۷۰۰ پایگاه اوقات فراغت میزبان دانش‌آموزان پایتخت است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۷۰۰ پایگاه بهبود اوقات فراغت فصل تابستان میزبان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایتخت است.

۷۰۰ پایگاه اوقات فراغت میزبان دانش‌آموزان پایتخت است

عبدالرسول کریمی اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۶۵۰ پایگاه میزبان ۲۶۵ هزار دانش‌آموز تهران ی بود.

وی گفت: پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت در قالب مدارس دولتی، غیردولتی، کانون‌های فرهنگی- تربیتی، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و مجتمع‌های ورزشی از تیرماه تا نیمه دوم شهریور میزبان دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از اواخر دی سال گذشته کمیته‌های مربوط برای بهبود اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل، جلسات مختلفی با همکاری نهادهای مختلف برگزار و اواخر فروردین بخشنامه بهبود اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانی به مناطق ارسال شد.

وی با اشاره به برگزاری ۶ دوره اردوی متمرکز فرهنگی در اردوگاه شهید رجایی رامسر (استان مازندران) متعلق به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: در این اردوها میزبان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهر تهران خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برگزاری ۱۵ اردوی یک روزه در اردوگاه شهید چمران با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در فصل تابستان عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این اردوها پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شاداب‌سازی و مهارت آموزی دانش‌آموزان است که آنان در این اردوی یک روزه، علاوه بر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های زندگی را نیز خواهند آموخت.

وی با اشاره به برگزاری اردوی یک روزه «طعم جبهه» در فصل تابستان با حضور سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با هدف ترویج ولایت‌مداری، آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ جبهه و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: اردوهای متمرکز «یاوران ولایت» با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج مدارس و سپاه حضرت رسول (ص) و اعزام دانش‌آموزان به استان مازندران از دیگر برنامه‌های فصل تابستان است.

کریمی با اشاره به برگزاری یکهزار برنامه فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی در ۲۳ کانون فرهنگی تربیتی شهر تهران افزود: فعالیت این کانون‌ها سه شنبه (۱۱ تیر) ساعت ۱۰ به صورت نمادین با حضور مسئولان آموزش و پرورش در کانون فرهنگی تربیتی میثم منطقه ۱۷ آغاز خواهد شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، برنامه‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی در ۲۸ دارالقرآن را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و گفت: دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی به مسابقات کشوری در استان‌های خراسان رضوی و زنجان اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اجرای طرح «کانون طبیعت محله» ویژه تشکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در تمامی مناطق افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه دانش‌آموزان برگزیده مسابقات علمی، فرهنگی و ادبی، مهارتی، فنی و ورزشی در هنرستان‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به اجرای طرح «هجرت ۳» با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم با حضور دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه بیان کرد: در این طرح با همکاری بسیج، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، مناطق محروم شناسایی و اقلام ضروری در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار خواهد گرفت، همچنین بعضی از واحدهای آموزشی که نیاز به مرمت دارند، بازسازی و مرمت می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به طرح همیار گردشگر و همیار پلیس دانش‌آموزی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی گفت: دانش‌آموزان در این طرح‌ها با فرهنگ صحیح گردشگری و ترافیک آشنا می شوند و آن را توسعه خواهند داد.

وی اولویت برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش را در مناطق محروم و جنوبی تهران عنوان کرد و افزود: اردوهای دانش‌آموزی نیز بیشتر در این مناطق برگزار می‌شود.

کریمی اظهارداشت: هزینه پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت آموزش و پرورش براساس موقعیت و ویژگی‌های مناطق در شوراهای پرورشی و مالی تعیین می‌شود که پایین‌تر از سایر مراکز است و طی تابستان بازدیدها و نظارت‌هایی هم از روند فعالیت‌های پایگاه‌ها انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها