رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

رکورد بستری بیماران در کرمانشاه شکسته شد/ ۳۵.۵ درصد جامعه هدف در استان واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه درباره رکوردشکنی جدید کرونا اظهار داشت: صبح امروز تعداد بیماران بستری مربوط به کرونا در بیمارستان‌ های استان به 1350 نفر رسید که این تعداد در استان بی‌سابقه بوده است.

رکورد بستری بیماران در کرمانشاه شکسته شد/ ۳۵.۵ درصد جامعه هدف در استان واکسینه شدند

محمودرضا مرادی عنوان کرد: از این تعداد 41 درصد در بیمارستان‌های شهرستان‌ها و مابقی در شهر کرمانشاه بستری هستند.

مرادی گفت: 14.5 درصد از این بیماران در بخش‌های ویژه بستری بوده و 2.5 درصد به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

بیدهندی رئیس مجتمع بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) روزانه به بیش از 500 بیمار کرونایی خدمات ارائه می‌شود اظهار داشت: 270 تخت در بیمارستان امام رضا (ع) و 55 تخت بیمارستان گلستان به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: در بیمارستان نسیم هم برای روزانه 200 بیمار به صورت سرپایی داروی رمدسیویر تزریق می‌شود که بار بستری و اشغال تخت به حداقل برسد.

بیدهندی گفت: همچنین در واحد تصویربرداری این مجتمع حدود 250 مورد در روز سی تی اسکن برای این بیماران انجام می‌شود و واحدهای آزمایشگاه و دیگر واحدهای پاراکلینیک هم به همین نسبت درگیر خدمات به مراجعین کرونایی هستند.

وی افزود: در این بیمارستان از نیروی خدمات گرفته تا پزشکان متخصص با ایثار و فداکاری مثال زدنی برای حفظ جان بیماران تلاش می‌کنند و تاکنون حتی یک بیمار پشت درهای این بیمارستان نمانده است.

بیدهندی عنوان کرد: اما ظرفیت مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) محدود است و این بیمارستان باید خدمات اورژانسی خود را به عنوان مرکز ارجاع بیماران در غرب کشور را نیز ارائه دهد بنابراین ازمردم تقاضا می‌کنیم بیش ازپیش رعایت پروتکل‌ها، به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 35.5 درصد جمعیت هدف در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اظهار داشت: بیش از 712 هزار دور واکسن در استان تزریق شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد بیش از 526 هزار دوز مربوط به نوبت اول و تعداد بیش از 186 هزار دوز مربوط به نوبت دوم بوده است.

شکیبا گفت: با اقدامات صورت گرفته فعالیت برخی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان کرمانشاه در شیفت عصر، برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کرونا از امروز آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس شیفت عصر در مراکز تجمیعی خلیج فارس و حضرت خدیجه کبری (س) و سایت خودرویی ورزشگاه 15 خرداد در کرمانشاه فعال است و واکسیناسیون در این مراکز تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت.

شکیبا گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستانهای اسلام‌آباد غرب، دالاهو، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب و کنگاور نیز در شیفت عصر فعال هستند.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها