هنگام خرید آسانسور صنعتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

آسانسور صنعتی از جمله انواع آسانسور است که در پروژه‌های مختلف عمرانی، کارخانه‌ها، موقعیت‌های صنعتی و غیره، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آسانسورها که در بعضی مواقع به اشتباه به نام بالابر صنعتی نیز شناخته می‌شوند، با یکدیگر تفاوت‌های دارند که می‌توان به روش طراحی آن‌ها اشاره کرد.

هنگام خرید آسانسور صنعتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به طورکلی آسانسورهای صنعتی از یک طراحی اصولی بهره می‌برند تا استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف بدون اشکال باشد. احتمالاً در اطراف‌تان از این نوع آسانسورها به کرات دیده‌اید و پر واضح است که بر اساس کاربردی که دارند، در سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند. به‌عنوان مثال ممکن است یک آسانسور صنعتی با مقاومت و انعطاف‌پذیری خاص در نظر گرفته شده باشد تا بتوان از آن در رفع نیازهای صنعت مورد نظر استفاده کرد. حال ما در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که بررسی آن‌ها در هنگام خرید این نوع آسانسورها ضروری خواهد بود.

Screenshot_20220608_115243

کاربردهای مختلف آسانسور صنعتی هیدرولیک

پر واضح است که در این‌گونه آسانسورها به‌جای پرداختن به جنبه‌های تزئینی، به مواردی مانند دوام، قدرت و استحکام آسانسور توجه می‌شود؛ حال در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای این‌گونه آسانسورها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده در کارگاه‌های صنعتی و کلیه‌ی کارخانجات
  • به‌کارگیری در انبارهای کالا
  • استفاده در فروشگاه‌های چند طبقه
  • به‌کارگیری در نیروگاه‌ها و از همه‌ مهم‌تر سایت‌های صنعتی و نظامی
  • استفاده در پالایشگاه‌ها و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

انواع آسانسورهای صنعتی

برای خرید آسانسور صنعتی باید در ابتدا انواع آن را شناخت تا بتوان از نوع دل‌خواه در موقعیت‌های مورد نیاز استفاده کرد که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. آسانسور بار و مسافر صنعتی: این آسانسور نوع صنعتی، برای نقل و انتقال بار و مسافر در نظر گرفته می‌شود و تفاوت آن با سیستم‌های آسانسور باری، در تجهیز موارد ایمنی است که برای حفظ جان مسافر در نظر گرفته می‌شود.

2. آسانسور باری صنعتیپر واضح است که این نوع آسانسور برای حمل بار استفاده می‌شود و از ویژگی‌های آن می‌توان به استحکام مناسب و قابلیت اطمینان بالا اشاره کرد. ظرفیت این نوع آسانسورها بنا به نیاز، قابل مدیریت است.

3. آسانسور سرویس صنعتیاین نوع آسانسور برای جابه‌جایی تکنسین‌ها در هنگام تعمیرات مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. در حالت کلی ظرفیت این نوع آسانسور در حدود 2 الی 3 نفر و حمل تجهیزاتی مانند دستگاه جوش است.

4. آسانسور صنعتی باری فوق سنگین: اگر نیاز به جابه‌جایی بارهای فوق سنگین باشد، باید از آسانسور صنعتی هیدرولیک فوق سنگین استفاده شود که معمولاً سرعت آن‌چنانی ندارند؛ اما بهتر می‌توان به مدیریت‌شان پرداخت. ضمناً آسانسورهای لیفتراک‌بر نیز وجود دارد که  دارای طراحی خاص و برای تحمل بارهای سنگین مناسب هستند.

5. آسانسور ضدانفجار صنعتی: ممکن است به استفاده از آسانسور در برخی موقعیت‌های فوق حساس نیاز باشد. در واقع وجود گازهای انفجاری به‌کارگیری از یک آسانسور ضدانفجار را می‌طلبد که از مشکلات احتمالی رخ داده جلوگیری شود.

Screenshot_20220608_115223

موارد مهم در زمان خرید آسانسورهای صنعتی

مطمئناً توجه به موارد ویژه به جهت خرید انواع آسانسور صنعتی، دارای اهمیت است تا در نهایت بتوان بهترین نوع این دستگاه را خریداری و استفاده کرد. حال ما در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید آسانسورهای صنعتی توجه کنیم، اشاره می‌کنیم:

  • بررسی نوع و برند قطعات آسانسور

به طور حتم از جمله مواردی که باید در زمان خرید آسانسورهای صنعتی در نظر گرفت، کیفیت قطعات به‌کار گرفته شده در این دستگاه است. در حال حاضر برندهای مختلفی از موتور آسانسور، کابین، تابلو فرمان، ریل و غیره در بازار وجود دارد که طبیعتاً استفاده از نوع با کیفیت‌تر آن‌ها دارای اهمیت خواهد بود. به طورکلی برای خرید یک آسانسور از برندهای معتبر کافی است که با افراد باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

  • بررسی ابعاد آسانسور

پر واضح است که هرچه اندازه کابین آسانسور صنعتی کوچک‌تر باشد، قیمت آن نیز پایین‌تر خواهد بود. البته این در حالی است که ابعاد آسانسورهای صنعتی معمولاً بزرگ است؛ مگر این‌که به‌طور سفارشی اقدام به ساخت این نوع آسانسورها کنید. البته باید نوع کاربردی که از آسانسور انتظار دارید را نیز مشخص نمایید تا بهتر بتوانید در خصوص ابعاد آن تصمیم بگیرید.

  • بررسی ظرفیت آسانسور

آسانسورهای صنعتی برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرند که با توجه به صنعتی که از این‌گونه دستگاه‌ها بهره می‌برد، از یک ظرفیت به‌خصوصی به‌کار گرفته خواهد شد؛ بنابراین قبل از خرید یک آسانسور نوع صنعتی، حتماً به میزان بار قابل جابه‌جایی دقت کنید تا بتوانید نوع مناسب آسانسور را تهیه کنید. پر واضح است که آسانسورهای با ظرفیت بیشتر نیاز به موتور و گیربکس‌های قوی‌تر خواهد داشت.

  • بررسی تعداد ایستگاه‌های آسانسور

قبل از خرید آسانسور صنعتی حتماً به تعداد طبقات و ایستگاه‌های مکان مدنظرتان توجه ویژه داشته باشید. در واقع با افزایش طبقات، آسانسور باید در هر طبقه به جهت پیاده‌سازی تجهیزات توقف کند و در صورت این‌که این توقف‌ها زیاد باشد، کیفیت آسانسور باید قابل قبول باشد تا بتواند به‌طور کامل موارد خواسته شده را انجام دهد. در این خصوص بهتر است که با مشاوران مراکز فروش انواع آسانسوردر ارتباط باشید تا اطلاعات کاملی را در این خصوص به شما متقاضیان ارائه دهند.

  • بررسی قیمت آسانسور

نهایتاً برای خرید آسانسورهای صنعتی حتماً باید به بررسی قیمت آسانسور با توجه به نیاز و خدماتی که می‌تواند برای صنایع مختلف ارائه دهد، بپردازید. به طورکلی برای این‌که بتوانید یک آسانسور با قیمت مناسب و عملکرد عالی داشته باشید، باید از یک مرکز معتبر بهره ببرید که ما در ادامه به یکی از مهم‌ترین‌ها در این خصوص اشاره می‌کنیم.

سرویس آسانسور صنعتی

سرویس آسانسور صنعتی از جمله مواردی است که باید به آن توجه خاصی شود وشامل موارد مختلفی میباشد و در صورت عدم سرویس درست و صحیح و به موقع پیامدهای منفی برای آسانسور صنعتی شما خواهد داشت پس سرویس آسانسور صنعتی را جدی بگیرید و در زمان های مناسب انجام دهید چراکه مرتب بودن تایم سرویس باعث افزایش کیفیت آسانسور میشود

خرید و سرویس آسانسور صنعتی با استفاده از خدمات شرکت آتیس

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به انواع آسانسور نوع صنعتی دارید، کافی است که به شرکت آتیس مراجعه کنید. این شرکت با دارا بودن کارشناسان و تجهیزات حرفه‌ای و همچنین کسب انواع مجوز برای ارائه خدمات آسانسورهای صنعتی همه‌ی دغدغه‌های‌تان را در این خصوص رفع خواهد کرد. آسانسور صنعتی آتیس با دو دهه فعالیت در این زمینه، توانسته است رضایت اکثریت مشتریان را جلب کند. اگر در حال حاضر نیاز به نوع دل‌خواه آسانسورهای صنعتی دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مدیریت شرکت آتیس در تماس باشید.

https://www.atisliftco.com/

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها