رکورددار دوی 100 متر زنان ایران:به آرزوهایم می خندیدند!

ملی پوش دوومیدانی ایران گفت: ما نباید منتظر کسی باشیم که ما را باور کند. الان همان کسانی که به آرزوهایم می خندیدم می گویند می دانستیم که می شود و می توانی.

رکورددار دوی 100 متر زنان ایران:به آرزوهایم می خندیدند!

حمیده اسماعیل نژاد در خصوص شکستن رکورد دوی صدمتر مسابقات بین‌المللی ارزوم ترکیه و اینکه عنوان  سریع ترین دونده  را به دست آورد اظهار کرد:  قبل از این رقابت در مسابقات جایزه بزرگ  که در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شد رکورد 11.57 را ثبت کردم که رکورد خودم را شکستم بعد از آن در مسابقات ترکیه توانستم این رکورد را باز هم ارتقا بدهم. در مورد القاب دیگری هم که به من می گویند باید بگویم من لقب هیچ کس را  تصاحب نمی‌کنم و لقب برای همان شخص است.

او در مورد انتظارات خود از مسئولان تصریح کرد: انتظار دارم بعد از ثبت این رکورد اتفاقات خوبی رخ دهد و نگاه‌های بهتری نسبت به ورزش زنان شود، نه تنها ماده سرعت بلکه همه بچه‌ها. در تمام مواد دوومیدانی رکوردهای خوبی ثبت می‌کنند بنابراین انتظار داریم توجهی را از سمت مسئولان بطلبد تا اتفاقات بهتری رخ دهد تا در مسابقات و  بازی‌های آسیایی صاحب مدال شویم.

اسماعیل نژاد با اشاره به وضعیت دوومیدانی گفت: افشین داوری به تازگی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده و تا جایی که می‌بینم برنامه‌های خوبی هم دارد که امیدوارم عملی شود. در کل نظم به دوومیدانی برگشته و امیدوارم در مسابقات آسیایی بچه‌ها نتایج خوبی کسب کنند. هفته آینده قرار ملاقاتی با سرپرست فدراسیون دارم تا در مورد برنامه‌ها صحبت کنیم.

ملی پوش دو صدمتر دوومیدانی با بیان مشکلات این رشته تصریح کرد: ورزش دوومیدانی جدا از اینکه انفرادی است متاسفانه هزینه‌های آن شرایط را سخت تر کرده که یکی از مشکلات اصلی نه تنها من، که همه دونده‌ها نبود اسپانسر است. اگر حامی مالی وجود داشته باشد ورزشکار تمام تمرکز خود را روی تمرین و مسابقات می‌گذارد نه اینکه حساب کتاب کند که از لحاظ مالی برای خرید کفش، مکمل و هزینه مربی کم نیاورد. درآمد ما فقط از باشگاه‌ها است اما  به حدی مبلغ قرارداد کم است که نهایت سه ماه می‌توانیم از  آن برای تامین هزینه‌ها استفاده کنیم.

شما و برخی دیگر از ورزشکاران دوومیدانی هزینه‌های ورزش را شخصا خودتان پرداخت می‌کنید و در مقابل یک سری ورزشکاران از سوی مسئولان کمک مالی می‌شوند و در بهترین اردوها تمرین می‌کنند حمیده اسماعیل نژاد در پاسخ به این سوال که آیا این تبعیض‌ها موجب دلسردی نمی‌شود گفت: حقیقتا کمتر کسی تصور می‌کرد که بتوانم رکورد را ارتقا بدهم به همین خاطر اعتماد به من کم بود و حمایت‌ها برای ورزشکارانی بود که رکورد ملی را در ماده‌های مختلف افزایش می‌دادند. امسال فکر می‌کنم اتفاقات بهتری رخ دهد و انگار خودم را ثابت کردم که می‌توانم باز هم نتایج بهتری بگیرم وقول شرایط بهتر را هم گرفتم.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: طرف صحبت من با همه ورزشکاران بانوی ایران بخصوص دختران دونده است؛ تنها کسی که باورم داشت فقط خودم و مربی‌ام بودیم؛ منظورم این است نگاه ما باید به توجهات و امیدها باشد اما نباید منتظر باشیم که کسی باورمان کند بلکه اگر صفر تا صد خودمان را بگذاریم قطعا افرادی که می‌گفتند نمی‌شود، سخت است و یا حتی به آرزوهای ما می خندیدند الان همان اشخاص می‌گویند ما می‌دانستیم این اتفاق می‌افتد. 

منبع: جی پلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها