چرا رکوردهای امروز دوندگان ایران ثبت نشد؟

ثبت رکورد زیر 10 ثانیه در 100 متر مردان و زیر 11.5 ثانیه در 100 متر زنان، دستاورد امروز کاروان دو و میدانی کشورمان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه بود که متاسفانه به ثبت نرسید.

چرا رکوردهای امروز دوندگان ایران ثبت نشد؟

به گزارش خبر فوری، علی رضایی، دبیرکل فدراسیون دو و میدانی و سرپرست تیم دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به چرایی ثبت نشدن این رکوردها گفت: بر اساس قوانین، اگر سرعت باد در زمان رقابت بیش از 2 متر بر ثانیه باشد، رکورد ورزشکاران ثبت نمی شود، یعنی رکوردها مبنای انتخاب تعیین نفرات برتر در مسابقات قرار می‌گیرد اما به عنوان رکورد ملی به ثبت نمی رسد.

وی افزود: آقای تفتیان رکورد بسیار بسیار قابلی زدند، همچنین خانم فصیحی اما هر دو به دلیل آنکه سرعت باد بالغ بر 2 متر بر ثانیه بود، ثبت نشد. انشالله در رقابت نیمه نهایی و نهایی شاهد جابجایی رکوردهای ملی ایران باشیم؛ امیدواریم که این دو رکورد مردان و زنان کشورمان در این مسابقات شکسته شود.

نکته قابل تامل آنجاست که در زمان دویدن حسن تفتیان، سرعت باد حدود 5 متر بر ثانیه ثبت و اعلام شده اما در زمان دویدن فرزانه فصیحی، سرعت باد 2.4 متر بر ثانیه بوده است. موانعی که نگذاشت رکورد این دو ورزشکار کشورمان به ثبت برسد و رضایی با تایید این مطلب گفت: اگر زمانی که خانم فصیحی رقابت داشت، سرعت باد 2 متر بر ثانیه بود هم ایشان قطعا رکورد ملی کشورمان را می شکست. آقای تفتیان هم به همین صورت.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها