برگزاری همایش «زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت» در لبنان با حضور جمیله علم‌الهدی/ همسر رئیس جمهور: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده است

همایش «زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت» با حضور بانوان فعال و تاثیرگذار جبهه مقاومت برگزار شد.

برگزاری همایش «زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت» در لبنان با حضور جمیله علم‌الهدی/ همسر رئیس جمهور: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده است

همایش "زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت" با حضور بانوان فعال جبهه مقاومت صبح امروز جمعه ۸ دی ماه در بیروت برگزار شد و مهمان ویژه این مراسم جمیله علم‌الهدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور کشورمان بود.

در این همایش علاوه بر دکتر علم‌الهدی، فیرا یامن، مدیر روابط عمومی حزب مردة، عنایه عزالدین، نماینده مجلس و عضو جنبش امل، ریما حبیب، مسئول امور بانوان جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ریما فخری، عضو مجلس سیاسی حزب‌الله و چند شخصیت دیگر از گروه‌های مقاومت اسلامی سخنرانی کردند.

به گزارش ایسنا، علم‌الهدی در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و ولادت حضرت مسیح و با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: حدود ۷۵ سال فلسطین مورد تهاجم قرار گرفته و درست ۶۰ سال است که انقلاب اسلامی در ایران شروع شده است. به نظر می‌رسد انقلاب اسلامی ایران چند مرحله دارد که شامل انقلاب تربیتی، مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی، انقلاب فرهنگی و جهاد تبیین می‌شود.

وی اضافه کرد: اولین اقدام امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئله حجاب بود؛ چرا که حجاب برای ایشان چهره و پرچم یک انقلاب اسلامی و رمزی برای مقاومت در برابر تمدن الحادی محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، ادامه داد: اهتمام ورزیدن به موضوع رسانه، فضای مجازی و... از موضوعاتی است که می‌توان با استفاده از آن اصول و مبانی انقلاب و مقاومت اسلامی را بازتاب داد و تبیین کرد.

وی ابراز داشت: جامعه ایران، زن ایرانی و رهبر انقلاب اسلامی به خوبی در جهان شناخته شده نیستند و تحت تحریم رسانه‌ای دشمنان و زورگویان قرار دارند و دلیل آن هم بیان حقیقت است.

علم‌الهدی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اظهار کرد: مقاومت فلسطین برای تحقق حقیقت و ابطال باطل ایستادگی می‌کند، ولی امپراتوری رسانه‌ای آمریکا اجازه شنیده شدن صدای مردم فلسطین را نمی‌دهد. مردم جهان این صدا را خیلی کم می‌شنوند. در این شرایط مسئولیت همگی ما این است تا جهاد تبیین را پیگیری کنیم.

در این همایش علم‌الهدی با اهدای لوح به خانم هدی حجازی، مادر ۳ دختر شهید که حدود یکماه قبل طی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، به وی ادای احترام کرد.

جمیله علم‌الهدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور کشورمان به همراه جمعی از روسا و اساتید دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، الزهرا(س)، امام صادق (ع) و شهید بهشتی با دعوت رسمی مقامات لبنانی جهت حضور و سخنرانی در همایش بین‌المللی "زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت"، به بیروت سفر کرده و از جمله برنامه‌های وی طی این سفر یک روزه ادای احترام به شهدای جبهه مقاومت در روضة الشهدا، دیدار با اساتید، مدرسین و مربیان آموزشی و پرورشی لبنان در مرکز فرهنگی امام مهدی(عج)، حضور در همایش زنان تاثیرگذار جبهه مقاومت، دیدار با وزیر فرهنگ لبنان و چهره‌های برجسته علمی، دانشگاهی و فرهنگی و نشست صمیمانه با اصحاب رسانه است. 

پیش از این نیز همایش بین‌المللی اشک مریم (همبستگی جهانی زنان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی) همزمان با روز جهانی رفع خشونت علیه زنان با سخنرانی دکتر علم‌الهدی و بیش از ۴۰۰ زن اندیشمند از ایران و سایر کشورهای جهان عصر شنبه ۴ آذر در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

جمیله علم‌الهدی: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده است

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه بر عهده زنان انقلابی و مقاوم است که زیبایی‌های خانواده را به جهان مخابره کنیم، گفت: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده، همانطور که مقاومت و مردانگی و فداکاری مردان در گرو فداکاری زنان است.

به گزارش ایرنا، علم‌الهدی در تبیین مراحل مختلف انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه این انقلاب چند مرحله دارد، گفت: ۷۵ سال است که فلسطین مورد تهاجم و اشغال قرار گرفته است و ۶۰ سال است که در ایران انقلاب اسلامی آغاز شده است و این انقلاب مراحل مختلف را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: ۱۵ سال اول انقلاب تربیتی بود زمانی که رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی انقلاب را آغاز کردند، در اولین بیانیه خود فرمودند پیروان من در گهواره هستند که این پیام برای بانوان و خانواده‌های ایرانی پر از نکته بود و مفهوم این بود که مقاومت در برابر الحاد باید در خانه و در میان گهواره شکل بگیرد.

وی افزود: کسانی که با کتاب‌های امام راحل آشنائیت دارند می‌دانند که اولین کتاب ایشان کشف الاسرار، کتابی در برابر تمدن آمریکایی بود و اولین انقلابشان را در برابر قانون کاپیتولاسیون مطرح کردند. ایشان از اول مبارزه با آمریکا را در نظر داشتند و آن را شیطان بزرگ می‌دانستند و مبارزه با آن را از گهواره می‌خواستند و خانواده‌های ایرانی ۱۵ سال طول کشید تا پیروان مقاوم امام را تربیت کردند.

علم‌الهدی ادامه داد: مرحله دوم انقلاب مبارزه با استبداد یعنی شخص شاه بود. استبداد پهلوی با کارسازی و تسهیل گری برای تسلط آمریکا بر ایران مورد هجمه امام و انقلابیون قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حجاب برای امام (ره) چهره و پرچم یک جامعه اسلامی و رمزی برای مقاومت در برابر تمدن الحادی بود.

این استاد دانشگاه گفت: مرحله بعدی انقلاب، انقلاب فرهنگی بود؛ امام متوجه دانشگاه و مدرسه شدند و گفتند که باید در دانشگاه و مدرسه انقلاب کنیم. مرحله بعد از فرهنگ که به دستور مقام معظم رهبری مطرح شد، جهاد تبیین است.

علم‌الهدی با بیان اینکه چند سالی است که حضرت آقا دستور دادند که به جهاد تبیین بپردازیم، اظهار داشت: این بخش توجه خاصی به رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و خانم‌ها و آقایانی دارد که می‌توانند اصول اساسی انقلاب و مقاومت را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه همانطور که انقلاب به سمت تکامل پیش می‌رود، دشمنان انقلاب هم پیچیده‌تر عمل می‌کنند، گفت: آمریکا امپراطوری بزرگ رسانه‌ای در اختیار دارد، جامعه ایران، زن ایرانی را خیلی کم در جهان می‌شناسند و علت آن این است که حقیقت را بیان می‌کنند.

امپراطوری رسانه‌ای آمریکا اجازه شنیده شدن صدای فلسطین را نمی‌دهد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مقاومت فلسطین امروز از دورتر از ایران برای تحقق حقیقت و ابطال باطل شروع شده است، ولی امپراطوری رسانه‌ای آمریکا اجازه شنیده شدن صدای فلسطین را نمی‌دهد.

علم‌الهدی گفت: جهاد تبیین از وظایف ماست چراکه با دشمن سرسختی روبرو هستیم که تمام صنایع اطلاعاتی و نظامی را در اختیار دارد و به نسل‌های انسانی حمله کرده و فرهنگ کودکان و دختران و نوجوانان ما را تغییر داده و کثیف‌ترین عمل زشت را انسانی و قانونمند جلوه می‌کند.

وی با تاکید بر این موضوع که بر عهده زنان انقلابی و مقاوم است که زیبایی‌های خانواده را به جهان مخابره کنیم، گفت: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده، همانطور که مقاومت و مردانگی و فداکاری مردان در گرو فداکاری زنان است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    خخخخخخخخخ

  • رابی
    2

    زنان تاثیر گذار؟
    احتمالا انوشه انصاری و خانم میرزاخانی لبنانی بودند و ما خبر نداشتیم.
    تنها کاری که زنان لبنانی بلد هستند درست کردن مقلوبه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مغلوبه کیلو چنده؟! زنان لبنانی و فلسطینی خوب بلدند کنسرت هیفا وهبی و نانسی عجرم و اصاله نصری شرکت کنند. همین دو هفته پیش در جریان آتش و خون در جنگ غزه، در فلسطین یعنی کرانه باختری کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان زن عرب ده ها هزار نفر شرکت کننده داشت کسی هم ککش نگزید

    • مدرس دانشگاه
      1

      اگر این استاد دانشگاه است من اصلا نمی دونم دانشگاه به کجا میگویند

  • ناشناس
    3

    "همسر رئیس جمهور: هرچه زنان ایرانی به دست آوردند به دلیل فداکاری مردان بوده است"!!!
    يعنى الان به مردان ايرانى فحش دادى؟!چون زنان ايران كه غير از روسرى و تو سرى چيز خاصى كسب نكرده اند!
    در ضمن اون چيزهايى كه زنان ايرانى به دست نياورده اند مقصرش كيست؟!

  • J.j
    3

    این فرمایش خانم دکتر برابر است با خودتحقیری زنان . اتفاقا اگر خودشان نمیدانند به گوششان برسانید تا بدانند چون ایشان و بسیاری از همفکرانشان قرآن را درست درک نمیکنند و فقط روخانی میکنند . اگر موسی ( ع) زنده ماند تا پیامبر دین یهود شود بواسطه فداکاری مادرش و همسر خداپرست فرعون و همسر خودش ( دختر یعقوب ) بود . عیسی ( ع ) اگر عیسی شد بواسطه داشتن مادری پرهیزگار به نام مریم بود . اگر دین اسلام در اوایل طهورش باقی ماند بواسطه فداکاری مالی و معنوی خدیجه همسر فداکار پیامبر بود . در زندگی روزمره مردم عادی هم این مثل معروف است که پشت سر هر مرد موفق یک زن خوب قرار دارد . زندگی مردان موفق در تمام زمینه ها را ببینید ، یا مادر خوب داشته اند یا همسر خوب .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اولا روخانی نیست روخوانی صحیحه ثانیا به جای ادعای فضل دیکته و نوشتنت رو درست کن

  • ناشناس
    2

    متاسفانه هزینه این ولخرجی‌ها در اوج تحریم و تورم ،جنایت در حق ملت است ،،

  • م
    2

    قرار بود از دامن زن مرد به معراج بره الان برعکس شده که

  • ناشناس
    0

    شماره 2 دوباره اثر میخواد بذارد ؟

  • ناشناس
    2

    چی میجی جمیله خانم ازدامن زن به معراج می رسد نه از دامن مردبه معراج برعکس کس گفتی ها

  • علیرضاامینی
    3

    به همین گفته بسنده میکنم وبس که از دامن زن مردبه معراج میروداگه کسی درک از اسلام داشته باشه زن سیتزی نمیکنه

  • علیرضاامینی
    0

    شماره ۲ چیه بگو رابی یهودی همیشه یه فک زنی یامفتی میکنه توهمه ضمینه هم کارشناسی میکنه عیراصولی

  • ناشناس
    0

    همان اندازه که پدرشان بر دینداری مردم و شوهرشان بر اقتصاد و آینده ایران تأثیر مثبت گذاشته خودشان هم بر زنان تأثیر گذار هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها