برای ورود زنان به استادیوم نباید می‌گذاشتیم کار به فشار فیفا بکشد/ ورود زنان به استادیوم یک حق طبیعی است و اصلاً نباید آن را جزو مطالبات دانست

رئیس اسبق سازمان تربیت‌ بدنی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ معتقد است قبل از اینکه درهای استادیوم آزادی با فشار فیفا به روی زنان باز شود، باید خودمان تصمیم درست را می‌گرفتیم.

برای ورود زنان به استادیوم نباید می‌گذاشتیم کار به فشار فیفا بکشد/ ورود زنان به استادیوم یک حق طبیعی است و اصلاً نباید آن را جزو مطالبات دانست

پنجشنبه عصر یک اتفاق تاریخی در ورزشگاه آزادی رخ داد و بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ زن موفق شدند یک بازی داخلی باشگاهی را برای نخستین بار از نزدیک ببینند. گزارش‌ها و تحلیل‌های این رخداد هنوز تیتر یک بسیاری از رسانه‌های مکتوب و اینترنتی است و تصاویر آن نیز فضای مجازی را پر کرده.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی، در مورد ورود زنان به استادیوم در بازی استقلال و مس کرمان به  اعتمادآنلاین  گفت: «فیفا خواسته و ما هم انجام دادیم. اصلاً چیز عجیب و غریبی نیست. از نهادهای بالادستی نظیر فیفا از ما درخواست شده و ما هم قبول کردیم. اشکال هم ندارد. خیلی مساله عادی به حساب می‌آید. همه جای دنیا هست و اینجا هم باید باشد.»

او در واکنش به این مساله که درخواست فیفا در دولت‌های قبلی هم بوده ولی مخالفت می‌شده و حالا که دولت و حاکمیت یکدست هستند چنین تصمیمی گرفته شده گفت: «این هم خوب است. ان‌شاءالله همیشه از این یکدست‌شدن‌ها اتفاق بیفتد!»

این فعال سیاسی اصطلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا با به نتیجه رسیدن این مطالبه زنان می‌توان سراغ باقی مطالبات رفت یا نه، گفت: «این یک مساله عادی است و نباید اصلاً جزو مطالبات به حساب بیاید. این یک حق طبیعی است. زنان مثل مردان در همه جا هستند. فقط مساله رعایت شئونات است که همه باید انجام دهند. مردان هم باید انجام دهند.»

او در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به ادامه‌دار شدن ورود زنان به استادیوم گفت: «ان‌شاءالله که ورود زنان به استادیوم ادامه پیدا می‌کند؛ یعنی باید ادامه پیدا کند. باز هم تاکید می‌کنم این یک چیز عادی است. باید هم عادی با آن برخورد شود. خودمان بزرگش می‌کنیم و امر عادی را به یک امر ناممکن تبدیل می‌کنیم. ورود زنان به استادیوم طبیعی است و در همه جای دنیا هست. قبلاً در همین ایران هم زنان به استادیوم رفتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاده.»

او در واکنش به اینکه با همین مساله عادی سال‌ها مخالفت شده توضیح داد: «من می‌گویم اصل مساله عادی است. آن را غیرعادی تلقی کردیم و بعد رفتیم به این سمت که مساله را حل کنیم.»

بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی سال‌ها مخالفت با حضور زنان را با وجود درخواست‌های مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و کوتاه آمدن مقابل فیفا یک اتفاق نامبارک دانستند. هاشمی‌طبا در این رابطه گفت: «حالا بعضی وقت‌ها اتفاق می‌افتد و اشکالی هم ندارد.

بالاخره ما خودمان باید قبلاً مسائل را بسنجیم و تصمیم بگیریم و عمل کنیم. وقتی تحت فشار داخلی اتفاق‌هایی می‌افتد بعضاً مجبور می‌شویم فشار خارجی را تحمل کنیم. به هر حال باید خودمان سنجش بیشتری در مورد مسائل داشته باشیم.»

سوال بعدی این بود که آیا این موضوع دستاوردی برای دولت آقای رئیسی به حساب می‌آید یا نه: «ان‌شاءالله که ایشان با نظر مثبت این کار را انجام داده باشد و ادامه پیدا کند.»

به عنوان سوال آخر از مصطفی هاشمی‌طبا در مورد دو انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال که روزهای شنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود پرسیدیم.

او اظهار داشت: «فضا روشن نیست و باید شفاف شود. متاسفانه هم فدراسیون‌ها و هم کمیته ملی المپیک انتخابات غیرشفافی دارند. باید انتخابات شفاف باشد، سر وقت برگزار شود، طبق آئین‌نامه باشد و سنجش‌ها در مورد آدم‌ها به درستی صورت بگیرد. امیدوارم در دو انتخابات پیش رو اینها مد نظر قرار گرفته باشد.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • ناشناس
    28

    اشکال نداره بانوان بیان ورزشگاه
    پس حداقل اجازه بدن آقایون هم برن ورزش خانم ها رو نگاه کنند
    مخصوصا ورزش شنا🤣🤣🤣

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تو که اینقدر نارحتی بیا کسانیک بخاطر فقر تن فروشی می کنند از توی خیابان جمع کن رگ غیرتت در حد حرفه نظرت بدرد خودت می خوره از خواب بیدار شو پلشت حراف کم داشتیم اینم اضافه شده ؟؟؟؟؟

    • بناشناس۱۳:۱۳
      0

      احسنت حرف حساب جواب ندارد

    • منتقد
      2

      و چه خوب در استادیوم مردم‌ایران نظرشان را بدون ترس و با شجاعت و آزادگی اعلام کردند و حرفشان را زدن.....
      منظورم حمایت از وریا و دختر آبی و هو کشیدن برای آن سرود کذائی بود...

  • من
    0

    کاش این فشار رو دنیا برای واردات خودرو هم برامون انجام میداد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما نگران نباش برای ورود زنها هم خودشان به فیفا گفتند فشار بیاور و چه طور این همه سال مشکلی نبود یهو از دولت قبل مشکل دار شد؟!!!

  • یکی از مردم
    6

    حق طبیعی در حکومت آخوند سالاری معنا نداره مردم ایران خیلی وقته از بیشترین حقوق طبیعیشون محرومند حتی از پرسیدن سوال درباره ثروتهای کشور که احب اصلیشند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اول بگو ببینم این همه تقاضا برای آمدن زنانی که یک درصد جامعه نیستند ولی اثرات سو آن به 99درصد دیگران می رساند که بازی مردان را تماشا کنند چی هست تا به چیزهای پرت شما برسیم!!!

  • ناشناس
    3

    حالا منتظرفشار سازمانهای حقوق بشری در مورد حجاب اجباری هم باشید فعلٱ برجام روی میز است کافیه به فیلم ها نگاه کنی متوجه میشوی که از کره شمالی هم بدتر در دنیا شدیم

  • حاج سعید طوسی
    5

    الله اکبر از زور،۴۳ سال بانوان را از حقشان محروم کردند و حالا هم با زور فیفا ،تن به حقیقت و حق دادید.نتیجه گرفته می‌شود که در ایران با زور و قدرت حقت را بگیری

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      4

      در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم اینگونه شد و این‌قشر با پنج ماه مبارزه و خیابون نشینی حق خود را از دولت منصوب رئیسی گرفتند !!!

  • به ناشناس
    24

    خودشماحاضریدمردان نامحرم شناکردن دختریاخواهرت راببینن؟ واقعادلم برات سوخت

    نظرات شما -
    • 4

      از غار بیا بیرون...قرن بیست و یک شده

    • الغدیر
      1

      شما برو شهروند طالبان شو

    • ناشناس
      0

      عزیز برادر حرف سر آزادیه( آزادی خواهر دربرابر برادر و...) اگرکسی روش دیگری روقبول نداشت نباید اونو محدودکنه چون زورش بیشتره زنان ژاپنی ،کره ای،...بیان ورزشگاه های ایران بعد زنان و دختران ایرانی محروم باشن (ظلم آشکار)

  • ناشناس
    0

    خوب خدارو شکر مشکل مملکت حل شد

  • محمد
    4

    بله حکومت آخوندی بایدزوربالاسرش باشدتاکاری انجام دهد

  • مفردی
    2

    وقتی قوانین سلیقه ای باشد و بدور از تفکر و تعقل، همین میشود که دنیا به زور برایتان تصمیم می‌گیرد، مغزهای کوچک زنگ زده باید بدانند دنیای امروز خیلی با افکار پوچ و عقب افتاده شان سازگاری ندارد ،یا خودشان را تغییر دهند یا بزور در کوتاه مدت تغییرشان می‌دهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نگران نباش منجی بشریت که آمد مغزهای نخودی مانند تو نابود می شوند

    • ناشناس
      1

      سر کاری ناشناس...نجاتی برای انسان جز خرد انسانی وجود نداره

  • ناشناس
    3

    کسی نیست دهان این دزد پهن بریزه

  • محسن
    3

    برای خروج سپاه از فعالیت های اقتصادی و عمرانی هم نباید بگذاریم کار به فشار امریکا برسد..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کوچولو همان کدخدای تو نیروهای نظامی آن ها فعالیت اقتصادی می کنند در ضمن اینها فعالیت نکنند تا کشور را بیشتر در مشکلات غرق شود و بعد اشک تمساح بریزید؟ کور خواندین

    • محسن
      0

      بله ولی اون ها تحریم نیستند که اثر تحریمشون بر گرده مردم کشورشون سنگینی کنه..اهل رانت و خودی و غیر خودی نیستند..فعالیت هاشون برون مرزی و نه درون مرزی است..درضمن ما که کدخدا نداریم..بنده از نظر روانشناسی ثابت میکنم نیرو های به ظاهر انقلابی که از گفتگوی مسقیم با امریکا هراس دارند ، امریکا را کدخدا میدانند..جناب بزرگوار..

  • عالم
    2

    ايت الله علم الهدا بيايد جواب بدهد

  • مهرداد سربندی
    0

    جناب هاشمی طبا . اشتباه نکنید اگر فیفا فشار نمی آورد ما به خاطر تاضع بیش حدمان هرگز رو نمی کردیم که چقدر مترقی هستیم. لذا برای اینکه ریا نشه. خودمان صبر کردیم تا فیفا فشار بیاره بعد دیگه از روی ناچاری گفتیم که چقدر مترقی هستیم. در ضمن ما که نگفتیم خانمها به ورزشگاه ها نروند ما گفتیم بروید خانمها خودشون حیا کردند و گفتند اصرار نکنید عیبه . هرگز نمیرویم. حالا هم که یه عده ای رفتند فقط برای اینه که ریا نشه.

  • محمد
    0

    خداوند از شما نگذره که هرچیز کوچکی را بزرگ میکنید...خانم ها رفتن ورزشگاه که رفتن به تو چه حالا هر ننه قمری یه کامنت میفرسته خبر فوری هم منتشر میکنه وهر چه هتاکی را که میکنند سری نشر میدهند والله سزاوار نیست.کم مملکت گرفتاری داره خبر فوری این پیام راکه من فرستادم حذف کن وهرآنچه بدگویی وناسزا که دریافت میکنید منتشر کنید دستتان درد نکنه

  • خون جیگر
    0

    حاکمان عرب تبار فقط حرف زور را می فهمند و ولاغیر

  • بهاری الاصل
    1

    فعلا برو سرودتو تمرین کن

  • ناشناس
    3

    اگر امریکا و سازمان ملل نبود تا حالا مردم را کشته بودید .

  • ناشناس
    2

    زندگی کردن با افراد نادان بسیار سخت است، اما وقتی همین نادانها حکومت می کنند زندگی بسیار وحشتناک می شود.
    آلبر کامو نویسنده فرانسوی

  • مفلوک
    0

    ورود زنان به ورزشگاهها در دولتهای قبلی را همین نیروهای دولت و قوای یکدست ممنوع میکردند ،،چون زور بالای سر شان نبود ،حالا خودشان متوجه شده اند که با مردم ایران میشود بازی کرد ولی با مابقی دنیا خیر ،،،حتی عراقی که ما آنها را از شر داشت رهایی دادیم

  • ناشناس
    2

    دلیل اینکه زن را می خواهند ببرند در محیط مردان نامحرم چی هست؟ ننگ بر فمینیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها