رئیس هیات بیماران خاص و صعب العلاج استان خبر داد:

تعطیلی یکساله ورزش بیماران خاص در کرمانشاه

رئیس هیات بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه از تعطیلی یکساله ورزش بیماران خاص در کرمانشاه به دلیل نداشتن سالن اختصاصی و شیوع بیماری کرونا خبر داد.

تعطیلی یکساله ورزش بیماران خاص در کرمانشاه

حسین بیگلری اظهارکرد: علیرغم اینکه بیماران خاص و صعب العلاج به واسطه بیماری‌شان به تفریح و تحرک نیاز دارند، اما متاسفانه نبود زیرساخت ها باعث شده تا اکثر آنها خانه نشین شوند.

وی افزود: تا پیش از شیوع بیماری کرونا برای ورزش این بیماران از سالن هیات های دیگر در تایم های محدود و مشترک استفاده می کردیم، اما با شیوع بیماری کرونا و باتوجه به خطراتی که برای آنها داشت، این برنامه متوقف شد.

رئیس هیات بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه با بیان اینکه طی این مدت پیگیری هایی برای اختصاص یک سالن اختصاصی به آنها داشته، گفت: تابستان سال 1397 در مجمع انتخاباتی ریاست هیات، مدیرکل ورزش و جوانان استان قول اختصاص یک سالن را به همراه تجهیزات به ما دادند، اما باوجود پیگیری های زیادی که طی سه سال گذشته داشتیم، این سالن را اختصاص ندادند.

وی تاکید کرد: از زمانی هم که بیماری کرونا آمد، دیگر ورزش این بیماران غیرفعال شد، چراکه زیرساخت اختصاصی را دراختیار نداشتیم که بتوانیم برای آنها تایم های مختلفی را برای تمرین اختصاص دهیم.

بیگلری خاطرنشان کرد: اکثر بیماران ما با بیماری هایی مانند دیابت، ام اس، سرطان، تالاسمی، هموفیلی و... درگیر هستند که در این مدت به واسطه خانه نشین بودن دچار افسردگی شده اند و به ورزش نیاز دارند، اما جایی برای ورزش کردن آنها نداریم.

وی گفت: آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که حدود 40 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان داریم که به دلیل نبود زیرساخت ها تنها عده بسیار کمی از آنها به سراغ ورزش می آیند.

رئیس هیات بیماران خاص و صعب العلاج بااشاره به شروع واکسیناسیون این بیماران در استان، اعلام کرد: امیدواریم با اتمام واکسیناسیون همه این بیماران و فروکش شدن بیماری کرونا بتوانیم دوباره زمینه فعالیت ورزشی آنها را فراهم کنیم.

وی خواستار تحقق وعده مسئولین ورزش استان برای اختصاص سالن ورزشی اختصاصی به این بیماران خاص و صعب العلاج شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها