب و اسلام است و با مردم فلسطین، آینده فلسطین و نجات آنان، میانه‌ای ندارد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    آقای دکتر ایران عزیزمان را به آمریکا سپردی دیگه چی میخوای؟

  • سید
    0

    اخه مدیر بیشعور خبر فوری چرا نظر مردم را گلچین میکنی ؟؟؟ تو هم از حسن کلید بدتری البته در حد اندازه خودت بیشتر از این چیزی بارت نیست ولی باید مثل الاغ بارت بزنن اون نظر هایی که نمیزنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها