جنجال جدید علیه رونالدو، تو کلاهبرداری

کریستیانو رونالدو به دلیل حمایت از سرمایه گذاری غیرقانونی صرافی بایننس با یک شکایت جدی مواجه شده است.

جنجال جدید علیه رونالدو، تو کلاهبرداری

کریستیانو رونالدو، ستاره النصر عربستان، به دلیل همکاری با صرافی بحث برانگیز ارزهای دیجیتال بایننس با شکایت مواجه شده است. این صرافی متهم به فروش اوراق بهادار بدون مجوز است.

طبق گزارش رسانه OkayBeary، این ستاره 38 ساله با ادعای ترویج سرمایه گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده مرتبط با صرافی بایننس، با شکایت بزرگی مواجه است.

شکایت مذکور در 27 نوامبر در دادگاه فلوریدا مطرح شد و رونالدو را به مشارکت در فعالیت‌های تجاری غیرقانوف این صرافی ارزهای دیجیتال متهم کرد.

طبق گزارش Invezz، رونالدو برای تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) صرافی بایننس با این شرکت همکاری کرد.

در این شکایت ادعا شده که این شرکت از محبوبیت جهانی بازیکن پرتغالی برای جذب افراد به پلتفرم معاملاتی خود استفاده کرده است و سپس آن‌ها در اوراق بهادار غیرقانونی سرمایه گذاری کرده‌اند.

همکاری رونالدو با بایننس در سال 2022 آغاز شد. از آن زمان، به لطف این بازیکن بایننس شاهد افزایش 500 درصدی نام این صرافی در موتورهای جستجو بوده است.

در دادخواست مذکور آمده که رونالدو با دسترسی به دانش سرمایه گذاری و مشاوران اقتصادی‌اش باید می‌دانست که بایننس اوراق بهادار بدون مجوز می‌فروشد. از این رو، شاکیان خواهان جبران خسارات خود هستند.

شایان ذکر است که چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس، از سمت مدیرعاملی شرکت کناره‌گیری کرده و به دلیل نقض قوانین پولشویی و فعالیت به عنوان یک نهاد بدون مجوز، با احتمال 18 ماه زندان مواجه است.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها