سریع‌ترین زن ایران بعد از رکوردشکنی: تمام هزینه‌هایم را خودم پرداخت می کنم/ فقط خانواده‌ام به استقبالم آمدند!

حمیده اسماعیل نژاد که موفق شد عنوان سریع ترین زن ایرانی را از آن خود کند، گفت: تمام هزینه‌هایم را خودم پرداخت می کنم.

سریع‌ترین زن ایران بعد از رکوردشکنی: تمام هزینه‌هایم را خودم پرداخت می کنم/ فقط خانواده‌ام به استقبالم آمدند!

حمیده اسماعیل‌نژاد در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی ترکیه ضمن کسب مدال طلا برای کشورمان رکورد فرزانه فصیحی در ماده ۱۰۰ متر را شکست و عنوان سریع‌ترین زن ایران را از آن خود کرد. 

این دونده سبزواری با ثبت زمان ۱۱.۴۳ ثانیه رکورددار ملی شد، در حالی که رکورد قبلی این ماده با زمان ۱۱.۴۴ ثانیه متعلق به فرزانه فصیحی بود. اسماعیل‌نژاد موفق شد رکورد فصیحی را یک‌صدم ثانیه ارتقا دهد و لقب دختر باد ایران را به دست آورد. اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگویی از کسب این مدال و رکورد ابراز خوشحالی کرد. اگرچه رشته دو و میدانی به لحاظ امکانات در وضعیت نامناسبی قرار دارد، اما این دونده می‌گوید قصد دارد برای کشورمان افتخارآفرینی کند و با همه سختی‌ها و کمبودها قصد مهاجرت ندارد. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی با حمیده اسماعیل‌نژاد را بخوانید.

   از حضور در مسابقات ترکیه بگویید. 

مسابقات بین‌المللی کاپ سرعت‌ها بود که در کشور ترکیه برگزار شد. خدا را شکر می‌کنم که موفق شدم مدال طلای این مسابقات را به دست بیاورم و در ایران هم رکورددار شدم. در این ‌مسابقات شرکت‌کنندگانی از هشت کشور حضور داشتند و در ماده من از لبنان و قهرمانی از کشور میزبان حضور داشتند . یکی از رقیبان اصلی من ‌هم از کشور ترکیه و دارنده مدال از مسابقات جوانان جهان بود.

   قبل از حضور در این مسابقات به رکورد فصیحی‌ نزدیک شده بودید؟ 

تقریبا دو هفته قبل در مسابقات جایزه بزرگ تهران ۱۱.۵۷ ثانیه را ثبت کردم‌ و اول شدم و ۱۳ صدم ثانیه با ثبت رکورد‌ ملی فاصله ‌داشتم. اما این اتفاق در رقابت‌های بین‌المللی رخ داد و در ترکیه‌ این رکورد شکسته شد.‌

   به‌طور تخصصی در ماده‌۱۰۰ متر فعالیت می‌کنید؟ 

به‌طور تخصصی بله. اما در بعضی از‌ مسابقات چون فاصله بین ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر به میزانی است که ریکاوری شوم‌ در دویست‌ متر هم‌ شرکت می‌کنم.

   در مسابقات ترکیه‌ زیر نظر فدراسیون اعزام‌ شدید یا انفرادی شرکت کردید؟ 

زیر نظر فدراسیون و با عنوان ‌تیم ‌ملی شرکت کردیم.‌

   شرایط دو و میدانی در کشورمان‌ چطور است؟ 

تقریبا ۵، ۶ ماهی است که‌ در اردو‌ حضور دارم. من سبزواری هستم‌ و در آنجا مربی بالای سرم ‌نیست و به تازگی یک پیست افتتاح شده و برای همین اردوها را در تهران هستم‌ و در تهران مربی دارم و امکاناتم بهتر است. در همین ۵، ۶ ماه اردو‌ و با ثبت رکورد‌ جدید مشخص شد که ‌این‌ اردوها چقدر در سطح عملکرد ورزشکاران ‌تاثیرگذار است.

   در سبزوار مربی نداشتید؟ 

خیر، مربی من گرگانی است و ایشان‌ خودش هم‌ ورزش قهرمانی انجام می‌دهد و برای اینکه بتواند در کنار من باشد، اردوی آماده‌سازی را در تهران ‌برگزار کردند.

   در سبزوار زندگی می‌کنید و‌ در تهران ‌ورزش حرفه‌ای را دنبال ‌می‌کنید. این‌ مساله خللی در پیشرفت شما ایجاد نمی‌کند؟

حضور مربی موثر است و برای اینکه تمرکز بیشتری باشد نیاز به این اردوها هست. اگر شرایط دو و میدانی سبزوار بهتر هم ‌شود باز هم‌ حضور مربی حرف اول را می‌زند. برای شرایط بهتر باید همین اردوها را ادامه ‌دهیم.

آخرین کفشی که خریدم ۱۷ میلیون تومان بود که خودم پرداخت کردم. ناگفته نماند از طرف هیات استان خراسان ‌۵ میلیون آن را پرداخت کردند! هزینه مربی‌ام ماهیانه دو و نیم ‌میلیون می‌شود که آن پول را هم‌ خودم‌ پرداخت می‌کنم

   به لحاظ امکانات شرایط دو و میدانی‌ بانوان چطور است؟‌

در تهران مجموعه ‌اختصاصی دو و میدانی ‌داریم و تمام امکانات در همین مجموعه وجود دارد.

   پاداش چی؟ در نظر داشتند‌ یا در نظر گرفتند؟‌

قبل از مسابقات که پاداشی در نظر نگرفته ‌بودند. فعلا هم‌ پاداشی دریافت‌ نکردم،‌ اما رییس فدراسیون قول داده ‌که پاداشی به‌ من‌ بدهد.

   مثل فوتبالیست‌ها به شما هم سکه‌ و حواله ماشین می‌دهند؟ 

خیر، مبلغش را نمی‌دانم ‌اما این‌ قول را‌ دادند.‌ تلفنی با رییس حرف زدم گفتند که پاداش می‌دهند. ماشین و... خیر‌. شاید خیلی‌ پاداش بدهند‌ تا ۱۰ میلیون تومان باشد.

   قبلا هم مدال آوردید؟ چقدر پاداش گرفتید؟ 

 
بله، در سال 2021 -2020 در همین مسابقات مدال برنز گرفتم، اما در آن زمان پاداشی نگرفتم.

   حقوق هم ‌دریافت ‌می‌کنید؟ 

خیر! تمام‌ هزینه‌ها با خودم ‌هست. آخرین کفشی که خریدم ۱۷ میلیون تومان بود که خودم پرداخت کردم. ناگفته نماند از طرف هیات استان خراسان ‌۵ میلیون آن را پرداخت کردند! هزینه مربی‌ام ماهیانه دو و نیم ‌میلیون می‌شود که آن پول را هم‌ خودم‌ پرداخت می‌کنم.

   هزینه ‌اعزام ‌به ترکیه برای شرکت در مسابقات چطور؟ 

خب به‌ عنوان تیم ‌ملی در مسابقات شرکت کردیم و هزینه‌ها هم ‌برعهده فدراسیون بود.

   شرایط بانوان دیگر کشورهای شرکت‌‌کننده در مسابقات چطور بود؟ 

بچه‌هایی که‌ در آسیا هستند ‌تمام تمرکزشان را روی مسابقات آسیایی گذاشتند و در کمپ‌های تمرینی آماده می‌شوند. به نظرم‌ در این ‌خصوص حرف نزنم‌ بهتر است! چون اصلا نمی‌شود‌ مقایسه کرد!

   از شهرداری یا شورای شهر هم برای شما جایزه خاص نیاوردند؟ 

وقتی از مسابقات برگشتم‌ فقط خانواده‌ام ‌به استقبالم‌ آمدند و هیچ کس حتی حضور نداشت و کادویی هم‌ نگرفتم.

   مسابقات بعدی هم به این زودی‌ها در پیش دارید؟ 

دهم تیرماه در قزاقستان و بعد بیستم تیرماه هم مسابقات آسیایی تایلند را در پیش دارم.

   هدف‌گذاری شما برای مسابقات پیش‌رو چیست؟ 

اولین هدفم ارتقای مجدد این رکورد است. دوست دارم شرایطی باشد و با رقیبان جدی‌تر بتوانم این رکورد را ارتقا دهم.

   فکر می‌کنید می‌توانید به المپیک برسید؟ 

بله، باید چندین مسابقه با رکوردهای خوب ثبت کنم تا بتوانم شانس حضور در المپیک را داشته باشم. دور از دسترس نیست، چون قبلا هم‌ نماینده ‌ایران ‌بودم.

   لقب شما چیست؟ 

لقب دختر باد هر دفعه ‌جابه‌جا می‌شود. قبلا به خانم طوسی می‌گفتند‌. بعد به خانم فصیحی و‌ حالا هم ‌لطف دارند و به ‌من می‌گویند. اما همچنان آنها الگوهای من هستند و دوست دارم این لقب روی آنها باشد. هم خانم فصیحی و هم ‌خانم طوسی از اولین نفراتی بودند که به ‌من تبریک گفتند و به من لطف دارند که از آنها تشکر می‌کنم.

   حرف پایانی؟ 

اول اینکه خدا این استعداد را در اختیار من قرار داده و ‌امیدوارم به بهترین شکل از آن استفاده کنم تا پرچم ایران را همچنان بالا نگه دارم. بعد اینکه مربی من خیلی در این مسیر کمکم کرد، چون‌خودش هم ورزش قهرمانی انجام می‌دهد و در کنار ورزش قهرمانی شاگرد داشتن در سطح رکوردشکنی قطعا شرایط سختی است، چون باید روی هر دو متمرکز بود و الان مربی‌ام تمرکزش روی بازی‌های آسیایی هم ‌هست. خودش هم ‌جزو شانس‌های اصلی مدال‌آوران است. خیلی باید از ایشان تشکر کنم، ‌چون در این مدت خیلی برایم زحمت کشیدند. امیدوارم خودشان‌ هم ‌بهترین عملکرد را داشته باشند تا بتوانیم ‌به عنوان مربی و شاگرد قهرمان شویم.

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    3

    منتظر قوري و كتري باش.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      به جای این دوندگیهای بی حاصل برو یک بنگاه املاکی بزن و دلالی کن.

  • ناشناس
    3

    وقتی نه هزینه لوازم و امکانات ورزشی تمرینات اردویی را می دهند و نه حقوق ماهانه می دهند و نه پاداش قهرمانی برای چه در ایران مانده ای؟! برو زیر پرچم کشوری مسابقه بده که قدر تو را در بالاترین سطح بدانند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      خب مگر کیمیاعلیزاده نرفت آلمان، اما آنجا چون مهاجرپذیراست و ورزشکارزیادداردبعضا بااستعدادخوب ورزشی، نوبت به کیمیا نرسید و استعدادتکواندودنیا و مدال آور المپیک مجبورشد زیرپرچم پناهندگان بازی کنه

  • اشتباه میکنی
    1

    قشنگ تبعه یه کشور اروپایی شو
    دیوانه ای جایی که نمیخوانت موندی دختر خوب؟
    از قدیم‌گفتن واسه کسی بمیر که واست تب کنه

  • ناشناس
    0

    تمام ورزشکاران دوومیدانی همین هستند هزینه هاشون باخودشونه

  • م.ر
    3

    خواهر گرامی دختر ایرانی ، کسیکه پرچم ایران بالا میبردایزد بانوی آناهیتا را زنده میکند و این بزرگترین پاداش است که نامت در تاریخ برترینها در کنار پرچم سه رنگ ایران می درخشد، ما فقط میتوانیم آروزی بهترینها را داشته باشیم و خدا هم پشت و پناه تو تمام کسانیکه از تو و نام پرچم ایران و ایرانی حمایت میکنند،
    فدارسیون وظیفه دارد بودجه ای برای ادامه مسیر برای شما تعیین کند..دفتر ریاست جمهوری و وزیر ورزش قابل توجه که شما خودورزشکار دونده بودید.

  • ناشناس
    1

    مردم عادی چندین برابر ورزشکاران زحمت می کشند و کار فکری انجام می دهند . هزینه دانشگاه و دیگر هزینه های آموزشی را می پردازند اما بیکارند و افسردگی دارند. طرف خورده و خوابیده و یک ورزشی هم. سه چهار سال کنارش انجام داده. انتظار داره بهش خانه ماشین شغل با پول خوب بدهند. دویدن و مشت زدن و لگدانداختن و لات بازی در آوردنهاشون تو جامعه به چه درد میخورد.مردم نون شب ندارند بخورند اینها چه از جون مردم میخوان. بخش خصوصی بره روی ورزشکاران سرمایه گذاری کنه نه بخش دولتی از بودجه عمومی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مملکت تحریم است. در جنگ اقتصادی به سر می بریم بعدش میبینی که به راحتی پول و سرمایه مملکت را به خارج می برند. فقر و بدبختی فقط برای مردم است و برای پولدار نیست. پول نیست.فساد مسوولین در داخل مردم را کلافه کرده. بهتر است جلوی بخور بخور پولدارها گرفته شود تا پول باشه و بتوانند به مردم عادی و ورزشکاران رسیدگی کنند.

  • رضا
    3

    این همه هزینه الکی میکنید برو ازدواج کن خرج همسرت کنی بهتره

  • به نام وطن
    0

    متاسفم که اینهمه پول میریزن توی حلقوم این فوتبالیستای بی خاصیت که تا حالا یه عنوان به درد بخور قهرمانی نداشتن.امیدوارم زودتر رسیدگی بشه.چون قهرمانی وحقته

  • عاشق ایران
    1

    درد وبلات بخوره به سر مسوولان بی تفاوت به حال جوانان
    زنده باشی قهرمان

  • ناشناس
    0

    دختر مظلوم و ستمدیده ایرانی دلم برات میسوزه

  • ناشناس
    0

    سرکار خانم اسماعیل نژاد
    با این ثبت رکورد، تو دختر باد نیستی بلکه دختر طوفانی. سربلند باشی عزیزم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها