بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی در کمترین زمان

انسان‌ها به‌طور ذاتی موجوداتی اجتماعی هستند که تمایل زیادی به برقراری ارتباط با دیگران دارند. زبان یکی از روش‌های برقراری ارتباط است که آسان‌ترین و کامل‌ترین روش برای بیان مفاهیم است.

بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی در کمترین زمان

اگر‌چه همه انسان‌هایی که در جهان زندگی می‌کنند، به یک زبان صحبت نمی‌کنند؛ اما وجود یک زبان بین‌المللی برای برقراری ارتباط میان ملل مختلف، می‌تواند این معضل را برطرف کند. در این‌میان آموزش زبان انگلیسی به‌دلایل سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی اهمیت زیادی دارد. لذا ضرورت یادگیری این زبان به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که در تمام فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، آموزشی، مالی و سایر فعالیت‌ها مورد‌نیاز است.

منابع مورد‌نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از معضلات پیش‌روی افراد برای یادگیری، عدم شناخت منابع مورد‌نیاز و دسترسی به آن‌ها است که باعث سردرگرمی عده زیادی شده است. منابع مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارند که هر فردی با‌توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

  1. شرکت در کلاس‌های حضوری

یکی از روش‌های متداول یادگیری، شرکت در کلاس‌های حضوری است که توسط مؤسسات خصوصی برگزار می‌شود. همچنین برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان می‌کنند.

  1. یادگیری با ‌استفاده از فیلم و سریال

یکی از روش‌هایی که جذابیت خاصی برای زبان‌آموزان دارد، استفاده از فیلم، سریال و انیمشین برای یادگیری است. این روش نیز می‌تواند در یادگیری زبان، به‌خصوص مهارت گوش دادن کمک زیادی کند.

  1. استفاده از کتاب‌های آموزشی

یکی از روش‌هایی که افراد زیادی برای یادگیری از آن استفاده می‌کنند، کتاب‌های آموزشی هستند که طبق اصول استاندارد و مرحله‌به‌مرحله آموزش می‌دهند.

  1. استفاده از پادکست‌های صوتی

پادکست‌های صوتی یکی از جدید‌ترین روش‌هایی است که برای یادگیری مورد‌استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی در بین کسانی‌که قصد یادگیری دارند پیدا کرده است.

  1. سی‌دی‌های آموزشی

سی‌دی‌های آموزشی یکی از منابع آموزشی است که با افزایش استفاده از کامپیوتر‌ها گسترش یافت. امروزه انواع مختلفی از سی‌دی‌های آموزشی در بازار وجود دارد.

  1. شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های مجازی

با گسترش استفاده از اینترنت، بسیاری از افراد و مؤسسات اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش مجازی کرده‌اند که با‌توجه به صرفه‌جویی در زمان و هزینه، انتخاب بسیاری از افراد است.

 

مهارت‌های اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

بدون‌شک هنگام آموزش زبان انگلیسی با مهارت‌های چهار‌گانه برخورد داشته‌اید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا روند یادگیری شما سریع‌تر شود و زبان انگلیسی را اصولی‌تر و عمیق‌تر یاد بگیرید.

  1. مهارت گفتاری یا Speaking

این مهارت بر تقویت صحبت‌کردن و مکالمه تاکید دارد.

  1. مهارت شنیداری یا Listening

این مهارت برای تقویت گوش‌دادن مورد‌استفاده قرار می‌گیرد و برای فهم مکالمات و سخنرانی مفید است.

  1. مهارت خواندن یا Reading

این مهارت برای تقویت خواندن متون انگلیسی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد و به درک مطلب و فهم جزئیات یک متن کمک می‌کند.

  1. مهارت نوشتاری یا Writing

مهارت نوشتاری بر روی اصول نگارش و املای کلمات در زبان انگلیسی تأکید دارد.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

همه ما تا‌حدودی با زبان انگلیسی آشنا هستیم. گوشی‌های موبایل، فیلم‌ها، بازی‌های کامپیوتری، فضای مجازی، نرم‌افزار‌های گوشی، کامپیوتر و... باعث شده تا اندکی با این زبان آشنا شویم. اما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست و همه افراد سعی دارند این زبان را فرا بگیرند. از‌جمله دلایلی که می‌تواند اهمیت یادگیری این زبان را بیان کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است

زبان انگلیسی یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین زبان‌های زنده در دنیا است که در کنار زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، روسی، چینی و عربی به‌عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. این زبان در روابط سیاسی و تجاری بین کشور‌ها، زبان اول یا دوم محسوب می‌شود.

  1. یادگیری بهتر مهارت‌ها

با یادگیری زبان انگلیسی به اکثر منابع علمی و آموزشی روز‌دنیا دست پیدا می‌کنید. بدون داشتن این مهارت، دارای محدودیت در دسترسی به منابع هستید.

  1. فرصت‌های شغلی

یکی از مهارت‌های شغلی مورد‌نیاز هنگام استخدام و مصاحبه‌های کاری، مهارت زبان انگلیسی است که عدم تسلط بر آن باعث می‌شود که بسیاری از فرصت‌های شغلی را از دست دهید.

  1. لزوم یادگیری زبان انگلیسی در سطوح بالای تحصیلی

بسیاری از مطالب علمی و مقالات به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند و این زبان به‌عنوان یک زبان علمی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. برای انتشار مقالات در سطح جهانی و دستیابی به به‌روز‌ترین منابع علمی و آموزشی نیاز به این زبان دارید.

  1. اهمیت زبان انگلیسی برای سفر و مهاجرت

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، یادگیری این زبان کمک زیادی به برقراری ارتباط با مردم سایر کشور‌ها می‌کند. همچنین برای کسانی‌که قصد مهاجرت به سایر کشور‌ها را دارند، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی ضروری است.

فغعافغع

معرفی آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی

یکی از مدارک مورد‌نیاز برای ارائه هنگام مهاجرت یا استخدام در بعضی مشاغل، مدرک زبان انگلیسی است. با توجه به نوع مهاجرت کاری یا تحصیلی و همچنین شغلی که قصد ورود به آن را دارید، آزمون‌های مختلفی طراحی شده‌اند. هدف از برگزاری این آزمون‌ها بررسی سطح مهارت‌های چهار‌گانه خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتار است که برای قبولی و دریافت آن باید حداقل نمره مورد‌نیاز را کسب کنید.

  1. آزمون تافل (TOEFL)

این آزمون برای سنجش میزان مهارت‌های زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی طراحی شده است که توسط اکثر دانشگاه‌های دنیا مورد پذیرش است. مدت اعتبار این مدرک تافل تنها 2 سال و هزینه آن حدود 255 دلار است.

  1. آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های رایج است که در دو سطح معمولی و آکادمیک برگزار می‌شود. این آزمون برای کسانی که قصد مهاجرت شغلی یا تحصیلی دارند مناسب بوده و مانند آزمون تافل هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که برای تمدید آن نیاز است که مجدداً در آزمون شرکت کنید.

  1. آزمون دولینگو (Duolingo)

این آزمون برای دانشجویان و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود که مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی است. یکی دیگر از مزایای این آزمون، به‌صرفه‌بودن آن است؛ تنها با پرداخت 49 دلار می‌توانید در آن شرکت کنید.

یادگیری زبان چقدر طول می‌کشد؟

این سؤالی است که ذهن اکثر کسانی‌که قصد یادگیری زبان را دارند، درگیر کرده است. از لحاظ سختی یادگیری، زبان انگلیسی در درجه آسان قرار دارد. مدت زمانی که برای یادگیری این زبان لازم دارید، به میزان مطالعه و تلاش‌تان بستگی دارد. برای رسیدن به این هدف، باید یادگیری مداوم و مستمر داشته باشید و به‌صورت روزانه تمرین کنید. لذا با روزی صرف چند ساعت زمان، به‌راحتی در کمتر از یک سال می‌توانید به سطح قابل قبولی برسید.

فثقفف

جمع‌بندی

وجود تقاضای زیاد از سوی زبان‌آموزان باعث شده تا افراد و مؤسسات زیادی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف کنند؛ اما کیفیت پایین آموزش‌ها باعث می‌شود تا پس از مدتی آن را رها کنند و به‌دنبال امتحان‌کردن روش دیگری برای یادگیری باشند. تیم زبانشناس در سال 1394 با رویکردی متفاوت وارد عرصه آموزش زبان انگلیسی شد. یکی از اهداف و ویژگی‌های مهم آموزشی این مؤسسه، یادگیری زبان انگلیسی به‌همراه سرگرمی است تا از آموزش‌های منسوخ‌شده و خسته‌کننده‌ای که در‌گذشته وجود داشت، فاصله بگیرد. این تیم با بهره‌بردن از یک تیم متخصص در حوزه زبان انگلیسی و با شناسایی کمبود‌هایی که در این زمینه وجود داشت، توانست با استفاده از روش‌های جدید، علمی و در عین حال جذاب، یک اپلیکیشن به نام زبانشناس را به بازار عرضه کند. اگر شما هم میخواهید یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید، کافیست "دانلود زبانشناس" را در گوگل جستجو نمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها