استاندار کرمان:

کرمان در مدیریت کرونا جزو استان های موفق کشور است

استاندار کرمان گفت: این استان با توجه به جمعیت آن در مدیریت شرایط شیوع کرونا جزو استان های موفق کشور است و هماهنگی بین اعضا و احترام به تصمیمات ستاد کرونا از عوامل این موفقیت محسوب می شود.

کرمان در مدیریت کرونا جزو استان های موفق کشور است

علی زینی وند، در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: روسای دانشگاه های علوم پزشکی این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تمام قد و شبانه روزی پای کار بودند و کرمان جزو حوزه های موفق کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط فروکش کردن بیماری کرونا در استان کرمان و کشور قرار داریم اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا ۸۵۰ بیمار قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند هر چند تعداد مرگ و میرها کاهش یافته و کنترل شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: کمک های موثر خیران، شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی، ارگان های نظامی و دیگر سازمان ها همه از جمله عوامل موفقیت در مبارزه با کرونا در این استان بوده است.

وی با اشاره به حضور اتباع غیرمجاز در کرمان اظهار داشت: حدود ۱۳ درصد از جمعیت این استان اتباع خارجی هستند که تردد غیرمجاز و تصادفات آنها زیاد است و تمام درمان های این اتباع رایگان انجام می شود.

زینی وند افزود: تقاضا داریم در زمینه ارایه خدمات درمانی و پزشکی به اتباع خارجی اعتبارات ویژه ای به استان کرمان اختصاص داده شود و تکمیل و تجهیز بیمارستان های شهرستان های بم، انار، فهرج و عنبرآباد در قالب مصوبه سفر وزیر بهداشت در اولویت قرار گیرد.

۶۰ درصد از جمعیت کرمان یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این استان تعداد ۹۷ هزار و ۴۰۳ نفر بیمار مشکوک و قطعی به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان کرمان بستری شده اند که چهار هزار و ۶۹۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت کرمان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در حال حاضر ۹ شهرستان این استان وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۷۰۰ تخت بستری در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: با شیوع کرونا تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بستری برای این بیماران در نظر گرفته و ۲ هزار تخت استفاده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) در قالب سفری یک روزه وارد کرمان شد و از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید پوررجعفری و بیمارستان افضلی پور کرمان بازدید.

وی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها