تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال/ سرپرست بزودی معرفی می‌شود

وزارت ورزش قصد دارد بزودی سرپرست دیگری برای فدراسیون والیبال معرفی کند تا وی زمینه برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس چهار سال آینده را فراهم کند.

تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال/ سرپرست بزودی معرفی می‌شود

رقابت های لیگ ملت های والیبال با کسب عنوان پنجمی برای ایران و قهرمانی روس ها به پایان رسید. مسابقاتی که والیبال ایران بدون رئیس آغاز کرد و با وعده مسئولان برای برگزاری مجمع پس از پایان رقابت ها همراه بود. حال مسابقات به پایان رسیده است و جامعه والیبال منتظر تحقق وعده وزارت ورزش هستند.

* تعیین سرپرست امری هزینه زا است
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان روز ۲۹ دی ماه ۹۵ در جمع رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، تعیین سرپرست تا برگزاری انتخابات مجدد رؤسای فدراسیون‌ها را امری هزینه‌زا و مشکل‌آفرین برای ورزش و مدیریت فدراسیون‌های ورزشی دانست و گفت: «در اساسنامه هم چنین چیزی نداریم و بهتر است با رعایت قانون و پیش‌بینی زمان‌بندی اتمام دوره ریاست قبلی ثبت‌نام‌ها صورت گیرد و بعد از تأیید نامزدها و تا زمان برگزاری انتخابات جدید، رئیس فدراسیون همچنان عهده‌دار مدیریت امور فدراسیون باشد. تصور من این است در همان روزی که رئیس فدراسیون قبلی زمان مدیریتش به پایان می‌رسد انتخابات جدید برگزار شود».

* آفت فدراسیون ها سرپرستی اداره شدن آنها است
وی همچنین در بهمن ماه ۹۵ در این باره عنوان کرد: «چیزی که برای من خیلی عجیب است و به‌نظرم آفت فدراسیون‌ها و ورزش است، سرپرستی اداره‌شدن فدراسیون‌هاست. سرپرستی اداره‌شدن را از هر زاویه نگاه کنیم، قابل نقد است. فردی که سرپرست است، چون می‌داند موقتی است، اصلاً نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد؛ در نتیجه دنبال تأمین منابع مالی نمی‌رود، ضمن اینکه ممکن است یک‌سری ولخرجی‌ها داشته باشد. من معتقدم که با تعیین سرپرست، حتی به‌مدت سه ماه، به روال جاری فدراسیون‌ها لطمه می‌زنیم.»

* بی ثباتی مدیریتی
والیبال ایران که از سال ۶۸ تا سال ۹۶ با ریاست یزدانی خرم و داورزنی تنها رنگ دو رئیس فدراسیون را به خود دید که افتخارات این رشته نتیجه همین ثبات مدیریتی بود حال پس از برکناری احمد ضیایی در آذر ۹۷ با سرپرست اداره می‌شود و سرپرستی داوری در آستانه ۹ ماهگی قرار دارد.

* رد مدت زمان قانونی از سوی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها
در مجموع برای سرپرست‌ها و مدت زمان فعالیت آنها همیشه ابهامات زیادی مطرح بوده است. بعضاً دوره سرپرستی ۳ ماهه عنوان می‌شود اما در برخی محافل هم از ۶ ماه به عنوان زمان تعیین شده برای مدیریتِ سرپرست‌ها یاد می‌شود. مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۹۸ اما هر دو زمان مطرح شده را رد کرده و تاکید دارد که در هیچ آئین نامه‌ای برای حضور سرپرست‌ها در فدراسیون‌ها محدودیت زمانی تعیین نشده است.

* هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد!
سید محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: در مورد مدت زمانی که سرپرست‌ها می‌توانند در فدراسیون‌ها حضور داشته باشند و مدیریت کنند، هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد. دوره‌های ۳ یا ۶ ماهه که بعضاً از آنها به عنوان زمان قانونی مدیریت سرپرست‌ها یاد می‌شود هم صحت ندارد. به همین دلیل در انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌ها و حکمی که برایشان صادر می‌شود هیچ اشاره‌ای به مدت زمان فعالیت‌شان نمی‌شود. فقط تاکید می‌شود که در اولین فرصت شرایط را برای برگزاری مجمع انتخاباتی مهیا کنند. البته عرف این است که سرپرست‌ها ۶ ماه در فدراسیون خود حضور داشته و طی این مدت همکاری‌های لازم را برای برگزاری انتخابات داشته باشند. اگر هم این مدت زمان به پایان رسید و به هر دلیلی انتخابات برگزار نشده بود، رئیس مجمع که وزیر ورزش است تصمیم لازم را می‌گیرد. بنابراین فعالیت سرپرست‌ها بعد از ۳ یا ۶ ماه به هیچ وجه غیرقانونی نیست.

* سرپرست بزودی معرفی می‌شود
باوجود سپری شدن امور والیبال با سرپرست، رسانه ها از مدتها قبل بارها تاکید کردند که این فدراسیون به دلیل شرایطی که دارد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و انتخابات آن زودتر برگزار شود.

با این حال وزارت ورزش تاکید کرد در پایان رقابت های لیگ ملت‌ها اقدامات لازم برای برگزاری این انتخابات را صورت خواهد داد. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد بزودی سرپرست جدید برای فدراسیون والیبال معرفی خواهد شد تا افشین داوری شانس حضور در انتخابات را پیدا کند.

گفته می‌شود داوری قصد دارد برای ریاست ثبت نام کند و به همین خاطر بزودی سرپرست جدید معرفی خواهد شد. در صورتی که داوری از تصمیمش منصرف شود و نخواهد برای ریاست اقدام کند، مسئولیت فدراسیون تا برگزاری انتخابات را برعهده خواهد داشت.

منبع: مهر

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها