معرفی گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی پرتغال، کره جنوبی، غنا و اروگوئه در گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت می کنند.

معرفی گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

 جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. پرتغال، غنا، اروگوئه و کره جنوبی گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. نخستین دیدار گروه را کره جنوبی و اروگوئه برگزار می کنند (۲۴ نوامبر). 

پرتغال

 

گروه H جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی پرتغال مارس ۲۰۲۲ با پیروزی مقابل مقدونیه در پلی اف توانست به جام جهانی صعود کند. پرتغال پیش از این هفت جام جهانی را تجربه کرده بود که بهترین نتیجه را در ۱۹۶۶ انگلیس به دست آورد و سوم شد. فرناندو سانتوس از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم را بر عهده دارد. او در جام جهانی روسیه تیمش را تنها به مرحله یک هشتم نهایی رساند و قطعا هدف سرمربی پرتغالی کسب نتیجه بهتر نسبت به دوره گذشته است. سانتوس از مهره های خوبی برخوردار است. ژائو کانسلو، برناردو سیلوا، برنو فرناندس و رافائل لئائو بازیکنان برجسته تیم هستند. کریستیانو رونالدو با وجود این که از روزهای اوج خود فاصله دارد باز هم ستاره تیم به حساب می آید. مهاجم منچستریونایتد نمی خواهد در آخرین جام جهانی اش عملکردی بدی از خود بر جای بگذارد. رونالدو در چهار جام جهانی قبلی هفت گل به ثمر رساند.  

غنا

گروه H جام جهانی ۲۰۲۲غنا نخستین تیم آفریقایی بود که حضورش را در قطر قطعی کرد. این اتفاق در مارس ۲۰۲۲ پس از تساوی مقابل نیجریه رخ داد. غنا چهارمین جام جهانی اش را تجربه می کند. در ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانست تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. اتو آدو اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی جدید غنا معرفی شد. "ستاره های سیاه" در حملات خطرناک هستند و رقیب سرسختی برای حریفانشان خواهند بود. آندره آیو و توماس پارتی بازیکنان برجسته غنا هستند. آیو که سومین جام جهانی اش را تجربه می کند کاپیتان تیم ملی کشورش است. پارتی هافبک آرسنال مهره کلیدی غنا در قطر خواهد بود. 

اروگوئه

گروه H جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی اروگوئه مارس ۲۰۲۲ با پیروزی مقابل پرو به جام جهانی صعود کرد. این تیم در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ قهرمان جهان شد. این نخستین جام جهانی اروگوئه بدون تابارس از سال ۱۹۹۰ است. در قطر دیگو آلونسو ۴۷ ساله هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت. اروگوئه از بازیکنان خوبی برخوردار است. در خط حمله لوییس سوارس، ادینسون کاوانی و داروین نونیس حضور دارند و می توانند هر خط دفاعی را به دردسر بیندازند. فدریکو والورده دیگر بازیکن برجسته اروگوئه است که در خط هافبک می تواند هم در گلزنی و هم بازی سازی به تیم کمک کند. او اخیرا گل های تماشایی برای رئال مادربد به ثمر رسانده است. رهبر تیم در قلب خط دفاعی دیگو گودین است. 

کره جنوبی

گروه H جام جهانی ۲۰۲۲تیم آسیایی یکم فوریه با غلبه بر سوریه توانست به جام جهانی راه پیدا کند. این دهمین دوره پیاپی است که کره جنوبی به این رقابت ها صعود می کند. بهترین عملکرد این تیم در ۲۰۰۲ کره و ژاپن بود که به شکل جنجالی تا یک چهارم نهایی پیش رفت. سرمربی تیم پائولو بنتو است که از سال ۲۰۱۸ هدایتش را بر عهده گرفت. او دومین جام جهانی اش را تجربه می کند. بنتو در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل سرمربی پرتغال بود. ستاره تیم بدون شک سون هیونگ مین است. هافبک تاتنهام بهترین بازیکن تاریخ کره جنوبی به حساب می آید و اسطوره فوتبال این کشور است. قطر سومین جام جهانی سون ۳۰ ساله است. او در شش دیدار سه گل به ثمر رساند. 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها