ماجرای یک عکس جنجالی در دربی؛ جای زنان اینجا نیست/ فقط چند ثانیه برای اعتراض فرصت داشتیم!

هماهنگی چهار دختر پرسپولیسی در اعتراض به جایگاه زنان در استادیوم موجب ثبت عکسی جالب توجه شده است.

ماجرای یک عکس جنجالی در دربی؛ جای زنان اینجا نیست/ فقط چند ثانیه برای اعتراض فرصت داشتیم!

با گذشت سه روز از برگزاری شهرآورد ۱۰۳ هنوز حواشی این دیدار به پایان نرسیده است.

حالا بعد از چند روز انتشار یک عکس اعتراضی از چهار زن هوادار پرسپولیس قابل توجه شده است؛ تصویری که در آن چهار دختر با گرفتن کاغذهایی که در آن متنی اعتراضی نوشته‌اند و نسبت به جایگاه زنان در استادیوم آزادی معترض هستند.

از سال گذشته و زمانی که ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال کنار گذاشته شد، ابتدا دختران هوادار فوتبال در ضلع جنوبی استادیوم آزادی در طبقه اول (پشت دروازه) استقرار داشتند، اما با گذشت چند مسابقه فضای استقرار آنها بدتر از قبل شد و به طبقه دوم انتقال داده شدند. فضایی که تماشای فوتبال از آن منطقه بسیار دشوار است و دیدن اتفاقات روی یکی از دروازه‌ها تقریباً غیرممکن است. 

این موضوع در هفته‌های اخیر مدام با اعتراض هواداران زن همراه بوده است و حتی باشگاه پرسپولیس هم با ارسال یک درخواست به سازمان لیگ فوتبال تقاضای جایگاهی بهتر برای تماشاگران زن خود کرد.

اما ظهر امروز یکی از هواداران زن پرسپولیسی که در دیدار دربی در استادیوم حاضر بود، یک عکس جنجالی در اختیار خبرنگار ما قرار داد، عکسی که در آن چهار دختر با در دست داشتن کاغذهایی نسبت به جایگاه‌شان معترض هستند. روی این کاغذها نوشته شده «جایگاه بی‌سقف و سرد بانوان، زیر ظل آفتاب و باران، آقایان مسئول، حد کرامت بانوان این نیست».

الهام دختری که این عکس را برای ما ارسال کرده است می‌گوید: «خودتان می‌دانید که عبور دادن هر چیزی از گیت ورودی خیلی سخت است. حتی دستمال کاغذی هم نمی‌توانیم با خودمان وارد استادیوم کنیم. این کاغذها را هم در کیف‌مان جاساز کرده بودیم. می‌دانستیم که به محض اینکه آنها را در دست بگیریم، با واکنش مامورین مواجه خواهیم شد. می‌دانستیم که فقط چند ثانیه فرصت داریم، پس به محض اینکه یکی از عکاسان برای عکاسی به سمت جایگاه زنان برگشت، کاغذها را در دست گرفتیم و بلافاصله هم مامورین آن را از ما گرفتند. همه این اتفاقات کمتر از ۱۰ ثانیه طول کشید، اما خوشحالم که عکس آن ثبت شد.»

این عکسی است که مجتبی صالح، عکاس ورزشی، در لحظه‌ای خاص ثبت کرده است. اعتراضی مدنی توسط دختران پرسپولیسی به جایگاهی که برای آنها در استادیوم آزادی تعبیه شده است.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    5

    اینا دیگه خیلی روشون زیاد شده و دارند از رافت اسلامی سواستفاده می کنند

  • ناشناس
    0

    نتیجه: دردسر بزرگ برای صالح عکاس بینوا!

  • ناشناس
    0

    جای آرایش در جامعه هست؟
    فرق بین مکان عمومی و خصوصی نیست؟
    چرا عده ای رعایت نمیکنن؟

  • ناشناس
    0

    واقعا ضرورت داره بانوان در بازی آقایان حضور پیدا کنن؟
    این کرامت بانوان هست؟
    اینکه ورزش بانوان تقویت بشه و شرایط مناسب برای ورزش و تماشای ورزش در محیط مناسب بانوان در بازی خود بانوان فراهم بشه یک احترام به بانوان هست.
    ولی حضور بی ضرورت در ورزشگاهی که بازی آقایان برگزار میشه واقعا درست هست؟

  • ناشناس
    0

    به قول آلبر کامو،فیلسوف فرانسوی: من اعتراض میکنم،پس هستم!🙄🤔😞😤

  • ناشناس
    0

    دختر!؟
    اینا که همسن مامان من هستن 😁😂😂😘😉

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها