بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک و مستغلات در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران

بزرگترین همایش مدیران و مشاورانی املاک در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از مدیران و مشاورین املاک در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۱ در کنار برج‌سازان، معماران و روسای اتحادیه‌های املاک و مستغلات سراسر کشور برگزار گردید.

بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک و مستغلات در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران

در این همایش که به همت مهندس امید ابراهیمی، بنیانگذار و مدیر آکادمی آموزش املاک برگزار شد، ۷ استاد برجسته در این صنعت به ایراد سخنرانی و ارائه محتوای آموزشی پرداختند. گرچه برگزاری چنین همایش‌هایی در این صنعت بی‌سابقه بوده است اما این همایش نقطه عطفی است در گردآوری و هم‌افزایی در این صنعت. بدیهی است اینگونه همایش‌ها به یکدست شدن، ارتقای دانش و به‌روز شدن مدیران و مشاورین املاک با آخرین دستاوردهای این صنعت در دنیا، کمک شایانی خواهد نمود.

امید ابراهیمی هنوز میزان آموزش در این صنعت را شایسته نمی‌داند و اعتقاد دارد آموزش و انتقال تجربه حلقه مفقوده این صنعت می‌باشد. وی معتقد است املاک و مستغلات بن‌مایه اقتصاد کشور بوده و نیاز است تمامی علاقه‌مندانی که در این صنعت فعال هستند نیاز به آموزش یا به‌روزرسانی دانش خود دارند.

ابراهیمی در ادامه اشاره نمود که در آینده بسیار نزدیک دفاتر و دپارتمان‌های سنتی املاک، جای خود را به شرکت‌های کارگزاری و املاک خواهند داد و اصولا فروش و یا اجاره املاک و مستغلات به شیوه‌های نوین انجام خواهد شد. همچنین ایشان اشاره نمودند که استفاده از فناوری و فضای مجازی در صنعت املاک در سال‌های اخیر به شدت در حال رشد است که طبیعی است به تسهیل ارائه اطلاعات و تصمیم‌گیری مشتری کمک خواهد کرد.

تناناتن

موسس آکادمی آموزش املاک یکی از بزرگترین مشکلات در صنعت املاک و مستغلات را فقدان آموزش کاربردی و به‌روز دانست. وی اضافه کرد بسیاری از افراد بدون تجربه بازار و بدون داشتن درک کاملی از این صنعت، شروع به فعالیت مستقیم و غیرمستقیم در این بازار می‌کنند که عموما در دو سال اول از گردونه رقابت در این بازار حذف می‌شوند. از سویی دیگر نیز با توجه به نیاز مشاورین به آموزش، افرادی سودجو که سابقه و تجربه‌ای در این صنعت ندارند سعی به آموزش مواردی می‌کنند که طبیعتا در بازار این صنعت کاربردی ندارد و فقط صاحب نظریه‌هایی هستند که ظاهر خوب داشته و در عمل، کاربردی ندارند.

امید ابراهیمی که حدود ۵ سال است که بطور جدی در آموزش مدیران و مشاورین املاک مشغول است، سابقه‌ای خانوادگی در معماری، ساخت‌وساز و بنگاه‌داری دارد. او مدعی است که از اساتیدی در آکادمی آموزش املاک استفاده می‌کند که سابقه فعالیت در املاک و مستغلات را دارند. ایشان لزوم استفاده از این افراد را اینطور بیان می‌کند که اساتید دانشگاه صرفا با محتوای آموزشی دانشگاهی نمی‌توانند تاثیری در این صنعت داشته و حتما باید دانش خود را با بازار تطبیق داده و سفارشی سازی کنند.

مهندس ابراهیمی که دفتر آموزشی خود را در شهرک غرب و دفتر اجرایی خود را در فرشته راه‌اندازی نموده است، مدعی است اساتیدی که در همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک سخنرانی کرده و آموزش داده‌اند، همگی سابقه اجرایی در دپارتمان املاک داشته و به شدت دانش آنها با موضوعات و ملاحظات املاک و مستغلات، منطبق داده شده است.

فغفغعفغع

از اساتیدی که در این همایش به ایراد سخنرانی و آموزش پرداختند، به ترتیب دکتر عرفان الله‌وردی، دکتر رسول کوهپایه‌زاده، دکتر محمد الماسی، رضا رفیعی، الهام شیخان و صمد سلیمان‌زاده بودند.

امید ابراهیمی معتقد است در دنیا حوزه املاک و مستغلات به یک دانش تبدیل شده است به طوری که در امریکا و اروپا برنامه‌های آموزشی با فرمت سه ساله کارشناسی و دو ساله کارشناسی ارشد در حال ارائه است. در انگلستان نیز کارشناسی ارشد در این حوزه، یک سال به طول خواهد انجامید. وی اشاره می‌کند که این آموزش‌ها در هلند، سوئد و آلمان نیز رشد و تقویت چشم‌گیری داشته‌اند. به طور مثال آموزش‌های املاک و مستغلات در آلمان توسط دانشگاه علوم کاربردی ارائه می شود. همه این آموزش‌ها به جای محتوای تئوریک و پژوهش محور، متمرکز بر واحدهای عملی‌ و کاربردی‌تر هستند.

گفتنی است این همایش از ساعت ۱۶، آغاز و تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه داشته است. مخاطبین همایش نیز پس از همایش، در رستوران گردان برج میلاد و همینطور سالن خیام مرکز همایش‌های برج میلاد به ضیافت شام دعوت شدند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها