عربستان تا ۳ دوره متوالی از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میزبان تنیس زنان شد/ افزایش ۷۰ درصدی جوایز توسط سعودی‌ها

عربستان سعودی سرانجام بعد از ماه‌ها رایزنی موفق شد امتیاز برگزاری یکی از رویدادهای مهم تنیس زنان را کسب کند.

عربستان تا ۳ دوره متوالی از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میزبان تنیس زنان شد/ افزایش ۷۰ درصدی جوایز توسط سعودی‌ها

اتحادیه تنیس زنان امروز اعلام کرد پایتخت عربستان سعودی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ برای سه دوره متوالی میزبان رقابت‌های پایان فصل زنان خواهد بود.

مقامات فدراسیون عربستان سال گذشته نیز با ارائه پیشنهاداتی وسوسه‌انگیز به دنبال دریافت میزبانی از این رقابت‌ها بودند، اما برخی چهره‌های برجسته تنیس زنان نظیر مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت با اشاره به سابقه بد این کشور در زمینه حقوق بشر و به ویژه زنان با آن مخالفت کردند تا این امر محقق نشود.

اما حالا بعد از رایزنی‌های طولانی به نظر می‌رسد که سعودی‌ها در نهایت موفق به جلب موافقت مقامات تنیس زنان شده‌اند و این کشور از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ در شهر ریاض میزبانی از ستارگان زن تنیس جهان را عهده‌دار خواهد بود.

مارینا استورتی، رئیس بخش سرمایه‌گذاری اتحادیه تنیس زنان با اشاره به انتقادها از تصمیم این اتحادیه گفت: ما صحبت‌های سازنده‌ای با مارتینا ناوراتیلووا و کریس اورت در این خصوص داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این یک تصمیم درست برای تنیس زنان، بازیکنان ما و طرفداران است. این یک گام مهم برای توسعه بلندمدت ورزش تنیس به حساب می‌آید.

مسابقات پایان فصل تنیس زنان که بین هشت بازیکن برتر جهان برگزار می‌شود، بعد از رقابت‌های گرند اسلم دارای بیشترین امتیاز و جایزه نقدی در تنیس زنان است.

بنابر اعلام فدراسیون تنیس عربستان، مجموع جوایز این مسابقات نیز با ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رقم بی‌سابقه ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

مسابقات پایانی فصل تنیس زنان از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ آبان برگزار خواهد شد.

عربستان سال گذشته حق میزبانی از مسابقات نسل آینده تنیس مردان را نیز برای یک دوره پنج ساله به دست آورد و گفته می‌شود آنها به دنبال این هستند تا در تنیس مردان نیز نقش جدی‌تری ایفا کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها